Vierailija

Meidän vuoden ikäisellä piti olla klo 12.30 korvakontrolli. Odoteltiin siinä sitten ja kello oli jo yli puoli, joku mies kysyi että onko meilläkin aika puolelta, että hänelläkin on. No, tämä mies otettiin sisään 12.50. Kun hän pääsi pois, klo 13 huudettiin joku muu sisään! Siinä vaiheessa painelin kiukkuisena toimistoon kysymään miksi me ei päästä. Katsoivat koneelta että joo teidän lääkäri onkin kipeä ja se toinen lääkäri ottaa teidät kun on hoitanut omat potilaansa, tänne on merkattu että aika siirtyy tunnin myöhemmäksi, klo 13.30. MIKSI IHMEESSÄ SIELTÄ EI VOITU AAMULLA SOITTAA MEILLE että aika myöhästyy tunnilla!? Loppujen lopuksi päästiin sisään 13.50!

Lähtee kyllä palautetta sinne päin, että saisivat ilmoittaa jos aika siirtyy! Olisimme lähteneet kotoa tunnin myöhemmin. Lapsi oli jo hirveän väsynyt, kiukkuinen ja nälkäinen kun en ollut varautunut siihen että odottelussa menee 1.5 tuntia kauemmin. Lisäksi olin itse tosi flunssainen ja kuumettakin ja hyvä kun itsekään siellä tolpillani pysyin kun piti kiukkuista lasta työnnellä rattailla käytäviä pitkin 1.5 tuntia.

Helkatti soikoon.

Kommentit (19)

Vierailija:

Lainaus:


vienneet toimiston työntekijöiden ajan tai inhimillinen erehdys.



Ymmärrän tuohtumuksesi mutta tiedän myös työnteijöiden kiireen. Toivottavasti pyysivät edes anteeksi.




Terveyskeskuksessa käyvät ne joilla ei ole muualle varaa mennä.



jonnekin odottelemaan niin että ei terveyskeskuksessa ole tarvinnut odotella. Va eikö teillä pidä ilmoittautua ollenkaan kun tulee lääkärin vastaanotolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiire kun on voi se soittaminen tosiaan jäädä mutta ilmoittautuessa he kyllä näkevät ovatko ajat kovasti myöhässä.



Toisaalta onni että oli vain kontrollista kyse eikä oikeesti kipeästä lapsesta. Itse odotin aikanaan 10kk ikäisen kanssa ensin terveyskeskukseen illalla 2h ja sitten laittoivat sairaalan päivystykseen jossa odotettiin lääkärille pääsyä yöllä 6h ja lääkäri käski vain antaa lapselle särkylääkettä ja sitten kotiin kun lastenlääkäri oli kipeänä ja tuo toinen lääkäri ei osannut sanoa asiaan juuta eikä jaat. Onneksi oma lastenlääkärimme soitteli sitten seuraavana aamuna ja laittoi lapsen saman tien takaisin sairaalaan ja osastolle. Tuolloin kyllä otti päähän ja rankasti tuo odottaminen ja kun ei edes hoitoa kipeälle lapsella saanut.

Minä käyn juuri tuon takia yksityisellä, tosin sielläkin ajat ovat joskus myöhässä. Aina tulee valitettua tästä, mutta aatelkaapa, jos lääkäri diagnosoi sulla syövän, niin tuskin se sua sieltä heti ajaa pois (ettei ajat myöhästy).

Ainahan siellä saa varautua odottamaan. Pahin aika joka ollaan odotettu, on 4 tuntia!!

Jos lääkäri on ns. päivystävä, menee aina esim. ambulanssipotilaat edelle. Samoin muut kiireellisemmät, jotka tulevat suoraan luukulle.

Mitäpä siinä tehdään, jos yhtäkkiä lääkäri onkin poissa eikä saada taiottua uutta lääkäriä tilalle? Mielestäni vaan aika kiitettävää, että joku on hoitanut omiensa lisäksi (joita lienee väh. parikymmentä) myös toisen lääkärin potilaat! Koskaan ei tarkalleen voi tietää miten kauan jonkun potilaan kanssa menee, jos on esim. useampi vaiva.

Mietihän omalle kohdalle noin 40 valittavaa potiasta... ei kiva.

Sitten joku vielä valittaa ettei kerrottu muutoksesta... entäs jolleivat tienneet tilanteen muuttuvan noin paljon? Varmasti parhaansa tekivät!

Ja hoitoahan kuitenkin saitte - olisit tyytyväinen!

sen jälkeen kun yhdistelivät terveysasemia ei ole toiminut mikään niinkuin ennen. Pitkät jonot lääkäreiden vastaanotoille, eivät muista ilmoittaa jos lääkäri sairastuu yms.

Anteeksi pyytäminen on ilmaista ja niin pieni vaiva, että soisi jokaisen myös julkisessa terveydenhuollossa omaksuvan sanan. Samoin, olisi ollut ehdottomasti aiheellista soittaa teille, tai viimeistään ilmoittautuessa kertoa ajan siirtymisestä myöhemmäksi.



Toisaalta ymmärrän myös terveyskeskuksen työntekijöitä. Kiire on hirveä ja asiakkaita tunkee kaikista luukuista. Jollakulla on oikeasti voinut ollakin tarkoituksena soittaa teille ajan muuttumisesta, mutta on kertakaikkisesti unohtanut sen kiireessään.



Pääsitte sentään puoli tuntia vähemmällä kuin me. Odotimme korvakontrolliin kaksi tuntia. Olen iloinen, että kyse oli vain korvakontrollista eikä esim. korvasärystä tai muusta kivusta. Nyt sentään odottelin terveen lapsen kanssa aikaa.

ilmoittautuessa että onkin toinen lääkäri nyt, mutta sanoi ensin että 12.30 niin kuin sen pitikin olla. Eikä kukaan mitään anteeksi pyydellyt. Eikä ollut muuten mikään korvalääkärikään vaan ihan tavallinen. Ja olisimme toki menneet yksityiselle jos olisi ollut vakuutus, mutta ei ole eikä tälle korva-ym ym kierteiselle lapselle sitä enää saakaan. Kalliiksi olisi tullut koko alkuvuosi käyttää häntä yksityisellä omaan piikkiin (ollut n. 15 lääkärikäyntiä tänä vuonna).

Mutta minusta olisi ollut todellakin aiheellista soittaa ja ilmoittaa että aika on vaihtunut heti kun tiesivät että se lääkäri on sairaana. Tai viimeistään siinä luukulla sanoa että myöhästyy tunnilla, niin olisin mennyt lapsen kanssa kahvilaan ja kotiinkin olisimme vielä kerinneet siksi aikaa menemään eikä olisi tarvinnut sairaana kärräillä kiukkuista lasta käytäviä pitkin se aika ja ihmetellä että miksi ei päästä..



ap

Vierailija:

Lainaus:


Vierailija:

Lainaus:


vienneet toimiston työntekijöiden ajan tai inhimillinen erehdys.



Ymmärrän tuohtumuksesi mutta tiedän myös työnteijöiden kiireen. Toivottavasti pyysivät edes anteeksi.




Terveyskeskuksessa käyvät ne joilla ei ole muualle varaa mennä.




... jossa tyhmät ihmiset kuvittelevat saavansa asiantuntevampaa hoitoa.



Miksi ihmeessä pitäisi käydä yksityisellä, kun " ilmaiseksi" (juu, veroja kyllä maksetaan) pääsee terkkariin? Oletko sinä niitä, jotka luulevat, että terveyskeskuksen lääkäreillä ei ole pätevyyttä hoitaa lääkärin tehtäviä?

Vierailija:

Lainaus:


Mun mielestä on tuhlaamista käydä yksityisellä korvakontrollissa, kun saman hoitaa ihan terveyskeskuksen lääkäri, joka illan viettää sitten yksityisvastaanotolla...



Miksi ihmeessä pitäisi käydä yksityisellä, kun " ilmaiseksi" (juu, veroja kyllä maksetaan) pääsee terkkariin? Oletko sinä niitä, jotka luulevat, että terveyskeskuksen lääkäreillä ei ole pätevyyttä hoitaa lääkärin tehtäviä?




Oletko hiukan yksinkertainen? Eihän kukaan vie yksityiselle puolelle lasta korvakontrolliin tavalliselle yleislääkärille, vaan vähintäänkin lastenlääkärille, yleensä ihan korvalääkärille! Korvalääkäri on korva-asioiden ammattilainen ja hänellä on kunnon välineet korvien tutkimiseen, sitä ei todellakaan vastaa tk-lääkärin " kurkistus" korvalampulla.



Lääkäreillä on omat erikoisalansa, vaikka kaikilla onkin pätevyys niitä lääkärintehtäviä hoitaa.

vienneet toimiston työntekijöiden ajan tai inhimillinen erehdys.



Ymmärrän tuohtumuksesi mutta tiedän myös työnteijöiden kiireen. Toivottavasti pyysivät edes anteeksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat