Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

oikeastiko antaisitte ihan ventovieraalle pikkuvauvan syliin??

Mä ilmottaudun ihan ekana jonoon, sylittelemään vauvoja prismassa, ja vaikka cittarissakin, jos vielä kerran sais pidellä sellasta pientä... Ihan vähän nuuhkaista vastasyntyneen hiuksia... Oih! Eikä yhtään haittaa, vaikka kuin huutais!

Saanksmä? Vai pidetäänkö mua automaattisesti pipipäänä jos tarjoudun?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esim. meillä, on mun äiti saanut AINA rauhoitettua meidän lapset, jos ovat huutaneet eivätkä meidän sylissä rauhoittuneet.

Meistä vanhemmista vaistoaa läpi sen hermostuneisuuden, että " nyt pitää saada tämä lapsi hiljaseksi" . Ja se hermostuneisuus tarttuu lapsiin. Mitä pienempi, niin sen paremmin se vaistoaa.

Kun äitini kaappasi vauvan sylistäni ja alkoi hyssytellä, niin mä olin helpottunut. Ja lapsi nukahti äitini eli mumminsa mahanpäälle mahalleen kun mammivat sängyllä.

Jos joku tahtoisi kaupassa hyssyttää meidän vauvaa, niin antaisin.

Koska tiedän, että sisimmässäni mä hermoilisin ja kovasti, vaikka ulospäin se ei näkyisi.

ravintolassa ja vauva sai itkukohtauksen (taisi olla juuri 2 kk), viereisen pöydän mamma suurinpiirtein kaappasi vauvamme enempiä lupaa kysymättä syliinsä ja alkoi hyssyttää. oli vähän hölmistynyt ja kiusallinen olo, mutta jonkun aikaa mamma jaksoi yrittää... lentokoneella mentiiin syksyllä ja siellä ihan pikkiriikkinen vaavi huusi koko matkan, teki kyllä mieli mennä ottamaan syliin, tuli itselle sellainen olo " että kyllä minä tuon hiljaiseksi saan" , heh!

joku tulisi tarjoutumaan apuun.

Kerran olin ihan raivoissani, kun kaupassa myyjä tuli sanomaan, ettei lapsen kannattaisi makoilla maassa, kun lattia on likainen.

Lapsi oli silloin 2,5-vuotta, kamalassa uhmaiässä, ja oli uhmakohtauksen takia maassa itkemässä ja huutamassa.

Sitten siihen tulee joku keski-ikäinen täti neuvomaan. Teki mieli kuristaa se nainen, vaikka ihan hyvää tarkoitti!

vauva aistii sen. sitten kun joku toinen ottaa syliin, voi itku lakata. meillä on ainakin näin käynyt, eri asia on tietenkin, jos nälkää itkee.

taktiikkaa, vauva voi " hämmentyä" ja hiljentyä. nimimerkillä olen saanut ystävän vauvan hiljaiseksi vaikka oma äiti ei saanut piiitkän yrityksenkään jälkeen.

tai en ainakaan nähnyt kenenkään toisen hyssyttävän. olisi ehkä pitänyt tarjoutua mutta kun hymyilin vanhemmille ymmärtävästi katsoivat sen näköisesti takaisin, etten uskaltautunut tarjoutua, seuraavalla kerralla ehkä uskallan!

Jos vauva huutaa esim. nälkää eikä oman äidinkään sylittely auta, niin tuskinpa mitään apua olisi siitä, että joku vieras yrittäisi ottaa syliin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat