Vierailija

Mikä oli "alkusysäys" islamiin?

Sivut

Kommentit (37)

Isä on, äiti ei enää. Lapset kapinoivat isän uskoa vastaan, vaikka äiti on yrittänyt pitää esim. eidin yms. kotonakin näkyvillä. Haluavat olla uskonnottomia, kouluikäisiä, murkkuja jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Alkusysäys oli jonkinlainen kasvukriisi joka johti etsiskelyyn. Kymmenen vuotta vierähti siinäkin maailmassa, mutta tulin onneksi järkiini ja elelen ilman Herraa aivan tyytyväisenä elämääni, ilman pelkoa ja ilman toisten sanelemia sääntöjä.

Voi näitä sivistyneitä av-palstailijoita, jotka tekevät maailman toisesta suurimmasta uskonnosta "murhakultin" omilla heiveröisillä tiedoillaan. Lukekaapa mitä kristityt tekevät parhaillaankin kristinuskon njimissä ihmisille ympäri maailmaa. Siinä teille murhakulttia kerrassaan.

Itse olen muslimi 100% ja suomalainen. Alkusysäyksen sain 12 vuotta sitten siitä, kun uskontotunnilla opettaja kertoi islamista. Minuun vaikutti sen monoteismi. Kun lähdin tutkimaan islamia, opettelin arabian ja kaikki tieto jota löysin autenttisista lähteistä vain vahvisti uskoani. Edelleen olen samalla tiellä ja onnellinen uskossani..Niin onnellinen ettei minun tarvitse mustamaalata muita uskontoja.

Alkusysäys....hmm...ehkä vain vihdoin myönsin itselleni,että islam on jo sydämessäni, vaikka yritin sen kieltää. En ole koskaan ollut taleban-sisko, en käytä huivia useinkaan, meikkaan, biletän ilman alkoholia, vietän ramadania,olen vege, naimisissa muslimin kanssa...Lapset kasvavat muslimivanhempien kasvattamina,mutta itse he aikuisina tietävät parhaiten,mikä heille on oikea tie.

sinä aikana olen nähnyt jos jonkinmoista islamissa vierailijaa..

olisi mielenkiintoista tietää, että olivatko nämä ihmiset oikeasti "aidosti" muslimeja koskaan?

Täälläkin varmasti joku vanhoista tutuistani roikkuu...minulla ei olisi ollut ongelmaa pysyä väleissä, mutta he kai halusivat hakata kaiken islamiin liittyvän pois elämästään.. mikä ei kaikilta onnistu, koska lasten (niiden joilla on lapsia) isät ovat edelleen muslimeja.

Jos teillä on lapsia, miten olette heille asian selvittäneet?

on tulkintaeroja. Luopiota (siis poiskääntyjä), joka ei luovu uskostaan julkisesti, eikä puhu julkisesti islamia vastaan, ei pidä myöskään tappaa. Ne, jotka näin tekevät, pitäisi tappaa, siis islamin virallisen tulkinnan mukaan. Luonnollisesti itse en ajattele näin, olenhan minäkin luopio.

ja perimätieto luopion kohtalosta puhuu, eikä siitä mitä käytännössä tapahtuu. Varmasti kristityt tekevät hirmutekoja, niin myös hindut ja kaikki muutkin, mutta neuvotaanko näin uskontojen lähteissä eli raamatussa tai vaikkapa Bhagavad Gitassa?

lähdinkin pois. Jos mies on syntymämuslimi ja kulttuuriperimänsä vuoksi haluaa islamin juhlia viettää, niin mielelläni sitä kunnioitan. Ei avioliitossa voi mennä pelkästään omien mielihalujen (tai -inhojen) mukaan. Islamissa on hyviäkin asioita. Teoriassa esim. naisilla on paljon oikeuksia, käytäntö ja islamin väärintulkinnat vain vievät nämä oikeudet naisilta pois. Nainenhan on "islamin suomine oikeuksineen" viime kädessä miehen päätäntävallan alla. On siis miehestä kiinni, haluaako hän naiselle näitä oikeuksia suoda. Jos sattuu paska mies kohdalle, niin melko alistettua elämää joutuu nainen viettämään. Jos taas hyvä mies, voi nainen melko vapaasti itseään ja omia haaveitaan toteuttaa. Mutta käytäntö on kuitenkin se, että viime kädessä mies päättää, mitä nainen saa tehdä ja mitä ei.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat