Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minä en oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. En nyt jaksa selvittää enempää, mutta haluaisin kuulla miten muualla.

Kommentit (16)

kyseisen asian yhteydessä... Saattais vähän herätellä päiväkotihenkilökuntaakin. Mielestäni on turhaa vatvoa asiaa selän takana ja etsiä lapselle "parempaa" hoitopaikkaa. Mistä tiedät, miten taas uudessa päiväkodissa toimitaan. Kerrot vaan rohkeasti päiväkodissa henkilökunnalle mielipiteesi asiasta. Yleensä niihin suhtaudutaan hyvin ja toimintatapojakin saatetaan jopa miettiä uusiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jotenkin päättelin, ettet ole vielä tohtinut, kun pohdiskelet, onko tuo rangaistuskeino väärin vai oikein... Mutta kuulostaa kyllä aika oudolta jos tuollaisesta syystä eristetään. Ja ihmettelen myös sitä, että vanhemman mielipiteet tyrmätään. Ei meillä vaan...

Kiitos teille vastauksista. Olen ollut 7 vuotta pois päiväkodista ja luulin jo että olen otteen kokonaan menettänyt, mutta kyllä näköjään on vielä tallella. Lapseni päiväkodissa ei. Luulin valitsevani tarkasti ja hyvin hänelle hoitopaikan, mutta toisin kävi. Noh, toivottavasti löytyy joku vaihtoehto.

Isompana 5-6v oli sitten vaihtoehtoinen lisärangaistus joutua loppupäiväksi pienten ryhmään. Se vasta oli kova rangaistus, ei päässyt samaan aikaan uloskaan, kun oma ryhmä meni.

Ja toki se, että jutellaan vanhemmille, siis sillä uhkailu. Ja aina tilanteen tullen lapsen kanssa on ope heti jutellut, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Lelujen kieltojakin on tullut, esim. jos ei malta syödä tai nukahtaa, kun oma lelu vie kaiken mielenkiinnon. Siis sellaisia, jotka itse saanut tuoda mukanaan. Kerran rajoitettiin vaatteita, kun ope ei jaksanut taistella, kummat hanskat/pipon/housut nyt laittettaisiin päälle. Joten päiväkotiin vietiin vaan yhdet jonkin aikaa, että tilanne meni ohi.

lapsi joka ei vaikkapa aamupiirissä rauhoitu (vaan häiritsee muita) niin että muut voisivat jatkaa hommiaan on mielestäni aivan normaalia laittaa istumaan toiseen huoneeseen omalle paikalleen. vai pitäisikö koko muun ryhmän lopettaa hommat kun yksi häiriköi?

se että lapsi ei huuda tai raivoa ei tarkoita sitä etteikö voisi toisella tavalla häiritä muuta ryhmään ja sen toimintaa. Jos muut haluaa kuunnella satua aamupiirissä ja "pekka" ei halua vaan itsepintaisesti vaikkapa laulaa niin toki on niin että "Pekan" on joko hiljennettyvä kuuntelemaan kuin muutkin tai sitten "Pekka" laulaa omalla paikallaan häiritsemättä muita.

Ja saman tyylinen asia tuli jonkin ajanpäästä esille. Ja taas me keskusteltiin. Ja oltiin erimieltä. Meillä on nyt niin suuret näkemyserot siitä, että miten lapsia kohdellaan että minulle taitaa riittää. Niin ja rumien puhumiseen ei sitten oikein puututa... että sellaista.

Lapsi ei halunnut lisätä vaatetta normaalien sisävaatteiden päälle, sisätiloissa. Tämän vuoksi hänet siirrettiin käytävälle yksin istumaan, kunnes suostui lisäämään vaatteita.

laitetaan omalle paikalle istumaan ja ulkoillessa penkille. Sen jälkeen asia selvitetän ja pyydetään anteeksi.

Jos ei syö ruokaa kuin maistiaisen saa vain puolikkaan näkkärin ja yhden lasin maitoa, ei lisää.

Iosommat lapset saavat pöydän ääressä tehtäviä hommia jos leikit ei onnistu ja hommat menee hulinaksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat