Vierailija

Olen täältä lukenut onnistuneita tarrataulu- tai muita käytäntöjä nukkumaanmennessä.

Onko joku käyttänyt samaa periaatetta ruoan kanssa?

Poika ei suostu syömään kuin pari haarukallista ruokaa, sitten alkaa tappelu. Tämä joka ikinen päivä.

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tyttö 4v on todella nirso. Hänelle on tullut tavaksi yökitellä ruokaa, reaktio tulee ihan automaattisesti. Olemme nyt puolisen vuotta painineet asian kanssa ja yritetty kaikki. Tyttö on mukana tekemässä ruokaa, saa kattaa pöydän, laittaa servetit jne. Pakko ei ole syödä, mutta maistaa on pakko. Mutta tyttö siis tosiaan ottaa joka päivä haarukallisen ruokaa ja kakoo jne. SItten syö aamu-ja iltapuuroa jättiannokset....

Otimme muutama viikko sitten tarrat käyttöön. Mitään suuria määriä ei tarvitse syödä. Vaadimme ainoastaan että pöydässä istutaan kauniisti, ruokaa ei sanota pahaksi, maistetaan nätisti, jos ei maistu, kiitos ja pois pöydästä. Hyvin on toiminut.

palkitaan vahvistamalla positiivista käytöstä. Tiedä sitten kuinka hukassa ollaan, mutta yritän parhaani mukaan huomata lapseni hyviä puolia ja onnistumisia.

lahjomaan millään syömisten kanssa! Anna lapsi syö mitä syö ja sitten pois pöydästä. Jos kasvu on normaalia lapses ei tarvitse enempää ruokaa kuin mitä syö. Heitä pois tuputus!

sillä lailla lahjottu herkuilla, että on pidetty kiinni säänöstä, että jälkiruokaa ei saa jos ei syö kunnolla pääruokaa. Mutta tämä on minusta kuitenkin eri kuin jos alkaisin ruokapöydässä lupailla namia, jos lapsi syö nätisti. Mihinkään tarrahommaan en lähtisi pelkän syömisen takia. Jos on muuta ruokatemppuilua, lapsi kiukuttelee, ei pysy pöydässä, sotkee tahallaan tms. niin sitten voisi tarroja yrittää - mutta vasta aika vanhalle lapselle 4-5-vuotiaalle aikaisintaan.

palkitseminen on hulluinta, mitä olen hetkeen täältäKÄÄn kuullut. Jos ei syö niin ei syö, kyllä näklä porsaan pöytään ajaa ajan mittaan. Taitaa nykyään ihan tosissaan olla monella vahmemmuus hukassa.

Ei millään pahalla, mokailen itsekin.

sitten saa jonkun lelun tms mikä sovittu yhdessä tai pääsee jonnekin juttuun mikä sovittu yhdessä. Kannustaa kyllä vaikka irvistelyjä ja kipristelyjä tulisi.

Emmä tiiä kannattaako toi kuitenkaan loppujen lopuks ihan arkiruoan kanssa.

Miksi lapsi ei syö? Onko esim syönyt tukevan aamiaisen ja lounaalla masu on vielä täynnä? Onko ruoka pahaa (liikaa suolaa, liian vähän mausteita, raakaa, palanutta)? Eikö lapsi pidä keitetystä kananmunasta tai sienistä?

Mielestäni koskaan ei saa pakottaa lasta syömään (muistan ikuisuuden kun ala-asteella opettaja pakotti syömään kanaviillokkia josta en tykännyt ja jonka oksennin pois).

Kylmennyttä ruokaa ei myöskään syöttää lapsille, vaan lämmittää se tarvittaessa uudestaan.

Olen hoitanut paljon lapsia ja usein saanut ne änkyrälapset syömään, kun olen leikkinyt ruoan kanssa, tehnyt eri ruoka-aineista lautaselle esim ihmisen kasvot silmineen korvineen, kysynyt lapsen mieliruokaa ja tehnyt sitä, ottanut lapset tekemään mun kans sitä ruokaa " Nico-Petteri molskauttaa perunanpalaset kattilaan, Janica-Jenna etsii kaikille pikkulusikat ja laittaa lautasen viereen, Pirkko-Kaarina saa ottaa mitallisen jauhoa jauhopussista ja tipauttaa ne kulhoon, Erkki-Paavo saa hämmentää keittoa" ->> lapset ovat ihan innoissaan selittävät, et " tää on MUN tekemää ruokaa" . Kaupassa jo myös omat lapset saavat vaikuttaa ostetaanko pinaatti- vai porkkanaohukaisia ja niistä tehdään tänään ruokaa.

Vierailija:

Lainaus:

Olen täältä lukenut onnistuneita tarrataulu- tai muita käytäntöjä nukkumaanmennessä.

Onko joku käyttänyt samaa periaatetta ruoan kanssa?

Poika ei suostu syömään kuin pari haarukallista ruokaa, sitten alkaa tappelu. Tämä joka ikinen päivä.

¿ ruoan tuputtamista

¿ houkuttelua herkkupaloilla tai muilla lahjuksilla

¿ uhkaamista

¿ jättämistä " jälki-istuntoon"

¿ riitelyä ja kinastelua ruokapöydässä

¿ vertaamista toisiin lapsiin.

Lisää MLL:n sivuilta

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat