Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä toinen kääntyi johonkin hihhulilahkoon ja toinen muutti Japaniin seuraavaksi 7 vuodeksi. Olisi ollut niin kivaa, jos joku tuttu ja turvallinen aikuinen olisi ollut lapsen elämän polulla rinnalla kulkemassa.

Sivut

Kommentit (66)

oli oma MUMMO kummina! En ole koskaan kysynyt, että miksi näin järjettömään ratkaisuun on päädytty. Vanhemmillani kun on useampia sisaruksia ja luultavasti on ollut joitain kavereitakin syntymäni aikoihin... Ja mun kummimummo ei koskaan huomioinut mua mitenkään erityisellä tavalla, päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo, ihan kiva juttu, paitsi että yhtäkkiä kummiksi tulikin vaan mieheni, ja minut jätettiin pois.

Se siitä sitten, eipä ole enää kiinostanut pitää yhteyttä kun noin kohtelevat. Mies nyt käy aina välillä siskonsa luonna yksin ja tuo jonkun lahjan (jonka minä olen käynyt ostamassa) synttäreillä ja jouluna.

Miksi ensin pyydetään ja sitten vaihdetaankin? Olisivat nyt vaan reilusta alusta saakka pyytäneet vaan miestä, ei siinä mitään.

Vierailija:

Lainaus:

viittasin vaan tuohon kun kummisedästä tuli isäpuoli. Sekin luuli että kummin velvollisuuksiin kuulu kummilapsen äidin paneminen.

vuosiin.

Yhteudenpito jäi kun se muuttui yksipuoliseksi ja jäi kokonaan minun tehtäväkseni. Kyllä kai kummilapsenkin perheellä pitäisi olla jotain kiinnostusta kummia kohtaan?

Laitoin joulu ja synttärilahjat useina vuonna postitse ilman kiitosta tai tietoa siitä, oliko saaja tykännyt lahjastaan ja mitä lapselle kuuluu.

Lahjojenkin osto sitten jä, viimeinen lahjaksi ostettu paita jäi omaan kaappiin ja on siellä vieläkin.

Ex-miehen sisko on kummitäti, sitä ei ole nähnyt joulun jälkeen kertaakaan, ei kuulemma ehdi.

Sisko on toisen kummitäti, asuu 1400 km;n päässä, soittelee ja lähettää synttäri ja joululahjat. Toista kummitätiä ja setää näkee useammin, mutta vain kun me käymme heillä, ovat sellaisia kotihiiriä, eivät käy missään kylässä. Tosin olen heidän yhden tytön kummitäti ja haluan nähdä kummityttöä.

-nupsu-

Vierailija:

Lainaus:

Voi taata että on aina kummi paikalla, ei " hylkää" lasta tai muuten vaan unohda.

Joku joskus mulle sanoi, että tyhmää kun pyydät omia sisarias lasten kummeiksi, sun pitäs pyytää omia kavereitas.

Mutta mä tiedän, että omat sisareni tai miehen sisaret on parempia kummeja mein lapsille kun mein kaverit.

Niistä kun ei koskaan tiedä...

Silti pärjäämme elämässä hyvin. Siis työpaikat, opiskelut ja perhe on menneet hyvin. Vaikka mulla tai siskollani olis ollut kuinka ihanat kummit tahansa en usko että elämäme voisi olla paremmin.

Lapsesi voi isompana haalia itsekin näitä ihania ihmisiä ympärilleen!

Siis eivätkö kummit oman lapsen saatuaan enää käy ollenkaan teillä ja olettavat teidän käyvän heillä koko ajan (teidän vuoro)?

Mutta kaikkein käsittämättömintä on lauseesi, jossa toteat, että olisivat edes pyytäneet teitä kummeiksi, niin voisitte ehkä ajatellakin heitä vastavuoroisesti.

Siis ihanko oikeasti ystävyytenne perustuu siihen, onko joku jonkun lapsen kummi ja että tässäkin pitäisi päteä vastavuoroisuus?

Ei ihme, että kummit teitä välttelevät...

Kummeiksi pyydettiin veljeni ja avovaimo. Ensimmäisen vuoden aikana kävivät joskus katsomassa lastamme ja hoitivatkin kahdesti pari tuntia. Sitten erosivat ja sovimme, että avovaimolla ei ole velvollisuutta pitää yhteyttä, jos tuntuu pahalle. Ei ole kuulunut mitään kolmeen vuoteen. Veljeni jatkoi aluksi ihan normaalisti, mutta uusi avokki on jotenkin tympeä ihminen. Käyvät tasan synttärinä kahvilla ja jouluna tuovat ovelle paketin. Haluaisin, että veljeni edes pari kertaa vuodessa vähän viettäisi lapsen kanssa aikaa... Veljeni on lapsirakas ihminen, mutta uusi avovaimo tuntuu omituiselta tapaukselta.

sama mieltä ei noil kummeilla ole sitä velvollisuutta että ottaa siis hoitoon sitä varten et vanhemmat pääsee paariin kuin eräillä tutuilla on kuvitelma

Nooh, meillä ainoat toimivat kummit ovat sukulaisia. Tämä kaveripariskunta ei ole ollut lapseen yhteydessä viiteen vuoteen ja lapsi on nyt 6v. Lapsi kyseli kummiensa perään ja näitä emme enää edes mainitse. Onneksi miehen veli alkoi " lahjakummiksi" ja soittelee lapsellemme silloin tällöin.

Kummeilta toivomme yhteydenpitoa, soitto/kortti joskus. Toivomme myös että kummi jaksaisi olla kiinnostunut lapsen asioista. Lahjoja, rahaa ym. emme pyydä.

kummin tehtävään kuuluisi jonkinlaisen kristillisen " opetuksen" antaminen myös? Siis en ole millään tavalla uskovainen tms. mutta olen ymmärtänyt, että kummilla olisi jokin kristillinen tehtävä eikä mitään lapsenhoitovelvollisuutta?? Itse ainakin olen yrittänyt kummitytölleni opettaa elämästä tärkeitä perusjuttuja (hyvä/paha, oikeudenmukaisuus jne.) ja ihan käytöstapoja (tietysti leikkien) yms.

Eli olin juuri käynyt riparin kun pääsin hänen sylikummiksi. Vaan 6v tämän jälkeen käännyin muslimiksi ja näinollen kummeja vaihdettiin, minun vanhempani ovat nykyisin hänen kummejaan.

Eli kyllä se kummien vaihtaminen käy vaikka jotkut niin väittää ettei muka onnistuisi.

Mutta naarastiikerin lailla puolustan omaani ja jos poikani pahoittaa mielensä heidän tolloilujen takia, niin silloin minä älähdän. Parempi silloin siis olla, kuin näitä kummeja ei olisikaan.

40

Sen takia haluasin " vaihtaa kummit päittäin" , koska miehen pikkuveli olisi ihan takuulla halunnut olla poikamme kummi, mutta isosisko " vei" paikan, koska mieheni mielestä kummiksi piti valita vanhempi heistä.. Ja eikös sitä aina toivota kummeilta aikaa ja läheisyyttä?? Joten mielestäni miehen veli olisi ansainnut kummeuden ihan noista syistä! Ei tää kummeus tosiaan ole mikään titteli juttu, vaan kummin pitäisi olla läheinen ja ohjaava aikuinen. Niin että se siitä tittelijutusta. Meillä ei kummeilta odoteta lahjoja jne, vaan aikaa ja ohjausta pienen lapsen elämään.

Ja tosi epäonnistunut valinta! En vaadi paljoa, kortin voisivat laittaa merkkipäivänä ja jouluna terveiset (niinkuin mekin laitamme heille).

Surettaa pienen puolesta, onneksi esikoisemme kummit muistavat myös kuopusta aina!

Itse ollaan kyllä yritetty pitää yhteyttä, mutta pakottaa ei voi.

Kummeilta en minäkään oota mitään erikoisia lahjoja tms. Muistaminen vaikka puhelimetse silloin tällöin on mukava juttu!

Vierailija:

Lainaus:

on joko astma tai atooppinen iho mutta astma ei voi olla atooppinen

Lastenlääkärin/allergologin diagnoosi on J45.0: atooppinen astma

Vai löytyykö vielä korkeampaa lääketieteellistä osaamista asiaan????

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat