Seuraa 

Siinähän se kysymys tulikin. Taitaa olla aika harvinaista, että tällaisessa tilanteessa raskaaksi tulisi.

Kommentit (3)

Itse imetin poikaani niin pitkään kunnes itse jätti pois (n7kk iässä). Siihenkin löytyi selitys, sillä hormonitasonihan muuttui kun tulin raskaaksi, vaikka söin vielä minipillereitä. :D Noh mutta ei siinäkään vielä kaikki, kun ei menkkoja ollut niin kävin ultrassa että kuinkas pitkällä sitä ollaan niin siellä onkin 2 pienokaista tulossa :D

Näinkin voi käydä.

-Silti Onnellinen!

ystävä piirissäni on monia pitkäänkin imettäviä ja usea heistä on raskautunut imettäessä ennen yksiäkään kuukautisia. Tiheä imetys tietääkseni heikentää tätä mahdollisuutta mutta ei koskaan ehkäise kokonaan.

Niiloakseli

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei kai tuo kovin harvinaista ole. ;-) Olen ymmärtänyt, että imetys on kohtuu varma ehkäisy vaan, jos vauva ei saa muuta ravintoa ja imettää yötä päivää sännöllisesti (jotain parin kolmen tunnin välein). Eli kun alkaa antamaan kiinteitä ja vaikkei kuukautisia olisi alkanut, voi tulla hyvinkin raskaaksi. Kuukautisten alkaminen on niin yksilöllistä, kun imettää, joten ihan hyvin voi olla etteivät kuukautiset ole alkaneet, mutta silti voi tulla raskaaksi.

Itse olen tullut kahdesti raskaaksi, kun olen lopettanut yöimetykset vauvan ollessa vuoden ikäinen. Nyt siis kolmas vauva tuloillaan. Kuukautisia ei ole kuulunut, vaan olen tullut heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. Ei siis olla käytetty mitään ehkäisyä, vaan seuraava vauva on ollut tervetullut koska vaan, mutta yöimetys on toiminut " ehkäisynä" .

Riippuu tietysti todella monesta seikasta, mutta meillä on mennyt näin. Esikoinenkin sai alkunsa heti, kun vaan annettiin mahdollisuus.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat