Vierailija

Uutisia lukiessa huomaa, että todella usein esim. yksinäisen kuskin kuljettama henkilöauto ajautuu rekan eteen tai huomattavaa ylinopeutta kaahaava ajaa tieltä ulos.

Nämä " onnettomuudet" ovat joko tahallaan itse aiheutettuja (itsemurhat) tai johtuvat törkeästä huolimattomuudesta tai rattijuopumuksesta. Tilastoissa ei silti erotella sitä, kuka on ajanut puuhun ihan omaa syytään ja kuka ei.

Kiinnostaisi todella tietää, kuinka moni liikenteessä kuollut tai vakavasti vammautunut on ollut vastuuntuntoinen, fiksusti ajava kuljettaja, jolle on sattunut oikea onnettomuus eikä mikään toilailu tai itsemurha. Veikkaan, että 1/3. Mitä te veikkaatte?

Kommentit (6)

on 100 rattijuoppojen aiheuttamien kolareiden uhreja. Sitten niitäkin on hirveästi että itse tekee jonkun ajovirheen, ajaa liian kovaa, nukahtaa tms.

Lehden pienissä onnettomuusuutisissa on keskimäärin ehkä 2 viikon välein uutinen, jossa kerrotaan henkilöauton ajautuneen rekan eteen. Olen oikein alkanut seurata näitä juttuja, ja kuljettaja on henkilöautoissa _poikkeuksetta_ yksin. Lähes aina hän on nuori tai keski-ikäinen mies, joskus harvoin nainen. Usein vielä mainitaan, että auto ajautuu rekan eteen tuntemattomasta syystä ja että sääolot ovat normaalit. Toisinaan mainitaan sekin, että tieosuus on suora.

En epäile hetkeäkään, etteikö suurin osa näistä tapauksista ole itsemurhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eihän sitä voi olla varma, että pääsisi hengestään ja jos pääsee niin sitä voi tulla vietyä muitakin mukanaan. Luulen, että aika harvassa ovat ne, jotka tahallisesti itsensä tappavat autollaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat