Seuraa 

meillä reilun vuoden ikäinen poika joka suunnattomasti pelkää imuria. onkohan jotain millä vois vähän totutella tai jotain. oikeen sydäntä raapimaa huutoo kuuluu kun imurin päälle pistän =( ja kuitenkin imuroitava on päivittäin kun kissojakin löytyy .. onkohan jollain kokemusta.

Kommentit (5)

Meilläkin poika alkoin pelätä imuria joskus 1v paikkeilla. Meillä auttoi se kun laitoin pojan istumaan nojatuoliin, syöttötuoliin tms. ja annoin pehmolelun turvaksi. Emmekä tehneet pelosta suurta numeroa. Nyt poika on taas pikkuhiljaa rohkaistunut (on nyt 1v 5kk). Nyt hän uskaltaa kuitenkin mennä imurin viereen yksin ellei se ole päällä. Vikkelästi kipittää kylläkin sohvalle turvaan kun imuri käynnityy.

Isänsä totutti imuriin. Ensin se oli vaan esillä aina, ja sitten sen kanssa leikittiin heppaa ja vähitellen, itse sai imuroida jne... kyllä se meni aika nopeasti ohi, kun oli jossain vaiheessa ihan mahdotonta.

Poikamme taas on aina tykännyt jostain syystä imurista, ja välillä käy ihan itse imuroimaan... tytön kauhusta ei ole jälkeäkään, kun yhdessä ovat jo jonkin aikaa ratsastelleet imurin selässä kun äitee imuroi, tai itekin käyvät imuroimaan jos on imuri jäänyt valmiiksi...

Totutusta vain hitaasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta asiaa on auttanut se, että neiti menee omaan huoneeseensa (laittaa oven kiinni) ja lupaan etten imuroi sieltä. Ja taasen vaihtaa olkkariin kun on sen huoneen vuoro. Isäntä osti lapselle sopivat korvatulpat joissa on sanka (?) ja ne päässä ollaan oikeenkin tärkeitä ja äiti saa imuroida ihan rauhassa. =)

Joka kerta lapsi on imuroinut " leikisti" äidin jälkeen muutaman minuutin kun imuri ei ole enää seinässä. Näin ainakin huomataan ettei se ole mikään hirviökone. Omalla imurilla imuroi äänet päällä, mutta aikuisten imuri on ihan eri juttu!

Myös hoitotäti sanoi, ettei ole ikinä nähnyt yhtäpaljon imuria pelkäävää lasta, mutta nyt 2½ vuotiaana tulee samaan joskus huoneeseenkin imuroidessa. Kyllä tää tästä!

Me ostettiin imuria pelkäävälle leikki-imuri, josta tuli suosikki. Apulaisena oli kiva siivota ja oikean imurin selkään uskalsi myös tulla ratsastamaan ja myöhemmin myös itse imuroimaan isolla imurilla.

Meilläkin poika pelkäsi imuria kauheesti joskus 1-1,5vuotiaana, koska ei ollut tottunut selvästikään imuriin, kun imuroin yleenä kun hän nukkui päiväunia rattaissa parvekkeella. Sitten oltiin kylässä ja kaveri leikki imurilla ja alkoikin kiinnostaa mutta hyvin varovasti leikki aina vain jollakin osalla imurista. Pian alkoikin kiinnostamaan oikeen kunnolla ja monesti nyt 2-vuotiaana tulee tappelu kumpi saa imuroida äiti vai poika. Imuroidaan joskus yhdessä niin että pitää varresta kiinni ja minä liikutan. Hassua miten se muuttuikin lempileluksi ja nyt jos mikään lelu ei kiinnosta tai tekeminen loppuu kesken, annan vaan imurin käteen niin on tyytyväinen..Imureita katsellaan myös potalla K-raudan ym kuvastoista eli se selvästi on yksi suurimmista kiinnostuksen aiheista:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat