Vierailija

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mietin vain onko lapsille pakko antaa noita suuren sokerikuorman hiilareita, niinkuin peruna, leipä ja pasta esimerkiksi.



Ketoosin voi estää marjoilla, vihanneksilla ja hedelmilläkin, eikös? Eihän lapsen ole tarkoituskaan laihduttaa.



ap

Vierailija:

Lainaus:


Ketoosin voi estää marjoilla, vihanneksilla ja hedelmilläkin, eikös?

ap




Lapsi ei kärsi siitä, jos ei saa riisiä, perunaa ja pastaa, kunhan saa hiilihydraatteja muualta.

Lapsi tarvitsee hiilihydraatteja. Ketoosi, johon systemaattinen hiilihydraatittomuus johtaa, on vaarallista lapsen aivoille. Aikuiset leikkikööt vapaasti omalla kehollaan, mutta lasten ruokavalion turvallisuus tulee taata.

mutta lapsilleni syötän kyllä kaurapuuroa, leseitä ruisleipää, sekä muita runsaskuituisia viljatuotteita. Lapseni ovat tosi energisiä ja liikkuvat paljon, joten he tarvitsevat kyllä noita hiilihydraatteja. Pitää vaan huolehtia siitä, että ne on todella hyvälaatuisia hiilareita.



Kyllä me joskus ollaan kokeiltu sitäkin että on jätetty koko perhe kaikki viljat pois. Ensinnäkin se tuli aivan tuhottoman kalliiksi (kotimaiset marjat ja vihannekset ei ole mitään halpaa ruokaa etenkään talvella!) ja toisekseen lapset alkoi mankua makeaa ja muuta hiilaripitoista ja tulivat väsyneiksi ja kärttyisiksi. Myös vatsa meni heillä kovalle.



Suosittelen ainakin itse lapsille ns. hyväkarppiuokavaliota!

Omalle lapselleni pyrin tarjoamaan mahdollisimman monipuolista ruokaa eli hän saa myös perunoita ja pastaa. Ihan siksi että maku pysyy muistissa ja eikä ala hyljeksiä niitä ruoka-aineena. Ruokailu hoidossa ja koulussa menee muuten liian vaikeaksi.



Nyt kesällä varsinkin uudet perunat ovat hänen suurinta herkkuaan kun taas talvella ei niin perunoista piittaa vaan tykkää enemmän spagetista ja muusta makaronista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat