Seuraa 

Kommentit (14)

Ei supistuksia, ei mitään. kävin mun äitiä auttamassa rempassa. Ihan vaan jotain kattolautoja pidin paikallaan. ulkona ei viitsi tehdä mitään kun sataa. mistä lie lähden supistuksia hakemaan.

G: Mun on oikeastaan pakko mennä jo ens vuoden heinäkuussa töihin, viimeistään. yksinhuoltaja kun olen, ja talolainaa on paljon.sain siirrettyä tän vuoden kesäloman ens kesään. Ja sit pidän ens vuoden loman äippäloman jälkeen. vaavi on sitten sellaiset 11kk kun menen töihin. Esikoinen oli 13kk kun aloitin työnteon. Mutta meillä oli aupair kotona hoitamassa 3v asti. Nyt olis kans suunnitelmissa ottaa aupair ens kesästä lähtien. lapsien isä kun puhuu englantia äidinkielenään (ja asuu ulkomailla), niin toi aupair on aika hyvä juttu. esikoinen on nyt 4v ja puhuu jonkin verran englantia.

Tosin on todella rankkaa, et kotona asuu joku " vieras" . Mutta nyt onneksi esikoinen on sit niin iso, et osaa kertoa mitä aupair on tehnyt niiden kans päivisin. Siihen kuitenkin saa kotihoidintuen etc. Ei tarvi heti lähteä kahta lasta kuskaamaan hoitoon.

oasis 38+6

aivan oikeen. Minulla on tuo verenpaine lääkitys vaikka on hyvin pysynyt kurissa, Tyttö painoi 4kg nyt joten lääkärin mielestä ei kannata tyttöä sisällä kasvattaa ja käynnistys oli oma valintani myös kun olen jo niin väsy tähän raskauteen enkä selkäkipuni kanssa saa nukkuttua kunnolla.

Sairaala on keskipohjanmaan keskussairaala.

Toivottavasti ei tule rankka ja pitkä päivä huomenna

sanna ja tyttö rv 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kävin neulalääkärissä: Kahteen viikkoon kohdun suulla ei ole tapahtunut mitään: lähes täysi pitkä, vasta pehmenemässä ja kiinni. Käynnistystä ei ole mahdollista tehdä. Lisäksi lapsivesi senkun vähenee, enkä pienestä lapsesta huolimatta saa lopettaa insuliineja (arvot ok) koska ympärysmitta senkun kasvaa. nyt lasketaan liikkeita. To vielä käyrään ja ma kai sisälle sairaalaan. Tällä menolla pakko leikata, enkä sitä välttämättä haluaisi. Suositeltiin seksiä, joka ei erityisesti innosta. Pakko kuitenkin uhrautua, koska haluaisin saada synnytyksen käyntiin.

TyöG: Haluaisin olla kotona vielä vuoden äp loppumisen jälkeen. Silloin syksyllä esikoinen lähtee eskarii8n ja pikku2 yli 3. Sairasteli vimmatusti koko viime kevään: MUISTAKAA ROTA ROKOTE! Enkä todella haluaisi laittaa häntä hoitoon ennen kun täyttää 3, silloin olisi 4 ja vauvakin 2 vuotta. Tähän asti olen palannut töihin aina heti äp loputtua, mutta 3 lapsen kanssa tilanne eri. Meilläkin iso talolaina, mutta tarvii laskea. Olen myös halunnut töihin.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832891&p=3&tmo...

Toivottavasti linkki toimii!

Hauskaa tiistai päivää. Sunnuntaina sitten viimeistään suunnataan 300km päähän kohti synnäriä. Hammasharja käskettiin ottaa mukaan :-)

Vompatti+Möhköfantti rv 39+3

Tuosta huonosti supistuvasta kohdusta. Onko sulle kerrottu mistä johtuu? Mulle sanottiin, että syöksysynnyttäjän kohtu ei jaksa enää supistua vauvan syntymän jälkeen. Ekasta kaikki meni hyvin kun sain oksitosiinia, mutta toisesta vuosin sitten osastolla runsaasti ja nyt lääkäri käski pyytää ison tipan heti synnytyksen jälkeen vauhdittamaan kohdun supistumista. Se kauhistuttaa nyt miten kohtu reagoi synnytykseen.

Tääläkään ei uutta auringon alla. Eilispäivä luuhattiin Puuhamaassa, joka muuten oli ihan typerä paikka. Tai siis paikkana varmaan ihan kiva, mutta meiän 2v8kk poitsulle sielä ei oikeen ollu mitn. Ja niihin mihin se ois päässy oli kauheet jonot ku väkee oli liikentees ihan törkeesti! No tulipahan nähtyä sekin paikka, ja mukavasti sielä reilut neljä tuntia meni. Tulos ei ollu tosin se mitä toivoin; aattelin et sielä ravaaminen taatusti pistää suppareihin vauhtia, mut PÖH, ainoostaan himputin kipeet jalat oli tuliaisina!! Illalla nukkuun mennessä vähä tais kipeesti supistella, mutta hyvin vähä koska siihen oon nukahtanu ja täälä sitä edelleen ollaan möhömahana.

GALLUP: Esikoisen syntymän jälkeen (11/04) en oo töissä ollu, vaan onnekseni oon saanu olla hoitovapaalla kotona. Tarkotus olis tästäkin olla kotona niin pitkään ku mahdollista, mutta noi korot nousee kyl niin pelottavaa vauhtia että saas kattoo onko varaa. Alle 1vuotiasta en totisesti hoitoon vie, joten ainakin ens syksyyn asti olen kyllä kotona.

Mullon vakipaikka päiväkodissa päivähoitajana. En haluu viedä sellasta konttaavaa pientä sinne toisten jalkoihin poljettavaksi. Enkä halua kuulla hoitajilta että ekat askeleet on nyt otettu ja nyt se sano että " äiti" ja teki ekaa kertaa pissat pottaan jajaja.... Vaikka ei kai siinä mikn auta jos pakko on viedä, mut toivottavasti ei!!! Hoito toki on hyvää ja laadukasta.

Totta on myös sekin et ohjattu toiminta on hyväksi, mutta onhan noita avoimia päiväkoteja ja seurakunnan kerhoja ja ties mitä juttuja joissa voi käydä koko perhe! Meillä esikoinen alottaa nyt syksyllä seurakunnan kerhon, jossa siis touhuilee ilman äippää kaks kertaa viikossa. Tähän asti ollaan käyty yhdessä avoimessa seurakunnankerhossa ja mukavaa on ollu.

Että sellasta, tulipa taas sepustus!

Meillä mies muuten alotti loman eilen (tai siis tänään eka virallinen päivä!), ihanaa!!! Raukka ei kertakaikkiaan jaksanu enää odottaa ku tätä menoo mä oon vielä joulunakin raskaana... :)

Ai niin. Onnittelut taas vauvan saaneille!!!!! <3 Nimimerkkejä en tähän hätään muista.

Nyt taidetaan lähtee luuhaan kaupungille tai vaikka Ideaparkkiin...

Tini 41+3

J.E.P. gallup: Esikoisen kanssa olin kotona n.kaks vuotta ja suurin piirtein saman verran ajattelin olla tänki kanssa. Tietenkin riippuu tilanteesta sitte lähempänä. Työpaikan vaihdos ois kyllä ihan omasta tahdostani edessä, kun töihin palaan. Kaipaisin uusia haasteita,ja opiskellakin pitäis vielä lisää (erikoistumisopintoja). Ammatiltani olen fysioterapeutti. Kaks vuotias on ehdottoman valmis ohjattuun toimintaan, ainakin meidän esikoisen kohdalla. Hoidossa on viihtynyt todella hyvin vuoden verran.

Kävin tänään neuvolassa, kaikki hyvin! Niinkuin aina. Painoa tullut huimat 20,8 kg. AArrggghh!!!! Lupasi to. laittaa lähetteen Naikkarille tän mun selkävaivan takia. Ei kuulemma tarvii kärsiä siihen normali yliaikaiskontrolliin asti (10pv yli lasketun). Mulla huomenna se toinen vyöhyketerapia kerta. Toivotaan että sen voimasta syntys pian. Kävin sellaisella vyöhyketerapeutilla kun Sirpa Ojala/Veikkolassa. Joku kyseli eilen. On ammattilainen, pitkä kokemus taustalla.

Viime yönä supisteli n. 10min. välein parin tunnin ajan, mutta sitte lopahti. Kerkesin aina nukahtaa välissä, kun taas heräsin suppariin. Tyypillinen yö, taas!

Esikoinen taas ens yöks hoitoon. Toivon hartaasti et pääsis tositoimiin. Nyt sisko lapsen vahtina. Mies töissä.

Vettä sataa kaatamalla. Toisaalta ihan kiva kökkiä sisällä. Saa nähä saanko esikoista päikkäreille (omat päikkärit aikas tärkeet samalla), nyt hyppiny seinille sisällä koko aamupäivän, tottunu ulkoilemaan aika reilumman kerran kahdesti päivässä.

Jaksamista kaikille!

Ei mitään uutta tällä rintamalla. Kirjoittelen kunhan saatu aamutoimet tehtyä. Laittakaa joku linkki edelliseen keskusteluun, meikäläinen on avuton noissa hommissa;)

J.E.P 40+3

galluppiin: Minä ajattelin olla kotona 2 vuotta. meillähän esikoinen ja kakkonen aloittivat päiväkodin viime syksynä ollessaan (esikoinen) 5,5v ja (kakkonen) 2,5v. Siihen asti olin ollut kotona, viimeiset pari kuukautta tosin olin itse jo töissä ja siskoni hoito lapsiamme.

Mulla on vakkari paikka päiväkotiapulaisena, mutta en yhtään tiedä mihin olen menossa parin vuoden päästä. Pitäisi opiskellakkin, mutta saa nähdä antaako rahat myöten tai jos löytyy oppisopimuspaikka.

meillä oli tänään vaavin eka neuvola, syntymäpaino oltiin ylitetty jo selkeesti ja kätilö kehuikin painon nousua ja muutenkin virkeäksi vaaviksi. paineli myös mun kohdun ja sekin oli ok. Ja ensimmäine kerta kun synnytys käytiin vaihe vaiheelta läpi neuvolassa, koskaan ennen en ole noin hyvin sitä käynyt läpi.

kätilö sanoi jotta kandee miettiä kannattaako enää synnyttää kun mun kohtu on niin huono supistumaan synnytyksen jälkeen( ykkösen kanssa vuotoa vähän, kakkosen kanssa kaavinta) ja nytkin meni jo niin pahasti verta. kuulema vaikeutuu seuraavassa. No meillä pitikin olla lapsi luku tässä mutta silti tuntuu ikävältä kuulla tuollaista. meillä tosin se etu että jos me vielä lapsia haluttaisiinkin niin puolisoni voi toki myös synnyttää kun on nainen, mutta eihän se ole sama asia, mulle ainakaan.

mutta onnesta soikeana olen tästä pienestä tytöstä ja kaikkihan mei lopulta hyvin.

Liipe ja prinsessa 8vrk

Onnea nyyttinsä hakeneille! (Duracel, viivitsu, emmilee, jbaby, carita, myytiäinen76, unohtuiko joku mainita? :\) <3 <3 <3 Ja tsemppiä loppuaikaan vielä omaansa odottaville! :o)

Duracelin poitsu päätti sitten itse syntymäpäivänsä, halusi komian! :o)

Täällä totutellaan vauvalliseen arkeen. :o) Välillä on naama kurtussa ja kiljutaan keuhkojen täydeltä, mutta tyttö ei varmaankaan ole vaikeimmaista päästä ja on sata varmasti ihana! <3 <3 <3 Tuo aiemmin mainitsemani inhottava napatynkä :\ on lähes kokonaan irti, enää päivästä tai parista kyse... niin sitten navan putsaaminen helpottuu.

Ainakin Liipe oli aloittanut vaunulenkkeilyn. Sitä täälläkin aloiteltu jonkin verran... viime perjantaina oli ensimmäinen vähän pidempi noin 5-6 km ja samanmoisia on sen jälkeen kertynyt. Haavan kiristäminen vähenee kerta kerralta *koputtaa puuta*. Tänään kävin rinsessan kanssa ekaa kertaa keskustassa. Sateessa lenkkeiltiin Stockalle ja takaisin päin tultiin bussilla... reissu meni mukavasti, vaikka oli hiukka liian pitkä noin 2 tuntia, koska neidin masu ehti alkaa kurnimaan ennen kotiin pääsyä.

Meillä neuvola huomenna...

TöihinpaluuG: Syksyllä 2008 näillä näkymin... Varmaankin jos olisi useampi lapsi palaisin myöhemmin. Tarhaan en kyllä vie naperoa, joka ei vielä kävele... mutta tuollaista runsaan vuoden ikäistä voin jo harkita. Voi tosin olla, että heti töihin palattuani ei rinsessaa tarhaan viedä ainakaan kokoaikaisesti... äitini ja mies voivat kenties vuorotella plus itse olen alustavasti ajatellut tehdä 6 tuntista päivää tai 4 päiväistä viikkoa.

t. Newbie & rinsessa (ikää huomenna jo 2 vkoa)

G töihin: Toivoisin, että voisin olla kotona ainakin kaksi vuotta. Rahakysymys lähinnä. Kerran ne lapset on pieniä eikä kahden alle kouluikäisen hoitoon vieminenkään ihan ilmaista ole. Ja vanhin poikakin olisi jo sit tarpeeksi vanha olemaan yksin kotona koulun jälkeen ja lomilla. Ja tämä vauva kun on 99%:sti meidän perheen viimeinen jäsen, niin töitä ehdin sitten tehdä eläkeikään asti.

Käynnistyksestä. Minulla on myös kokemuksia, että joissain paikoissa lähdetään helpommin käynnistämään. Edellisen kohdalla Naikkarilta passitettiin kotiin, vaikka kuinka pyysin ja vaadin vauhditusta yliaikaiskontrollissa. Supistuksia kuitenkin oli ollut jo pari päivää reilummin. Olisin säästynyt kotiinmenon vaivalta. Matkustelin yleisillä kotiin ja äitinikin perui vapaapäivänsä seuraavalta päivältä, koska mitään ei tehty. Tuli sit kuitenkin lähtö takaisin ja samainen lääkäri oli edelleen vuorossa, hieman nolona, kun ei uskanut tuntojani. Ja meillä oli vauvalla kokoa reilut 4kg. Tosin olen kuullut paljon selityksiä, miksi ei käynnistetä ja osa on ihan hyvin perusteltuja...

Tänään olin aamulla ihan puhki, ei meinannut hereillä pysyä. Taisi eilinen akupunktio vaan väsyttää. Odottelin, että mies olis heräillyt ennen neuvolaan menoa, kun aika oli 10.30. Ei herännyt mies ja neuvolasta soittivat, että aika täytyy perua sairastapauksien vuoksi. Meinas jo mennä hermo. Th kysyi kuitenkin koska viimeksi olen käynyt ja kun ilmoitin että kolme vkoa sitten ja LA torstaina, lupasi ottaa vastaan päivän lopuksi. Vihdoin mieskin heräili puolen päivän aikaan ja ilmoitti, että pitää hoitaa muutama työhomma ennen kahta. Että oli ihanaa, sehän on lomalla!!! Onneksi sain nuorimmaisen vähäksi aikaa päiväunille ennen neuvolaa ja sain vähän levättyä.

Miehet lähtivätkin neuvolaan mukaan ja ilta vietettiin yhdessä, nyt jo mieli parempi.

Neuvolassa kaikki hyvin, siis samaa rataa kuin ennenkin:

Pissa puhdas, verenpaine hyvä, vettä normaalisti, vauva liikkuu hyvin. Sf mitta viimeiset kaksi kuukautta sama 32cm, ilmeisesti johtuu siitä, että laskeutunut tasaisesti samalla kun maha kasvaa. Pää ei kiinni ihan alhaalla, mutta ei ole meidän pojatkaan kiinnittyneet täysin ennen synnytystä. Syke 130 ja alle. Kiloja +400g/vko ja yhteensä 17kg. Edelleen oli th sitä mieltä, että vauva olis lähellä 3,5kg. En millään voi uskoa, että tämä olisi kilon pinempi kuin edelliset. Ellei sitten se pieni prinsessa...

Vieläkään ei mitään tuntoja, joten pari viikkoa siis varmaan vielä vierähtää. Tosin äitini ilmoitti, että varasivat päiväristeilyn torstaille, joten jos huonosti käy niin silloin tulee lähtö. Täytyy varmaan varmuuden vuoksi miettiä varasuunnitelma.

Olenko todella vielä tähän aikaan hereillä, aamulla ei kyllä taas jaksais nousta. Täytyy varmaan painua sänkyyn, huomiseen.

Helpa ja Sissi 39+5

Käytiin tänään yliaika kontrollissa.

Kohdun kaula hävinny ja paikkat auki 3 cm ja jos mitään ei ole tapahtunut huomiseen mennessä niin käynistetään huomenna kl 9.00. Nyt alkaa kyllä hieman pelottamaaan ja jännittämään no kyll se tästä onneksi mies on rauhallinen.

G: Menen töihin ensi syksynä aloitan ainakin 60% ja olen hoitoalalla joten mulla on 3 vuorotyö.

Nyt ei kerkee kirjottaan enempää kun pitää alkaa siivomaan ja pitäis käydä saunassakin tänään .

terkkuja kaikkille

sanna ja tyttö rv 40+6

Ihan mielenkkinnosta ajattelin galluppia laittaa, voihan olla että tätä on kyselty...

G: Milloin on töihinpaluu suunnitelmia? Saa myös kertoa mitä tekee työkseen jos haluaa:) Mikä on mielestäsi hyvä ikä lapsen mennä hoitoon vai onko sellaista " hyvää ikää" ollenkaan?

Vaikkä tämmöinen asia ehkä ei nyt synnytysten kynnyksellä ole ajankohtainen, itse joudun tuon asian kanssa kamppailemaan jo nyt ajatustasolla syystä tai toisesta... olisi hauska kuulla muiden tilanteista, kuinka kauan kotona aikoo olla.

J.E.P

Illan ja yön särki alaselkää ja kipuilee nyt alapäähän omituisesti, mutta taitavat olla enemmänkin lihaskipuja. Verenpaine huiteli eilisen taivaissa ja tarttee tänään taas mittaa joutuuko asiasta soittaa ihan neuvolaan.

J.E.P:n gallupiin: ei ole töihinpaluusuunnitelmia kun ei ole työtä odottamassa, jos tulee hyvä vastaan niin voin lähteä jo ensi vuoden syksynä, riippuen tietenkin millainen vauva tulee. Lapsen oikeasta iästä mennä hoitoon en osaa kommentoida, mutta sen verran olen oppinut, että ohjattu toiminta tekee lapselle vain hyvää.

Pitäisköhän jo pakata sairaalakassi??

Lumituuli rv39+3

Kirjoitit, että sulla käynnistetään huomenna, jos ei mitään tapahdu. Laskinko oikein, että silloin viikkoja sinulla 41? Missä sairaalassa meinaat synnyttää?

Naistenklinikalla eka yliaikaiskontrolli on rv 41+5 ja jos kaikki ok, laittavat vielä kotiin. Sitten rv 42+1 seuraava käynti, jolloin päätetään käynnistyksestä. Näin kertoi terkkarini.

No, huomenna taas neuvolaan. Ois kiva tietää tuo kohdunsuun tilanne, kun taas viime yönä heräsin kaksi kertaa koviin menkkakipuihin. Mutta ei katso terkkari kohdunsuuta meillä.

Leppis rv 40+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat