Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

vakavammasta?

Kommentit (15)

tutkitaan kaikki jutut niin tarkkaan ja jos hiukankin on jotakin poikkeavaa niin otetan kaikkia kokeita.

Koita ottaa rauhallisesti, kuitenkin todennäköistä on että kaikki on hyvin!

-4-

Itse olin raskaana ulkomailla ja kaverit samaan aikaan Suomessa. kyselivät tietysti jos jotakin ja tuota sf mittaa erityisesti. Kysyinkin sitten kätilöltä, että miksi sitä ei ole kertaakaan mitattu ja vastaukseksi sain, että on vanhanaikaista eikä ko. tiedolla ole mitään merkitystä. Mittaan vaikuttaa äidin koko ja rakenne, lapsen asento ja kymmenet muut tekijät. Lisäksi jokainen mittaaja saa hieman erilaisen mittaustuloksen. Eli ihan periaatteessa olisi sama mitata vaikka nilkan ympärystä ja siitä arvioida mitä mahassa tapahtuu...

Ja tämä ihan täysin aliarvioimatta suomalaista neuvolajärjestelmää, joka monessa asiassa varmasti on edellä montaa muuta maata, mutta silmät auki rakkaat ystävät :) joissakin asioissa voidaan vielä olla 50-luvulla.

Jotta älä ap huoli :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sikiön rakennepoikkeamasta esim. ruokatorven tukos. Läheskään aina mitään syytä ei löydy, minulla on ollut 2 raskaudessa vettä liikaa ilman mitään syytä. Lapset ovat olleet isoja ja jänteviä, lääkäri sanoikin että tulee lihaksikkaita vauvoja kun on tilaa jumpata :)

Äidilläni kaikissa raskauksissa on ollut runsaasti lapsivettä, joten ehkä minullakin oli sen takia. Neuvolassa ja äitiyspolilla ei ainakaan puhuttu että se nyt olisi ollut jotenkin maailman erikoisin asia.

-4-

Siis erikseen! Lantion sisämitta on ilmeisesti kapeahko, kun vauva ei ole laskeutunut kuin vasta synnytyksessä. Mulat kyseltiin jo 3 kk ennen laskettua aikaa, koska kuopus syntyy...

polskutella runsaassa vedessä=)

Älä turhaan huolestu etukäteen, se ei todellakaan tarkoita automaattisesti että jotakin olisi vialla.

Mukavaa kesää ja onnellista odotusta =)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat