Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä teksisitte, jos tuntisitte ulkomailla asuessanne toisen suomalaisen perheen, jossa selvästi mielenterveys-, alkoholi- ja väkivaltaongelmia?

Itse olen kohdannut jo toisen kerran tällaisen perheen, mutta tunnen olevani melko " voimaton" tilanteen suhteen.

Kommentit (3)

Perheelle/uhreille varmasti raskasta ja kynnys avun hakemiseen vielä korkeampi, kuin Suomessa. Oletko läheisesti tekemisissä heidän kanssaan? Kuinka valmis olet sekaantumaan asiaan? Tilanne voi kääntyä raskaaksi myös sinulle, jos sinusta tulee tukipylväs tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ts. tuttavaperheessä nainen oli suomalainen ja oli paikallisen kanssa naimisissa (niinkuin minäkin). Itse otin asian puheeksi kerran naisen kanssa, kun olimme kahdestaan. Olin pähkäillyt sitä jo kauan enkä tiennyt mitä tehdä. Tuntui kuitenkin, että jotain piti tehdä. Hänkin oli kuitenkin eristyksissä, ulkomaalainen, kaukana vanhoista ystävistään ja omasta perheestään - kuka tällaisen asian huomaisi ja koettaisi auttaa, jos en esim. minä? Tai näin siis ajattelin. Koetin kyllä olla hienovarainen. No, hän tuntui olevan ihan tyytyväinen, että otin puheeksi. Juteltiin asiasta, lupasin käytännön apuakin, jos hän tarvitsee yms. Tämä nainen kuitenkin päätti jäädä avioliittoonsa, ja otti jonkin ajan kuluttua selkeästi etäisyyttä minuun. Joten ajattelin, että ehkä häntä sittenkin jotenkin hävetti, että minä tiesin asiasta?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat