Vierailija

Kommentit (26)

hyvä ruoka, lapset huomioitu (leikkipaikka+lastenhoitaja),alkoholitarjoilu, musiikki, rento meininki..nämä riittää!



Ps. siskoni antoi hyvän vinkin myöskin lapsia varten. Eli oli ollut häissä joissa lapsille oli kasattu oma herkkupöytä...oli keksejä, sipsejä, karkkia, oma (alkoholiton)booli jne. Olivat lapset kuulemma viihtyneet hyvin :). leikkipaikka siihen lähettyville ni varmaan on tosi " menestys" !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

sitten häissä jotka oli kyllä aika...noo..sanoisinko mauttomat. mekin olimme osallistuneet miehen kans porukkalahjaan (50 e), ja jotenkin oletin että saa siellä nyt jotain hyvääki, eli mielellään jotain suolaista :) (myönnetään että juhlissa parasta on ruokatarjoilu;)).



No siellä oli tarjolla sit paria erilaista keksiä, täytekakku ja karjalanpiirakoita munavoilla (jotka loppuivat hyvissä ajoissa kesken)...Viina kyllä virtas sitäkin enemmän. Ihmiset oli kyllä kieltämättä ihmeissään..ja nälissään!



eli siis: ruokatarjoilu on hyvin tärkeä.

Lapsille puuhanurkka (pöytä, värikyniä, legoja, paperia) myös pienten pehmolelujen ottaminen kirkkoon ja jakaminen lapsivieraiden viihdykkeeksi on hyvä idea... Leikkien lomaan myös vapaata jutustelua.

Saliin eivät siis kaikki vieraat mahtuneet. Ei ekana rynnitty istumaan ja jouduttiin toiseen huoneeseen. Se itsessään oli jo tosi tylsää. Ja sit vielä se, että kun oli puheita, maljat, leikkejä jne niin kukaan ei käynyt ilmoittamassa niistä. Joku huomasi, että nyt on jotain meneillään ja jouduttiin seinien vieressä seisoskelemaan. Eivätkä kaikki edes mahtuneet katsomaan.

juhlissa on jotain puheita sun muita,niinkuin varmaan on. Toisaalta voihan lapsia sen hetken pyytää olemaan hiljaa ja kuuntelemaan perheidensä parissa...!

Tietenkään jos vieraita on paljon se ei käy.



Me ollaan oltu parissa häissä jossa on esitelty vieraat, toisissa oli ehkä 50 henkeä, toisissa ehkä 70.



Morsian esitteli " omansa" ja sulhanen " omansa" -siis vieraat!

Vierailija:

Lainaus:


Lapsille puuhanurkka (pöytä, värikyniä, legoja, paperia) myös pienten pehmolelujen ottaminen kirkkoon ja jakaminen lapsivieraiden viihdykkeeksi on hyvä idea... Leikkien lomaan myös vapaata jutustelua.




- Juhlahuoneisto, jossa kaikki kuulevat ja näkevät ohjelman/hääparin. Monen pienen salin tilat ovat hankalia ja vieraille tylsiä.



- Reipas seremoniamestari /bestman&kaaso, joilla homma hanskassa.



- Riittävästi henkilökuntaa, joka ohjaa vieraat pöytiin (+ pöytäkartta eteiseen), lahjat oikeaan paikkaan, tarjoilee pöytiin ainakin juomat, jne. Jos ruokailu on seisova pöytä, niin riittävän monta pöytää, ettei tarvitse jonottaa pitkään.



- Hyvä bändi / elävää musiikkia alusta alkaen



- MIKROFONIT puhujille ja puheista bestman voi ottaa vuorolistan.



- Pöytiin vieraille paikkakortit, ohjelma ja menu



- Ruokiin kyltit, mitkä ovat esim. laktoosittomia, jos erityisruokavalioita.



- Selvät wc-kyltit, vauvanhoitohuone/piste



- Hääparille oma vessa, jos mahdollista. Puvun kanssa voi tarvita apua pukemisessa. Paikka, jossa morsian voi käydä puuteroimassa.



Yleensä häiden ongelma on alkukankeus. Siksi leppoisaa musiikkia on hyvä olla jo silloin, kun tullaan sisään juhlapaikalle ja toinen tunnelman latistaja on yleensä odottelu/jonottelu/ei tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu? = odotetaan, että jotain tapahtuisi. :-)



- hyvä plaseeraus: toiselleen vieraita ihmisiä EI kannata sijoittaa samaan pöytää. Suomalaiset eivät vain tutustu kovinkaan hyvin vieraisiin ihmisiin.

- alkoholitarjoilu avaa kielenkannat

- hyvä ruoka

- hyvä bändi

-vanha kartano

-paljon vieraita, mutta heidät esiteltiin toisilleen vapaan jutustelun lomassa

-alkoholia ja ruokaa paljon

-ei tiukkaa etikettiä vaikka hyvin aikataulutettu. Kauniit kattaukset. Leikkinurkka.

-morsian ja sulhanen olivat juhlan keskipisteenä: he esittivät erinäisiä perinteisiä leikkejä ja serenaadeja toisilleen ennen häävalssia, joka tanssittiin ulkona tanssilavalla. Myös morsiusparin ystävät esittivät ohjelmaa hääparille ja kutsuvieraille. Tämä kesti n. puolisen tuntia.

-häävalssi tanssittiin ulkona tanssilavalla. Sen jälkeen jatkui vapaa ohjelma: tanssia, keskustelua, syömistä.

-oltiin varauduttu myös sateeseen katoksella.

Niillä ei saa aikaan meteliä (eivät kolise) ja uudet lelut kiinostavt lapsia ainakin hetken ts. eivät ole lähdössä juoksentelemaan kirkossa tai metelöi.



Ihme viesti????

Ja suunnitelkaa eri vaiheet niin, ettei tule pitkiä jonottamisia ja odottamisia. Esim. olen ollut häissä, joissa hääparia jouduttiin odottamaan yli tunti valokuvauksesta vihkimisen jälkeen. Oli hellepäivä ja jouduimme odottamaan pellon reunassa hääparia, itse hääpaikalle ei saanut mennä ennen parin tuloa. Siinä sitten iäkkäät sukulaisetkin nappailivat nitroja, jotteivat olisi kuukahtaneet helteeseen. Istuimia ei ollut, osa palasi autoihin odottamaan paria. Sitten kävi niin, ettei autoissa olleet nähneet milloin pari lopulta tuli, ja myöhästyivät onnitteluista.

Parin ideana oli, että sahasivat jonkun ihme pölkyn hääpaikan edestä ja sitten siitä sai vasta mennä häätalolle.

Vieraita oli liki 300. Yksi wc käytössä, ruokaa sai jonottaa todella kauan, sillä oli yksi pitopöytä, jossa pääsi ottamaan vain yhteen suuntaan. (Useinhan katettu pöydän molemmin puolin)



Hääohjelmaa oli liikaa kaiken tuon jonottamisen ja odottelun lisäksi.

Vihkiminen oli iltapäivällä. Lähdimme illalla n. klo 21 maissa, silloin oli vasta saatu ruokailu loppumaan.



Voi laittaa seinälle listat, joista ihmiset näkevät oman pöytänsä. Näihin laitetaan esim. sukulaiset, kaverit, työkaverit jne. toistensa kanssa juttua keksivät ihmiset samaan. Mutta itse pöydässä ihmiset saavat itse päättää, missä ja kenen vieressä istuvat.



Se, missä järjestyksessä ruokaa saadaan, on myös olennaista. Jos lapsiperheet ovat siellä vihonviimeisessä pöydässä ja odottavat levottomien ja nälkäisten lasten kanssa tunnin pelkkää alkuruokaa, hermot kiristyvät.



Kirkon ovella jos jaetaan ohjelmia, lapsiperheille voi samalla antaa vaikka pienen rusinapaketin penkkiin viihdyttämään.



Lasten leikkikulmauksen sijoittaisin samaan huoneeseen kuin muutkin vieraat ovat - muuten ne lasten vanhemmatkin viettävät kaiken aikansa siellä toisessa huoneessa.



Huomaavaista on myös varata juhlapaikan WC:hen esim. hiuslakkaa ja kampa naisvieraita varten ja vaikkapa nostettava vauvojen hoitoalusta, jos vieraiden joukossa on kovin pieniä.

Myös se, että vieraat ovat samassa tilassa, on tärkeää.

Meidän häissämme vieraat esiteltiin näin:

Juuri ennen ruokailua, kun kaikki vieraat olivat pöydissä, bestman pyysi erinäisiä ihmisryhmiä nousemaan ylös. Ja luetteli esim. morsiamen serkut, sulhasen työkaverit, morsiamen kanssa ulkomailla matkustaneet, sulhasen kanssa festareilla olleet jne. Tämä tapahtui muutamassa minuutissa, mutta vieraat tykkäsivät. Ainakin niin väittivät :) Häissä oli n. 150 vierasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat