Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olemme vihdoin löytäneet unelmiemme talon, ainut mutta : tontin perällä, hevoslaitumen ja pensaiden ja ryteikäon takana kulkee joki. Ei mikään hirveän syvä ja kuohuva koski, vaan kapoinen (pari metriä leveä) ja matala puro ennemminkin, mutta kuitenkin. Lapsia meillä on 1-8 vuotiaita. Miten itse toimisitte? Jos vain aitaa tontin perälle laitetaan, niin helpostihan lapset sen pääsevät kiertämään. Koko tontin aidoittamisessa melkoinen työ ja menoerä. Itse ajattelin hieman ettâ jos pihapiiri aidattaisiin. Mitä mieltä olette?

Kommentit (8)

En ikinä suostuisi asumaan sen kaltaisessa paikassa vakituisesti nlasten ollessa pieniä, nytkin saa kesälomalla silmät selässä vahtia 24/7.

Vierailija:

Lainaus:

Ollaan asuttu koko lapsuus järven rannassa. Sisaruksia mulla muutama ja naapureillakin monta lasta. Ainoastaan kerran oli läheltäpiti tilanne ja sekin jäällä ollessa....

Ihme juttu, näin tuhansien järvien maassa.

Jos paikka muuten ok, niin kyllä te pärjäätte. =)

Niin, meilläkin päin aika vapaasti veden lähellä oltiin, ja eipä siellä kukaan hukkunut. Oma korttelini päättyi yhteen kylän yleisistä uimarannoista, ja sinnehän jokaikisestä pihasta pienellä vaivalla lapset yksinkin pääsivät.

Mietin vain sitä, että vaikka kuinka sääntöjä ja kieltoja asettelisin, niin yksi kerta tottelemattomuutta riittïsi, eikä lasta enää millään takaisin. Pienemmätkin nyt aika vapaasti omalla aidatulla pihallamme leikkivät : tuolla uudessa paikassa en voisi samalla tavoin olla huoleton.

Varmaan päädyn tuohon pihapiirin aitaamiseen.. Sillä parinviikon loman voisikin taukoamatta vahtia, mutten usko sellainen superäiti olevani, että vuoden ympäri ei kertaakaan katse lapsista heltiäisi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ollaan asuttu koko lapsuus järven rannassa. Sisaruksia mulla muutama ja naapureillakin monta lasta. Ainoastaan kerran oli läheltäpiti tilanne ja sekin jäällä ollessa....

Ihme juttu, näin tuhansien järvien maassa.

Jos paikka muuten ok, niin kyllä te pärjäätte. =)

8-vuotias on jo kyllä niin iso, että menee joelle vaikka mitä aitoja tekisitte estämään. Eli kovasti kasvatusta ja kieltoja peliin. Johan tuon ikäinen käy koulussakin itse.

"Ei mikään hirveän syvä ja kuohuva koski, vaan kapoinen (pari metriä leveä) ja matala puro ennemminkin, mutta kuitenkin"

Puro on kylläkin aika paljon kapeampi.

Et taida tietää näköjään mikä on puro ja mikä joki, hehheh.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat