Vierailija

Ja myöskin sen äiti!

Poika on noin 6v. Ajelee pyörällään miten sattuu! Jos mun lapsi keinuu, niin ajaa siitä ihan edestä. Tänään tulivat vastaan ku oltiin rattailla liikenteessä, tämä poika tulee vauhdilla vastaan, ja sitten vähän ennen pyöräyttää omalle puolelleen! Ja me kyllä ihan omaa puolta kuljettiin ja reunassa.

Ja tämä äiti! " Ei saa ajaa noin, älä aja päälle jne." Mutta mitään ei oikeasti tee asian suhteen! En kai mä toisen lasta uskalla alkaa läksyttään, ku oma äiti siinä vieressä!

Niin ja siitä herää sit pelko, itsellä nimittäin myös poika.. Miten saan hänet kasvatettua, ettei tarvi tuollasta katsella?

Sainpas purettua, KIITOS!

Kommentit (21)

Vierailija:

Lainaus:

Pojathan saa tehdä just mitä ne haluu kun ne on niin hurjapäitä ja isäänsä tulleita ja vauhdikkaita ja pitää saada ourkaa vähän energiaa.

Mä ymmärrän täysin tuon AP:n ärsytyksen. Täytyy taas olla iloinen, että onneksi mulla on tyttöjä!

Vierailija:

Lainaus:

Ja myöskin sen äiti!

Poika on noin 6v. Ajelee pyörällään miten sattuu! Jos mun lapsi keinuu, niin ajaa siitä ihan edestä. Tänään tulivat vastaan ku oltiin rattailla liikenteessä, tämä poika tulee vauhdilla vastaan, ja sitten vähän ennen pyöräyttää omalle puolelleen! Ja me kyllä ihan omaa puolta kuljettiin ja reunassa.

Ja tämä äiti! " Ei saa ajaa noin, älä aja päälle jne." Mutta mitään ei oikeasti tee asian suhteen! En kai mä toisen lasta uskalla alkaa läksyttään, ku oma äiti siinä vieressä!

Niin ja siitä herää sit pelko, itsellä nimittäin myös poika.. Miten saan hänet kasvatettua, ettei tarvi tuollasta katsella?

Ei ne tytöt ole sen parempia ajamaan, ehkä varovaisempia perusluonteeltaan, mutta ei nekään mestareita heti ole. Luojan kiitos, mulla on tyttö ja poika, niin ei tule noin tyhmiä päästettyä suusta :)

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Ja myöskin sen äiti!

Mutta kun ei se tahallee niin tee. Ei se osaa vielä kybällä varoa, siksi minä olen siinä vierellä huutamassa, " aja hiljempaa, katso eteesi" yms.

Jos mua ajaa kakara liian läheltä kiellon jälkeen, niin astun suoraan eteen kun sitä seuraavan kerran yrittää. Siinähän kaatuu ja oppii, kas kummassa ihan kerrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minullakin on tyttö ja poika.

Ja tässä oli kyse juuri sitä että tätä tapahtuu toistuvasti! Mä en ainakaan omilta lapsilta tule hyväksymään tuollaista käytöstä! Ja tää poika on kiusannu tuota meidän pientä tuossa pihalla (itse olin ainoa aikuinen tilanteessa, joten selvensin kyllä että pienempiä ei kiusata), en tiedä sitten ärsyttääkö sillä kun mä puutuin asiaan silloin.

Tottahan mä ymmärrän että kyseessä on vielä lapsi, eikä siinä mitään jos ajellaan joskus vahingossa liian läheltä toista.

Niin ja tämä on vasta toinen kirjoitukseni tähän ketjuun. En ole aikonu keneenkään käydä käsiksi, jos joku niin luulee.

ap

meidän 6v ajelee pyörällä nätisti ja hissukseen kun on muita lähistöllä kun on edessä katu ettei oo ketään niin silloin hän antaa mennä vauhdilla. Näin on meillä opetettu ja näin hän tekee.

Jos ajat fillarilla niin, että häiritset tai pelottelet muita, fillari menee varastoon loppupäiväksi. HUomenna jos ajat samalla lailla, fillari menee sinne loppuviikoksi" .

Onko se IHAN OIEKASTI noin vaikeaa?

T: Kahden asiallisesti ihmisten seassa ajavan pojan äiti, hiekkakuopalla ja silloin kun ei ole muita saa kyllä rällästää.

Siitä kai tässä alun perin oli kyse. Ei kukaan oleta että 6-vuotias osaisi ajaa täydellisesti eikä vahinkoja sattuisi.

Mutta jos joku kersa ihan tahallaan ja jatkuvasti ajelee kuin mielipuoli, niin siihen voi ja pitää puuttua, eikä vaan voivotella, että " pojat on poikia" .

Vierailija:

Lainaus:

Kukaan ei ole seppä syntyessään. Ei se kuitenkaa kenenkään päälle tahalleen aja.

Turha vertailla tätä mihinkään kivien heittoihin, tai muihin kolttosiin. Ihan eriasia.

6-vuotias poika on hurjapää, on niitä tietenkin arkojakin lapsia, mutta noin yleensä.

Minä kun en odota ongelmia harkitsevaisen poikani taholta, joka on nyt 2 v. Kävelemäänkin hän oppi kaatuilematta ja llkkuminen on kaikin puolin varmaa. Ei kaahaile, vaan keskittyy mieluummin tarkempiin suorituksiin ja ääniefekteihin.

Temperamenttinen tyttöni on ollut aivan toisenlainen. Nyt ikää 3,5 vuotta ja pyörällä ajetaan tukipyörien ja narun kanssa. Opetan heti alkuunsa kulkemaan liikennesääntöjen mukaan ja jos ei kuuntele niin narussa kulkee. Pysähtyy aina ennen suojatietä ja ajaa oikeassa kohti kävelytietä. Katsoo, että minä en jää kauaksi taakse.

Harkinta ei vielä riitä oikein tuohon pyörällä ajeluun mutta rakastaa sitä yli kaiken, joten muiden kauhuna mekin tuolla kuljetaan. Minäkin kiellän ja komennan ja ohjastan koko ajan, mutta lopputuloksena on lähinnä hermoriekaleinen äiti...

Vierailija:

Lainaus:

Ja myöskin sen äiti!

Mutta kun ei se tahallee niin tee. Ei se osaa vielä kybällä varoa, siksi minä olen siinä vierellä huutamassa, " aja hiljempaa, katso eteesi" yms.

Itsesuojeluvaisto ei ton ikäisillä vielä oikein pelaa, vauhdin hurmaan on kyllä jo päässyt. Odota kun oma penskas kasvaa, vai kiellätkö siltä pyöräilyn?

Rangaitsetko 7 lastasi myös siitä, että ei heti opi koulussa lukemaan? Tai ei heti hyppää pituutta 5 metriä? Pyörällä ajo vaatii harjoittelua, harjoittelua ja harjoittelua. Se ei alkuun -tai edes pidemmän harjoittelun jälkeen- suju kamalan hyvin, ja sillä saattaa tahtomattaan ajella miten sattuu, ei siitä saa lasta rangaista!! Tai huutaa kurkku suorana, että miksi ajat pyörällä noin?? Haloo?? Miltä itsestäsi tuntuisi, jos et heti hallitsisi jotain työtehtävää, ja esimiehesi tulisi rangaistukseksi huutamaan sinulle ja viemään tietokoneesi pois?? Kasvatuksessa pitää ymmärtää se, että tahallinen ja tahtomaton juttu on hippasen eri asia, kannattaisi sinunkin, 7, sitä vähän pohtia!!

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Ja myöskin sen äiti!

Jos mua ajaa kakara liian läheltä kiellon jälkeen, niin astun suoraan eteen kun sitä seuraavan kerran yrittää. Siinähän kaatuu ja oppii, kas kummassa ihan kerrasta.

Sit saat turpaas, jos aikuinen käy lapseen tahalleen käsiksi, tahtoo toisen loukkaantuvan. Takaan sen että, se on turpa keikka. ja en varmasti ole ainoa joka näin ajattelee. Halveksin sua!

Jätä lapset rauhaan.

on kamalan helppoa kauhistella sitä, miten huonosti lapset on kasvatettu, kun oma lapsi on vasta rattaissa... Toki niitä oikeasti huonosti kasvatettujakin on , mutta niin se vaan on, että vaikka kuinka lapsille sanot ja sanot, niin se menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos... Ainakin tuonikäisellä. Eikä kaikesta voi aina huutaa kurkku suorana... Sitten joskus 10-vuotiaana huomaa ne lapset, jotka on oikeasti kasvatettu ja joita ei. Sitä aiemmin - lapset on lapsia, niin se vaan on.

pikkasen itseeni, jos oikeasti jo tällainen asia on lapsen kanssa vaikeaa.

Miksi sun mielestäsi sun lapsellasi on oikeus häiritä muita käytöksellään? Siksikö, kun sä et jaksa tehdä asialle mitään, vai siksikö kun SUN lapsi haluaa? Mun lapsi tykkäisi heittää sun lasta kivellä päähän, taidankin antaa.

Pojathan saa tehdä just mitä ne haluu kun ne on niin hurjapäitä ja isäänsä tulleita ja vauhdikkaita ja pitää saada ourkaa vähän energiaa.

Mä ymmärrän täysin tuon AP:n ärsytyksen. Täytyy taas olla iloinen, että onneksi mulla on tyttöjä!

Vierailija:

Lainaus:

Ja myöskin sen äiti!

muista kaikkia sääntöjä ja sitä mistä suunasta piti varoa ja millä puolella ajaa jne. Kyllä meidänkin ojalle on kaikki opetettu ja koko ajan muistutetaan mutta silti mokia sattuu. poika ajautuu väärälle puolelle, väistää yhtä kulkijaa ja kurvaakin tosien eteen, jarruttaa liian äkkinäisesti jne.

Mutta lupaan että vuoden päästä se sujuu jo paljon paremmin aj kahden vuoden päästä minäkin voi täällä vaahdota, kun toisten muksut häritsee meidän perheen pyöräretkiä ajamalla miten sattuu.

Kukaan ei ole seppä syntyessään. Ei se kuitenkaa kenenkään päälle tahalleen aja.

Turha vertailla tätä mihinkään kivien heittoihin, tai muihin kolttosiin. Ihan eriasia.

6-vuotias poika on hurjapää, on niitä tietenkin arkojakin lapsia, mutta noin yleensä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat