Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Epäilen, että mulla voisi olla hiivatulehdus. Ei ole koskaan aikaisemmin ollut, siispä en tarkkoja oireita tiedäkkään..

Mutta siis oireet tai oikeastaan ainoa oire on kutina(ajoittain kovakin) alapäässä. Alkoi aamuyöllä...nyt vähän helpotti kun suihkuttelin vedellä.

Että voisko olla hiivaa vai kenties jotain muuta??!

Ja voiko apteekin itsehoitovalmisteita köyttöö, kun on raskaana? Luin, että canestenia ei ainakaan suositella, kun lääkärin määräyksestä raskaana oleville?!

Kiitos ja etukäteen vastauksista!!

-Aleida

Kommentit (4)

Hoidin juuri viimeisimmän hiivatulehdukseni rv 39+. Ja olen kyllä käyttänyt canestenia, sitä kerta-annoksena olevaa. Sitä suositeltiin sekä apteekissa että neuvolassa. Jos ei aikaisemmin ole ollut hiivaa, kannattaa se varmuudeksi käydä testauttamassa, neuvolassa ne varmaan hoitaa homman kunhan soitat sinne!

Itselläni hiiva on krooninen, silloin kun en ole raskaana hoidan sitä suun kautta otettavalla tabletilla, joskus jopa kaksi annosta viikon välein että lähtee... mutta näin raskaana vain " paikallishoito" ilmeisesti sallittua.

J.E.P

Canestenia pitäs voida käytttää, mutta asetinta ei suositella raskaana ollessa, eli sormin laitettava. Mutta jos hiiva on sinun ensimmäinen, ehdottomasti käy varmistamassa asia ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni rv 25 menossa ja hiiva on vaivannut eriasteisena alusta alkaen. Jossain kymmenennen viikon paikkeilla kävin varmistamassa asian labrassa ja samalla suljettiin pois virtsatietulehduksen mahdollisuus. Olikohan se gyno daktarin ja siihen liittyvä voide, jotka hankin? Niissäkin taisi olla ainakin maininta siitä, että keskustele lääkärin kanssa, mutta ymmärsin, että se on " varmistuksen varmistamista" . Voidetta olen käyttänyt myös sen jälkeen, jos oireet ovat palailleet. Itselläni oireena on ollut kirvely virtsatessa ja kutina. Normaalisti minulle tulee hiivatulehdus antibioottikuurin jälkeen. Niin on tapahtunut muutaman kerran. Muuten en hiivasta kärsi.

Apteekkiin vain!

mulla oli yks hiivatulehdus nyt raskauden aikana, limakalvot kuivat ni pääs yllättään. oli kirvelyä. neuvolasta sain ohjeeksi ottaa sen canesten- kuurin. sen voi terveydenhoitajan mukaan ottaa turvallisesti itse ilman lääkärin määräystä kahtena kuurina peräkkäin raskauden aikana, jos hiiva uusi niin sitten ainakin lääkäriin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat