Seuraa 

Meillä 4,5 vuotias tyttö ja nyt parin kuukauden ajan valitellut aamuisin vatsakipua. Ei kuitenkaan päivittäin. Nyt lähiaikoina kertonut, että yököttää. Viime yönä hän valitti myös yökötystä ja pian oksenti limaa, näin tapahtui myös aamulla. Tytöllä ei kuumetta eikä ripulia ja vatsa toimii lähes päivittäin. Pitäisikö jo huolestua vai onko tämä " tavallista" lapsilla. Neuvolaan soitin tänään, mutta mielestäni eivät pitäneet asiaan minään ihmeellisenä eikä oikein osanneet sanoa siihen mitään. Pyysivät vaan seuraamaan. Kuinka kauan tämmöistä sitten pitäisi oikein seurata? harmittaa, kun eivät ottaneet mitään kantaa. Onko kellään ollut vastaavaa ja miten olette toimineet?

Kommentit (5)

Meillä on tuttavaperheessä lapsella ollut vakavakin juttu joka alkoi pieninä vatsavaivoina. Onko teillä vakuutus, voisitteko viedä yksityiselle lääkäriin? Tai seuraa muutama päivä ja soita neuvolaan. Ehkä olen liiankin arka, mutta pitäisi mun mielestä edes lääkärin tunnustella vatsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on hyvä vakuutus lapselle ja ihan oman mielenrauhani takia olen vienyt lastenlääkärille jos on jotain (pientäkin) mikä mietityttää. Turhia käyntejä riittää, mutta murehtisin itselleni muuten vatsahaavan. Olen päättänyt, että lääkäri tehköön diagnoosin - minä kerron vaivat. Tuollaisen jatkuvan vatsakivun veisin kyllä lääkärin pohdittavaksi ja tutkittavaksi. Voihan se olla mitä vain - harmitonta jännittämistä tai sitten jotain mikä pitää hoitaa pois. Oksentelu/ tai sen tunne on merkki jostain - allergiaa tms.

Vaikkei vakuutusta olisikaan, veisin yksityiselle - jonotettiin 9kk lastenpolille neuvolan lähetteestä... lastenlääkärille saa yksityisellä puolella samalle tai seuraavalle viikolle viimeksikin maksettavaa jäi vain 40¿ + mielenrauha.

Meillä tyttö valitti vatsansa. Ikä hänellä oli 2v. Ensin luulin sitä vaan näläksi kun se yleensä tuli ennen ruokailut, mutta sitten jatkui ja jatkui joten kävimme lääkärissä.

Hänelle todettiin lievä maitoallergia. Lastenlääkärin mukaan hänen pitää jättää pois maidot ruokailun yhteydessä, siis se juotava maitoversio. Muuten hän saisi syödä jogurttia, juustot ja sellaista.

Kokeilimme niin mutta huomasimme että jogurtitkin piti jättää pois.

Joka tapauksessa oli maitoallergia vaikka ei ollut mitään iho-oireita tai muuta.

Tämä oli terveyskeskuksen lääkärillä. Ja kun kävimme yksityisellä niin 2 niistä lääkäristä oli sitä mieltä ettei voi olla allergia kun ei ole iho-oireita!!!

Joka tapauksessa käy ihmeessä lääkärillä ja kirjoita päiväkirjaa siitä mitä hän syö, jos vaikka itse huomaat jotain tai jos lääkäri kysyy kun menette käymään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat