Vierailija

Haluaisimme tietää mm. liikenneyhteyksistä (julkiset ja oma auto), päiväkodeista, alueen ilmapiiristä, palveluista, kaupoista jne.

Kiitos jos joku vastaa!

Kommentit (25)

Anoppila on siellä ja itse olemme asuneet espoonlahdessa mutta nyt asumme etelä-pohjanmaalla. Kivan tuntuista omakotitalo aluetta, ei kerrostaloja. Siwa ja puukiska löytyy.. Tosi mahtava asukaspuisto!! Päiväkoteja noin 4 mutta kysyttyjä ja pitkät jonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kysele keneltä tahansa täällä tapaamaltasi. Kerromme mielellämme lisää. Käy myös kaupoissa ja tarkkaile " ilmapiiriä" . Ihan kelvollinen.

ja muutenkin olen ympäri espoota reissannut. Espooonlahdessa ja latokaskessa olen asunut sekä Helsingin puolella. Jupperissa ja latokaskessa olen ollut töissä. Mun mielipiteeni oli että latokaskeen voisin ainoastaan itse muuttaa. Tykkään asua omakotitalo alueella. Ja latiksesta on ihan hyvät kulkuyhteydet. (on varmasti westendistäkin)

Pellavakaskenmäki on ihan eri laidalla kaupungin vuokratalojen kanssa. Ja jollakin oli suurena huolena, että lapset käyvät kuitenkin samaa koulua. Mutta tässä tapauksessa koulukin on eri. Eli kaksi eri ala-astetta Latokaskessa.

Tietääkseni kiva alue asua Pellavakaskenmäki. Aika isot taloyhtiöt eli lapsia löytyy leikkikavereiksi ihan naapureista. Pieni oma piha jokaisella ja sitten iso yhteinen piha lisäksi.

Aika useinhan, meni sitten mihin leikkipuistoon tahansa, riippuu paljon myös toisesta osapuolesta se tutustuminen. Ainakaan itse en ole kokenut Latokasken leikkipuiston ihmisiä mitenkään erilaisina, välillä käydään lasten kanssa lähialueiden eri leikkipuistoissa.

Siwa löytyy ihan keskeltä latokaskea, isommat kaupat espoonlahdessa. Julkiset kulkee; yksi sisäinen linja ja kaksi linjaa Helsinkiin. Kaupungin puisto ja seurakunnan kerhoja löytyy... Kirjasto nöykkiössä...

Äitejä paljon kotona, että seuraa löytyy...

No, mikäs siinä jos se oloasi helpottaa.

Totta on, että meillä ei ole varaa ostaa Westendistä sellaista taloa jonka saisimme Latokaskesta. Ihan mielellämme harkitsisimme Westendiäkin asuinalueena, sehän on kaunista seutua ja meren äärellä, mutta alueen hinnat ylittävät asuntobudjettimme joka on noin 350-400.000 euroa. Latokaskesta sillä saa jo kivan talon ja paljon neliöitä.

Tämän viestiketjun perusteella näyttää siltä, että verrattuna Westendiin Latokaskesta löytyy myös kivampia naapureita! Latokaskelaisten kommentit ovat olleet ystävällisiä ja fiksuja, mitä samaa ei voi sanoa Westendin asukin kommenteista.

t. AP

kilometrin päästä ja rakennettiin uusi omakotitalo. Mitään negatiivista ei kuitenkaan jäänyt Latokaskesta mieleen.

Sano kadunnimi, niin osaan tarkemmin kertoa?

Sitten on myös pari aluetta kaupungin vuokrataloja, joissa on aika levotontakin välillä.

Mutta omistusasuntojen puolella on ollut melkein täydellinen ympäristö lapsille kasvaa. Hyvät ulkoilumahdollisuudet. Useampi päiväkoti ja ala-aste. Yläaste on Nöykkiössä 1-2km päässä.

Helsinkiin ja Espoon keskukseen ja Tapiolaan (ja teitenkin matkan varrelle) pääsee suoraan Latokaskesta bussilla. Finnoontien varresta pääsee jo todella hyvin kaikkialle.

Kysele, niin voin vastata lisää!

Ankeita harmaita laatikoita keskellä metsää...todella masentavaa, mutta mikäs siinä jos semmosesta tykkää. Kaikki Espoon köyhät asuu siellä tai Espoon keskuksessa.

Lapset menevät KOULUUN ja sitä kautta ollaan naimisissa koko asuinalueen (ja mahdollisten sosiaalisten ongelmien) kanssa, ei vain niiden omaa kotia lähimpänä olevien omistusasuntojen asukkaiden kanssa.

Osoittakaa kiitos alue, jossa on hyvin vähän vuokrataloja. (Ei Westend).

Olemme aikaisemmin asuneet - miten sen nyt sanoisi - urbaanimmassa, kaupunkimaisessa ympäristössä (ulkomailla, nyt olemme muuttamassa takaisin Suomeen) ja pidämme tärkeänä hyviä suhteita naapureihin, kanssakäymistä ja tietynlaista yhteisöllisyyttä.

Mahtaako omakotialueella olla helppoa luoda yhteyksiä toisiin (lapsi)perheisiin vai onko tilanne helposti se, että ollaan omissa oloissa, omalla pihamaalla hiukan eristäytyneenä? Tämä on pelkomme, joka on toivottavasti aiheeton :)

t. AP

tai onhan Pellavakaskenmäessä myös okt ja paritaloja ym, mutta myös isoja taloyhtiöitä joten leikkikavereita löytyy varmasti lähistöltö.

Latokaski on ihan viehättävä pientaloalua, jossa on hyvät ulkoilumahdollisuudet ja hyvä asukaspuisto lapsen kannalta. Itse en ole viihtynyt tuolla asukaspuistossa. Siellä on pienet piirit mammojen kesken ja tuntuu ettei kukan halua jutella uuden tulokkaan kanssa. Tietenkin asiaan vaikuttaa kuinka pontevasti itse etsii uusia tuttavia.

Miinuspuoli tällä alueella on se, että päiväkodit ovat tupaten täynnä. Paljon lapsia on ohjattu täältä bussimatkojen päähän päiväkoteihin.

Latokaskessa on ainoastaa 4-5 kaupungin vuokrataloyhtiötä.

S1:n lähellä olevat kaskenpolttajan kujan vuokra-asunnot on vain kaksioita, jotka on täysremontoitu 2011-2012, ne hyvin siistejä laminaattilattioineen. Pääasiassa pariskuntia.

Kantokaskessa on yksi taloyhtiö 2, 3 ja 4 h + keittiö asuntoja, osoite liene lehtikaskentie. Epäsiistinäköinen taloyhtiö mieletäni. Asunnot alkuperäiskunnossa.

Oksakarhinmäellä latokaskessa on pieni vuokrayhtiö jossa 2, 3 ja 4 h keittiö. Näissä asuinnoissa hyvin pieni vaihtuvuus, kuten koko latokaskessa varmaan muutenkin. Tästä minulla on kokemusta. Normaaleja perheitä ja pariskuntia, ei levottomuutta, kaksi perhepäivähoitajaa taloyhtiössä. Kiva taloyhtiö.

Nauriskaskessa on kokonaan remontoituja 1, 2, 3, 4 h asuntoja. Iso taloyhtiö, en osaa sanoa onko levotonta vai ei. Remontinkin jälkeen hieman karunnäköisiä minusta.

Lisäksi latokasken lähellä kukkumäessä on kaupungin vuokrataloja. Ihan hurjan iso yhtiö, siisti asunnot, myös 5h asuntoja, alkuperäiskunnossa, mutta ei yhtävanha yhtiö kuin muut. Tämä on minun ymmärryksen mukaan hyvin levoton yhtiö. Tänne ei haluaisi muuttaa.

Minusta koko latokaski on rauhallinen alue, täällä on hyvin vähän vuokra-asuntoja. Vuokra-asuntoja löytyy kaikkialta.

Vierailija

Öinen tervehdys AV:n lukijoille! Täälläpä eräs mamma kirjoittelee keskellä yötä rekisteröitymättä 😍

Kiitos toiselle mammalle, joka neuvoi miten tämä onnistuu. AV:llä nähdään! ❤️

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat