Vierailija

Sivut

Kommentit (69)

luulin että minulla on runsaat. Synnytyksen jälkeen ovat runsastuneet. Mutta edelleenkin pärjään sen pahimman päivänkin ob plus tampoonilla, jos vaihdan sen 3 tunnin välein. Senkin olen kokenut ikäväksi ja rajoittavaksi tekijäksi (siteitä en käytä laisinkaan).

Mutta tätä ketjua lukiessani tajuan, että pääsen kuitenkin melko helpolla.

7 päivää vuotoa, kaksi viimestä päivää rusehtavaa limaa...

Tamponin kanssa pitää pitää varooksi sidettäkin housuissa, ettei tule läpi.

Mutta nyt hormonikierukan laiton jälkeen, pärjään ihan phs:llä!!

Ihanaa kun suojaan jää vain peukalonpään kokoinen läntti, kun käyn vaihdolla.

Ei enää tampooneita tai jättisiteitä!!

Kierukka maksoi, mutta se kannatti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

37?

Hemoglobiini putosi tosi alas.

Mielestäni lapset ei ole tähän vaikuttaneet. Päinvastoin, imetysaika runsaan jälkivuodon (5-6vk) jälkeen oli hyvinkin mukavaa, kun vuotoa ei tullut lainkaan moneen kuukauteen, vuoteen.

oon kauhulla miettinytkin että jos nyt alan etsimään töitä niin mikä olisi hyvä paikka että pääsee menkkojen aikana usein vessaan!? =) vai mikähän olis apu... tamppooneja mä en pysty jostain syystä käyttämään, kokeillu oon.

Ei niit ookkaa tarkotus päälle pukea, siis silleen kuin lapselleen.

Vaan vaikka leikkaat ne teipit pois kokonaan tai avaat housuvaipan repäisysivut pois. Ja pistät sen aukinaisena housuihin. Tiukat maksialkkarit päälle et pysyy paikoillaan.

kuukautiset kokonaan, kun laitatin kierukan. Mullakin oli tosi runsaat kuukautiset ja kun teen projektitöitä asiakkaiden luona, oli se tosi ongelmallista. Tietty, jos yrittää tulla raskaaksi, niin eihän kierukkaa silloin voi laittaa, mutta kannattaa harkita. Mun äidillä on myös ollut tosi runsaat kuukautiset ja häneltä on kohtu poistettu nelikymppisenä. Myös hänen siskoillaan on ollut runsaat, että on perinnöllistä.

ennen heräsin useamman kerran yössä vaihtamaan sidettä, nyt voin nukkua allämainituilla siteillä koko yön =)

Olen myös huomannut että jos olen syönyt pillereitä kaksi pakettia putkeen (välillä ollut tarve siirtää kuukautisia) niin sen jkälkeen vuoto on ollut aivan minimaalinen, kun normaalisti itsellänikin on runsaat kuukautiset =(

En nyt tarkoita sitä että valuu pitkin polvia vaan siis niinkuin tonne pikkuhousujen takaosaan...

Mulla tulee ja se on jotenkin käsittämätöntä, koska siihen, mihin side (pitkä sellainen) loppuu jää ihan puhdas kohta ja sitten siitä " ylöspäin" tulee tahroja.

Ei voi kuvitellakaan, että käyttäisi mitään vaaleita vaatteita menkkojen aikana. Yöksi laitan vielä vessapaperia tuonne " taakse" estämään lakanoiden tahraantumisen...

Eka päivä sujuu normaaleilla, pitkillä siteillä.

Toka päivä pistän large tamppoonin ja yösiteen SAMANAIKAISESTI ja selviän kauppareissun niukinnaukin kotiin asti ilman että housut on veressä. Siis tamppooni ja yöside yhdessä pitää noin tunnin.

Kolmas ja neljäs samoin kuin kakkospäivä

2-4. päivä nukun lapsen vaipan kanssa. Laitan siis liberon maksialkkareihin ja EHKÄ selviän aamuun asti sotkematta sänkyä.

5. päivä helpottaa ja voin jättää tamppoonin pois. Pitkillä yösiteillä kuitenkin vielä tää päivä.

Kuudentena voin käyttää normaalia pitkää sidettä.

seitsemäs ja kahdeksas päivä tulee tuhrua.

Kierto on 32 päivää. Menkkojen aikana olen työkyvytön.

Harkitsen kohdunpoistoa. Hb on aina menkkojen jälkeen n. 90 kieppeillä. Ennen seuraavia menkkoja ehtii nousta max 120.

Mikään ei auta. Ei mitkään pillerit, hormoonikierukat ym.

Kun lapsiluku on täysi, poistatan kohdun.

Nuorempana luulin etät minullakin on, kun ekat 2 päivää meni yösiteillä jotka vaihdoin 4-5 kertaa päivässä. Ekoina 3 yönä mulla oli yöside+sen takana poikittain tavallinen pitkäside kun muuten meni ohi takaa. Loppumenkat meni pisimmillä tavallisilla siteillä, ja yhteensä vuoto kesti 7-8 päivää.

Ihan oikeasti silloin luulin että ovat runsaat.

Jos koittaisit oikeesti vaippoja?

Siis näitä lasten.

Pehmeimmät löytyy Pampersilta, housuaipat, mut ne ei tahdo oikein pysyä päällä.

Liberon teippivaipat taitaa olla jämäkimmät ja pysyy tiukissa maksimallisissa alkkareissa ihan hyvin.

Ja vaippakoko jotakuinkin 10-16kg.

Ja tää ei oo vitsi!

Oikeasti on aika ongelma, kun vuotaa paljon öisin ja nukkuminen kärsii. Siis joko heräilee vaihtamaan tai nukkuu sikeästi ja aamun aloittaa pyykillä.

Yösiteet on inhottavan suuria, mutta päivisinkin pakko pitää, ettei hulahtele miten sattuu.

Onpas meitä muuten paljon, joilla tämä ongelma!

Vierailija:

Lainaus:

Harkitsen kohdunpoistoa. Hb on aina menkkojen jälkeen n. 90 kieppeillä. Ennen seuraavia menkkoja ehtii nousta max 120.

Mikään ei auta. Ei mitkään pillerit, hormoonikierukat ym.

Kun lapsiluku on täysi, poistatan kohdun.

muistan, että lapsena oli kamalaa, kun en vielä käyttänyt tamponeita, ja ihan kaikki siteet pettivät. Kerran systeri hommasi jostain sellaisia megaisoja ja pitkiä siteitä, joita en ole koskaan sen koommin nähnyt - siis olivat todella melkein navasta perseen yläreunaan ulottuvat ja PAKSUT, ne pitivät kuukautisveren yön yli pöksyissä. Samoin niiden siteiden kanssa pärjäsi jopa pari-kolme tuntia putkeen.

En ole nähnyt markkinoilla niitä koskaan. Olivat paksut kuin vaipat ja todella isot.

pitää kahtena ekana päivänä tyhjentää kuukuppi parin tunnin välein, on silloin tosiaan täynnä ja alkaa muuten vuotaa yli. Silloin käytän sidettäkin varmistuksena.

mutta eivät taida ollakaan. Synnytysten jälkeen ovat runsastuneet. Kuukuppia pitää tyhjentää parina ekana päivänä n. 3 tunnin välein ja pidän varuiksi sidettä. Yövahinkoja tapahtuu harvoin, eli yöside/ kuukuppi+side riittävät.

Onko teille, joilla on tosi runsaat menkat, kerrottu tuohon mitään syytä? Myoomia? Itselläni todettiin juuri myooma ja olen miettinyt, jos kuukautisten runsastuminen johtuukin siitä.

Tuo ei ole enää ihmisen elämää, kasi tajuatko miten paljon elämästäsi menee tämän takia pilalle kun et voi tehdä mitään kuin korkeintaan tunnin kerrallaan??

Kannattaa miettiä onko tuo kaikki sen vauvanodotuksen arvoista, lapsia on iso liuta adoptoitavanakin.

Mun ei ole nyt tarkoitus väheksyä sinun vuotojasi, eikä sinun saamaasi apua..

Mutta. Ihan oikeisiin kuukautisongelmiin ei mikään Burana riitä hillitsemään vuotoa. Usko pois. Burana on ensisijaisesti tarkoitettu kipuun, särkyyn ja kuumeeseen. (olen syönyt Burana 600mg x 3 kuukautiskipuihini jo vuosia, joten tiedän kokemuksellani, ettei auta yhtään mitään)

Olen saanut jopa ihan " oikeita" vuotoa hillitseviä lääkkeitä, siis niitä joita käytetään VERENVUODON HILLITSEMISEEN, tuloksetta. Olen koittanut kaikki hormoonit, joiden pitäisi jättää kuukautiset pois / tai vähentää vuotoa. Ei tulosta.

Tällä hetkellä en käytä mitään hormoonihoitoja, koska toiveissa olis saada lapsia. Ja ottaa sit tuo värkki pois elämää pilaamasta.

Hyvä, jos Burana auttaa jollekin myös hillitsemään vuotoja, se on hyvä se!

t. 8

Minulle se ei auta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat