Vierailija

Tuli mieleeni kun käytiin Prismassa ja siellä oli äiti ihan pienen vauvan kanssa, oisko ollut 2kk. Vauva huusi ja huusi ja äiti antoi huutaa. Ei edes päätä paijannut, ei puhunut vauvalle, ei mitään. Ei mitään!

Tuli mieleeni, että on siinä äitiä itsetunnolla siunattu, huh huh.

Ei sen verran uskalla riskiä ottaa, että edes yrittäisi lohduttaa lastaan. Tosi välinpitämättömän näköisenä vaan kassajonossa seisoskeli ja vauva huutaa naama punaisena.

Tiedän, vauvoille tulee vaihe, jolloin kaupassakäynti ei ole kivaa, mutta voi sitä vauvan ikävää oloa edes yrittää lievittää.

Ihmetyttää nämä äidit, jotka eivät usko omiin taitoihinsa äitinä!

Mikä siinä olisi sitten niin noloa vaikka halia sitä vauvaa julkisesti tai ihan peräti - hui! - vaikka leperrellä sille vauvalle julkisesti???

Kotona sitten varmasti heti vastaa vauvan hätään, juu juu...

Sivut

Kommentit (33)

vaikeaa syöttää se lapsi ennen kauppaan menoa? siis vaikka autossa jos autolla tulee. ja viipyy kaupassa vain pakollisen ajan! (koliikki erikseen) itselläni lapsi ei ikinä ole huutanut kaupassa..olen osannut varautua kaikkeen! ja voihan sen lapsen jättää isukin hoitoon kaupassa käynnin ajaksi:)

lapsensa että mikään muu ei auta kuin tissi suuhun ja olisi varmaan muut kassa jonossa katsoa pitkään jos siinä alkaa imettämään.

Ymmärrystä vähän äidit.

Vierailija:

Lainaus:

joo ei se auta äitiä syyttää, olen varma että kyseessä oli loppuun kulunut äiti joka halusi äkkiä pois kassasta muualle hoitamaan lastaan.

apu olisi varmasti ollut tarpeen mutta onhan se vähän " ei sopivaa" mennä vieraalta kysymään, saako auttaa vauvan hoidossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt tyttönin on jo vanhempi mutta oon esim sisaruksistanu huomannu että eivät just ton huutamisen takia halua ottaa esim hoitoon. Koska tyttö ei ole tottunu muihin ihmisiin jotka häntä komentaa ja ottaa siitä kovasti itseensä ja alkaa huutaa ja tulee mun luo. Siksikin varmasti niin kun olen aina hänen kanssa ei ole tottunu muihin:S No jos yhdes ollaan sit jossain oltu et tyttöni alkanu huutaan ni sit ollaan ihan häpeissään. Johtuu varmasti myös tuo huutaminen et ei vielä sanoin osaa mieltään ilmaista!

jotkut kestää vauvan itkua ja mammojen tuijotusta paremmin kuin toiset. Jollain voi huumori riittää vielä kun kuudes mamma käy ehdottamassa että vauvalla taitaa olla nälkä.

niin minunkin lapsen isi kävi töissä.. illalla yleensä tullaan hei töistä kotiin.. silloin on aikaa mennä kauppaan! siis jos on hirveesti ostokseia niin välil voi todellakin käydä syöttämässä ja jatkaa ostoksia sen jälkeen! viitseliäisyydestä kiinni!

t.14

huusi pienenä kaupassa vaan siksi että siellä oli liian kuuma. sillon vaan tuttia suuhun, takki auki ja helevetin äkkiä kuumasta kaupasta ulos

Vauva on kova huutamaan ja hänellä oli myös aikoinaan todella pahoja vatsavaivoja. Olin itse aivan uupunut itkuun/huutoon/kirkunaan, kuten myös miehenikin. Julkisesti ollessa piti monesti valita, yritänkö suoriutua nopeasti ja otan vastaan paheksuntaa huonona vanhempana vai yritänkö sylittää ja hyssyttää vauvaa ja saan osakseni paheksuntaa, kun vauva ei rauhoitu, huutaa ja hidastan myös kaikkia muita. Onneksi se vaihe ei kestä pitkään.

t: äiti, jonka lapset saavat todella paljon syliä kaikkialla, mutta jotka myös huusivät aikoinaan jatkuvasti.

Jos tietää ettei ole mitään hätää, niin antaa huutaa vaan. Kaupasta pääsee kyllä kohta ulos.

t: kolmen äiti jolla hermo kestää hiukan huutamistakin =)

Olen nähnyt tapauksen, jossa äiti antoi paikasta riippumatta tissiä vauvalle, tuosta vain laski paidankaulustaan, niin että tissi tuli esille. Mitä sitten, vaikka muut näkivätkin, saipa vauva välittömästi lohduketta. Aika vapaamielinen tapaus. :)

Kadulla jo yleensä tyyntyi rattaisiin. Meillä itsetunto riitti siihen että toimimme järkevimmällä mahdollisella tavalla emmekä piitanneet mahdollisista paheksuvista mammoista.

että mikä on lapsen sallittua lohduttamista tms. julkisilla paikoilla. Kun joskus tuntuu kun ottaa lapsen syliin ja suukottaa jos sattuu ja silittelee niin jotkut katsoo ihan sen näköisenä kun olisi joku pedofili.

mutta joskus kauppamatka kesti suunniteltua kauemmin itsestä riippumattomista syistäkin niin pääsi nälkä yllättämään. Meillä kun ei lapsella vielä 2 kk vanhana ollut kellontarkkoja ruokavälejä, joskus söi 3 tunnin välein joskus puolen tunnin välein ja sitä ei etukäteen tiennyt :) Ihana jos jollain on jo niin pienet kellontarkkoja että pystyy niin tarkkaan suunnittelemaan kauppareissut yms. Ja ei voinut jättää isälle kun isä kävi töissä.

t. 12

Ei voi jäädä tuntikausiksi kauppaan lohduttelemaan vauvaa. Parempi antaa huutaa ja yrittää selviytyä mahdollisimman äkkiä kotiin, jossa voi rauhoittua ja rauhoittaa.

Voi kun se koliikki lähtisikin vaan jatkuvasti syöttämällä! Jos sulle ei ole ollut koliikkivauvaa, niin et tiedä asiasta yhtään mitään. Ruoan vähyydellä ja koliikilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Päinvastoin koliikkivauva alkaa usein itkemään jonkin aikaa ruokinnan jälkeen, sillä vatsa alkaa " käymään" ja syntyy suolistokaasuja = kipuja.

Tosin luulen että vauva huusi nälkäänsä ja ymmärrän että hän ei voinut siinä kassajonossa välttämättä alkaa ruokkimaan mutta olisi ottanut edes syliin :( Mies siis myös mukana, mies olisi voinut hoitaa ostokset loppuun. Pahaa teki ja jos olisin kehdannut olisin mennyt sanomaan jotain.

kävi kerran vauvan kanssa niin että iski kamala nälkä just kun oltiin kassajonossa. En todellakaan voinut kaivaa siinä tissiä esiin ja alkaa syöttämään. Kokemuksesta tiesin että oli parempi kun ei koskenut ollenkaan vauvaan ennen kuin sai ostokset maksettua ja kassiin. Meinaan tiesin että jos ottaisi syliin tai alkaisin silitellä ja sitten kun olisi pitänyt pakata kassia ( huono ihminen kun ei osaa tehdä sitä yhdellä kädellä) olisi lapsi pitänyt laittaa takaisin siihen ostoskärryn istuimeen niin sitten vauva vasta olisi raivarin saanut. Että pienemmällä huudolla pääsi kun antoi hetken vaan huutaa vaikka sydäntä repi.

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja vauvat nyt vain välillä huutavat. Jos huutokohtaus tapahtuu kaupassa, niin sitten sitä joutuvat kuuntelemaan fanaattiset av-mammatkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat