Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Minulla on ennen esikoista pitkä PCO:sta johtuva lapsettomuustausta. Synnytyksen jälkeen minulla alkoi, kumma kyllä kuukautiset tulemaan noin 2-3 kuukauden välein. Sitä ennen taisi tulla lääkkeettömästi korkeintaan kerran, pari vuodessa. Pojalla on nyt ikää vähän yli 2-vuotta. Nyt uudeksi ongelmaksi on muodostumassa tiputteluvuodot. Saattaa tiputella viisikin viikkoa kuukautisten välissä. Pikkuisen kakkostakin kuumeilisin (tosin hyvin vähän ja varovasti). Taitaa kyllä olla vähän mahdotonta kuumeilua, kun tuntuu siltä, että kokoajan vuodan. Mitään kystaa, infektiota, raskautta tms. vuodon takana ei pitäisi olla. Onko kenelläkään muulla PCO:sta kärsivällä ollut vastaavaa ja mikä vaivaan on tepsinyt? E-pillereitä en missään nimessä haluaisi aloittaa.

Kommentit (3)

iän myötä vuodot muuttuu pitkiksi ja runsaiksi? Onpa kurjaa... Miksi sinulta otetaan nuo koepalat? (saako kysyä??)

Vähän mälsää, että jos ensin pco:n takia ei tule menkkoja ja sitten kun ne tulee, ne kestääkin ikuisuuden! :/

Lääkäri sanoi, että vuotohäiriöni muuttuu tyypillisesti iän myötä tällaiseksi. Vuodoista voi tulla tosi pitkiä ja runsaitakin. Nyt odottelen kutsua sairaalaan, kohdun limakalvon koepalojen ottoa varten. Vauvakuumeilu saa nyt jäädä, ainakin vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulle selitettiin jo Naistenklinikalla, jossa olin aikanaan lapsettomuustutkimuksissa, että vaihdevuosi-iän lähestyessä alan vuotaa riesaksi asti. En vaan olisi uskonut sen tapahtuvan jo 30 - ikävuoden kynnyksellä. Koepalat kohdun limakalvosta otetaan, koska tällaiset tiputteluvuodot voivat olla merkki pahanlaatuisesta taudista. PCO:han lisää riskiä sairastua ainakin endometriumin karsinoomaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat