Vierailija

ystäväni katseli silmät pyöreinä kun sanoin että tyttö tulee mukaan yhteen tärkeään kokoukseen illalla. Just tultiin kotiin eikä ollut ongelmia, hän istui 1t15min hiljaa (niin kuin sovittu) ja maalasi kirjassaan. Sit mentiin jätskiä ostamaan niin kuin sovittiin. Onko tämä outua jotenkin? Muuten on kyl ihan kova menemään.

Sivut

Kommentit (35)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainoa vain, että kaikki nuo tilaisuudet eivät ole verrattavissa keskenään.

Häät ovat paljon kiinnostavammat kuin joku kokous, joten sitä jaksaakin seurata. On musiikkia, hienosti pukeutuneita ihmisiä ym.

Uskonnollissakin tilaisuuksissa on usein laulua ym.

Kulttuuritilaisuudet taas (konsertti, teatteri ym.) ovat myös usein viihdettä lapsenkin kannalta (enkä vaatisi tosiaan 3-vuotiasta mihinkään kolmetuntiseen sinfoniakonserttiin), toisin kuin joku kokous, missä pitää olla " hiljaisissa hommissa" kun aikuiset lätisevät omiaan.

En kyllä edellytäkään, että 3vuotiaan pitäisi osata olla hiljaa paikoillaan yli tuntia.

Voi olla, että molemmat lapsistamme olisivat istuneet yli tunnin paikoillaan, mutta eivät taatusti olisi olleet kokoaikaa hiljaa :-)

pitäisi ottaa mukaan ja lapsen pitäisi osata käyttäytyä pari tuntia? En itse ainakaan viitannut mihinkään työkokoukseen vaan esim. häihin, konserttiin, yms tapahtumaan jossa lapsen on kiva kuitenkin olla mukana.

No joka tapauksessa meidän kolme vee voi kyllä istua paikoillaan ja hiljaa omissa touhuissaan, mutta esim minä en olisi voinut vanhempanakaan. Muistan kuinka ' vatsahermoista' otti, eli vatsa tuli kipeäksi ja ' jouduin' liikkumaan:)

vaan sellainen lapsi on aika flekmaattinen. 3v. lapsessa kuuluu olla eloa, eikä tarvitsekkaan istua kauan paikoillaan. 3v. lapsen kuuluu liikkua.

Kyllä minua himpun verran häiritsisi, jos kokouksen puheenjohtaja puhuisi suunnilleen näin:

" Ja seuraava käsit... Ihana piirros! Oletpa taitava tyttö! Piirrä vaikka isin kuva seuraavaksi! ... Niin seuraavaksi käsitellään yhdistyksen viime... Älä kultapieni ota sitä mustekynää, käytä niitä puuvärejä. Joo. Just niitä. ... Siis viime vuoden talousarviota. Täytyy sanoa että nap... Oi! Hyvä Emma! Hieno piirros taas! ..." jne.

en tiedä missä kokouksissa sinä käyt, mutta esim. puolueen piirikokoukset, naisverkoston kokoukset, erilaiset suunnittelukokoukset jne., kaikkiin olen voinut lapset viedä, ja ei siellä tarvitse leikkiä, ettei lapsia olisi paikalla ollenkaan.

Jos heillä on jotain tärkeää sanottavaa (" äiti, mun pitää mennä vessaan" ) tms., he voivat sen sanoa. Muuten heille on järkätty hiljaista touhua keskenään.

tosin ei varmasti onnistuisi kasvattamaan, jos lapsi on hyvin liikkuvainen ja vilkas. 3 lapset on sellaisia rauhallisia paikallaan näpertelijöitä ja 3 luulee sitten olevansa erinomainen kasvattaja.

kokouksissa, mutta on nuorenkin lapsen silti hyvä osata tarvittaessa istua hiljaa paikallaan sen pari tuntia - ei ole mielestäni liikaa vaadittu, kunhan lapsi ei jatkuvasti joudu tällaista rauhallisuutta harrastamaan. Voihan sitä olla tilaisuuksia (esim. kulttuurillisia, uskonnollisia, häitä tms.) joissa lapsen on hyvä osata kyseinen taito.

Vierailija:

[quote]

kokouksissa, mutta on nuorenkin lapsen silti hyvä osata tarvittaessa istua hiljaa paikallaan sen pari tuntia - ei ole mielestäni liikaa vaadittu, ..

tapauksia kun saavat olla vapaalla. Kyllä, meidän lapset on nimenomaan KASVATETTU / opetettu istumaan sen pari tuntia rauhassa paikallaan koska meillä sattuu olemaan tarvetta kyseiselle taidolle aina välillä.

t:3

Ei onnistu myöskään mitkään teatterit tai konsertit missä pitäisi olla paikallaan, leffassa on kerran ollut ja just jaksoi olla paikallaan. En ole koskaan nähnyt häitä missä pitäisi olla tuntikausia hiljaa paikallaan joten sitä en näe ongelmana.

Jonka opettajalta saama palaute on ollut ihan ok.

Ap:n lapsi ilmeisesti luonteeltaan arka ja vetäytyvä, joka mieluiten uudessa tilanteessa tarkkailee ja harkitsee?

Itse olen räväkkä touhutäti, joka menee eikä meinaa ja lapset samanlaisia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat