Vierailija

heistä tehdään ilkeitä, narttuja jne?

Ihmettelen vain, kuinka paljon ihminen voi "tietää" toisesta kun "tunteminen" perustuu, siihen, että oikeasti tiedetään nimi ja tunnistetaan kasvot?

Miksi nautitte exänne ja hänen puolisonsa kiusaamisesta? Miksi käytätte lastanne apuvälineenä?

Kommentit (17)

jotain pahaa ja järjestää lapselle/lapsen kuullen hysteerisen kohtauksen.

Näin lapsi oppii, että äidille ei voi koskaan kertoa, että isän luona on kivaa. Tämä taas johtaa siihen, että äiti luulee, että isän luona ei ole kivaa ja lapsi kärsii siellä. Tällöin isän ja äitipuolen luona olemisesta tehdään iso paha asia.

Kannattaisikohan enemminkin tukea lasta ja edes yrittää näytellä, että onpa mukavaa kun isän luona oli kivaa? Ja jos on jotain palautettava annettavana, niin voisiko sen antaa niin ettei lapsi kuule? Voisiko lapselle antaa oikeuden olla lapsi? Ja pitää muista, että on olemassa laki lapsen oikeudesta isään!

..hetken se vain lämmittää, ihan kuin ns. pisu sukassa. Tuntuu aluksi hyvältä, mutta vain harmittaa myöhemmin. Tilanteesta on nyt jo yli 10 vuotta ja nuo hetket kyllä vaihtaisin ihan mielelläni elämästäni pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta aikaa myöden exän puoliso alkoi tehdä tahallisesti kiusaa meille. Esimerkiksi: kohteli lapsiamme ala-arvoisesti ja suosi räikeästi omiaan ja heidän yhteistä, soitteli minulle ja haukkui minua, myi lastemme vaatteita kirpparilla ja heitti roskiin käyttökelpoisia, halusi ettei ex enää tapaisi lapsiaan ja niin edelleen. Erityisesti tuo, että hän yritti erottaa isän lapsistaan, on mielestäni anteeksiantamatonta. Nyt ovatkin eronneet jo vuosi sitten ja uskon, että exänikin voi nyt paremmin.

Musta on ihanaa, että hän tulee toimeen lasteni kanssa ja lapsetkin tykkäävät hänestä tosi paljon. Mulla ei ole mitään syytä eikä edes halua ruveta hankalaksi. Tällainen tilanne on kaikille paras.

että naisen on pakko hyväksyä exän sikailut minua ja lapsiamme kohtaan - koska muuten exä ei voisi niin sikailla. Sen tarkemmin exän tekemisiä paljastamatta totean vaan, että naisella on myös omia lapsia ja ihmettelen suuresti, suvaitsisiko hän samanlaisen käytöksen itseään ja pentujaan kohtaan omalta exältään. Tai mistä minä tiedän millainen sadomaso se nainen on, ottihan se mun exänkin omakseen... nieli ilmeisesti kakistelematta kaiken sonnan, mitä exä on elämästään ja entisistä naisistaan sepittänyt.

Ennen exän viimeisiä temppuja olin naista kohtaan positiivisella tavalla utelias, vaan en enää.

mun mielestä tällä vauvapalstalla haukutaan aina vaan sitä exän entistä muijaa joka ei anna uuden äitipuolen olla rauhassa ja kiusaa exää jne jne. parisuhteet mun mielestä on harvoin ihan noin simppeleitä. itse en ole eronnnut, mutta läheltä seurannut vaikeita tapauksia ja kun ajattelen, että mieheni vaikka jättäisi minut ja löytäisi uuden naisen niin KYLLÄ se olisi vaikea sulattaa. tuskin aivan riemusta pomppisin, kenenkään toisen naisen en haluaisi omia lapsiani kasvattavan. vaikea kuvitella että joku nainen haluaisi?

eikä ne miehetkään mitään osattomia pelinappuloita ole... ainakin itse tunnen muutamankin isäpapan jotka ihan samalla tavalla pelaa lapsillaan, entisen vaimonsa tunteilla jne.. mutta naisilla on aina tämä sama juttu, ollaan vaan naisia vastaan ja susia toisillemme. en usko että kukaan nauttii exän kiusaamisesta, molemmat osapuolet sitä silti tekee, miehet ja naiset. uskoisin että syy on se, että avioero ja epäonnistuminen koskee, tunteet ei kuole silloin kun nimi laitetaan paperiin.

Jonkun pitää olla syyllinen kaikkien pahalle ololle, ja äitipuolestahan se helposti saadaan tehtyä. Avioeron rikkovat niin valtavan paljon että ne aiheuttavat väistämättä vihaa, surua, syyllisyyttä, katkeruutta, kateutta, mustasukkaisuutta yms ikäviä tunteita. Lapset eivät pysty syyttämään omia vanhempiaan elämänsä pilaamisesta, koska ovat heistä riippuvaisia. Siksi äitipuoli on helppo maali - myös eronneelle äidille ja äidin sukulaisille, joiden elämää ero järkyttää.

En juurikaan häntä tunne mutta lapsi tuntuu pitävän hänestä. Ja niin kauan kun ex on hänen kanssaan tuntuu käyttäytyvän paremmin joten olisi suotavaa että pysyisivätkin yhdessä.

En vaikka miehellä oli hänen kanssaa suhde jo avioliiton aikana.

En vihaa häntä, koska en pidä häntä ja exääni sen arvoisina, että viitsisin tuntea heitä kohtaan yhtään mitään.

Kumpikin on nykyään vieraita ihmisiä minulle, kun erosta on kulunut jo 13 vuotta.

Käsittelemätön ja kesken oleva eroprosessi aiheuttaa vihaa ja ongelmia puolin ja toisin. Erityisesti jos suhde uuteen puolisoon on alkanut jo edellisen parisuhteen aikana.

HYVIN toimeen, niin määrä on aika pieni. Olisi aikamoinen sattuma jos ex:än uusi olisikin "sielunkumpani" jonka kanssa voisi olla sydänystävä jne.

Tarkoitan sitä, että monellahan on vaikeuksia tulla toimeen omien perheenjäsenten/sukulaisten kanssa, samoin harvoin työkavereista tmv. ihmisistä joiden kanssa on pakko tulla toimeen, tulee todellisia ystäviä.

Ja noissa uusissa kumppaneissa on vielä se, että he tulevat niin lähelle. Jollekkin on vaikeaa antaa lapsia isovanhemmille tmv. hoitoon, ja sitten voikin olla edessä tilanne jolloin täysin tuntematon ihminen on lastesi kanssa! Ja aina pahempi jos ko. ihminen on erilainen mitä sinä, eli kasvattaa lapsiasia omalla tavallaan, mikä voi poiketa paljon sinun kasvatusmetodeistasi.

..siinä vaiheessa alkoi riittää kun nainen heitti pois lapselleni pieneksi jääneitä vaatteita jotka olivat lainassa muualta ja vei osan kirpparille kysymättä minulta mitään. Siinä vaiheessa alkoi keittää kun naisen lapsi (saman ikäinen kuin omani) tuli aivan uudessa syyspuvussa vastaan jonka olin ostanut omalle lapselleni ja oma tyttöni jossain nuhjuisessa vanhassa rytkyssä. Mitään ei tapahdu vaikka olen huomauttanut, että vaatteet jotka ostan omalle tytölleni ovat hänen käyttöönsä. Eivät millekkään vieraalle mukulalle, vaikkei se haittaa jos joskus menee sekaisin tai lainaa mutta tuntuu että oma tyttöni tulee aina jossain vanhoissa rytkyissä isänsä luota ja uudet siistit vatteet ''katoavat'' aina jonnekkin..! ÄRSYTTÄÄÄ!!!!

erosimme, koska mies petti, mutta jatkaa samaa hommaa edelleen. mun kanssa. no niin, antaa tulla halveksuntaa yms, ja että annan sen käyttää mua hyväksensä. ja että miten alennun moiseen, ja plaa plaa.

se vaan on nyt näin. piste.

Äidit vaan rakastavat omia lapsiaan niin paljon ja haluavat heille aina parasta. Monilla menee tuo lasten suojeleminen jopa liiallisuuksiin.

Sehän se kun jos toisesta ei tiedä mitään muuta kuin nimen ja tunnistaa kasvot. Hänelle kuitenkin on se rakas lapsi annettava välillä. Onhan siinä isäkin, mutta miten äiti voi luottaa ex-miehensä puolisoon, jos ei tätä tunne.

On todennäköisempää, että uusi puoliso ei pidä miehensä lapsista kuin, että pitäisi.

Niin ja yleensä ne lapset kertoo äidille mitä isän luona tapahtui.

emme tunne toisiamme kovin hyvin mutta on reilu lapsille sekä opastanut exääkin oikeille raiteille sekä isiyden, alkoholin käytön, liikunnan ym. suhteen. Lapset tykkää ja sehän on pääasia. Nyksä on kivan näköinen ja minua kuusi vuotta nuorempi ja paremmin koulutettu mutta mua ei se mitenkään häiritse. Voi vaikuttaa asiaan että olimme kumpikin neljä-viisi vuotta yksin eron jälkeen ennen kuin kumpikin löysi uuden kumppanin joten en ole mustasukkainen vaan onnellinen exän puolesta, tärkeä asia lasten kannalta. Olisin kauhuissani jos exällä olisi puoliso joka olisi epäreilu lapsille tai jotain muuta ikävää.

mutta onneksi häpeäminen ei ole aktiivista, kun ei asuta samalla paikkakunnalla, eikä ole yhteisiä tuttuja. Jos olisi jostain vaikka työn puolesta, niin toivoisin, että kukaan ei tiedä, että minun mieheni on ollut niin nolo, että on lapsi tuollaisen nollan kanssa. Vaikea ymmärtää, miten näin fiksu mies on ollut tuollaisen naisen kanssa.... Mieskin sanoo, että häntäkin nolottaa ja siksi erosivatkin, kun se lienee viimeinen piste, kun häpeää puolisoaan, eikä kehtaisi mennä mihinkään yhdessä. Toisaalta nuorena sitä tulee seurustelua kenen kanssa vaan ja sitten, kun lapsi tulee odottamatta, niin ei siinä kauheasti parinvalintaa oikeasti ole takana.

En paljon vaatteista perusta, mutta tuohan on todella törkeää. Onneksi lapsi oppii huolehtimaan omista vaatteistaan kun kasvaa. saa siinä sitten äitipuoli kiskoa farmaria sun tyttösi jaloista omalleen:D

Hyvä että voit silti olla vihaamatta- itseltähän kaikki viha on pois. Mutta röyhkeä ihminen on.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat