Seuraa 

Heitänpä tänne kysymyksen koskien ehkäisysauvoja, eli -implantaattia!!

Neuvolasta tarjosivat vaihtoehdoksi ehkäisyyn tuota Jadellen ihon alle asennettavaa keltarauhashormoonia sisältävää sauvaa. Nyt olenkin kiinnostunut kuulemaan tämän vaihtoehdon hyvistä ja huonoista puolista!!?? Ja tietenkin eritoten mahdollisista sivuvaikutuksista kaipailisin kokemuksia!!!!!

Kommentit (1)

Heippa,

minulla on tuo ehkäisykapseli (tai sauva, kuka sitä nyt kutsuu miksikin) ja olen siihen todella tyytyväinen! Suosittelen lämpimästi!

Ehkä parasta on huolettomuus! Ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä, vaihtaa laastaria tms. Ehkäisy on kerralla hoidettu pitkäksi aikaa, mutta toisaalta kapselin saa koska vain halutessaan pois. Edellisen kapselin otatin pois " etuajassa" ja tulin raskaaksi heti seuraavasta kierrosta, joten ei näköjään vaikuttanut siihenkään mitenkään.

Minä en ole huomannut kummempia sivuvaikutuksia. Kuukautiset olivat jonkin aikaa pois ja kierron vakiintuminen kesti jonkin aikaa. Toisilla kuukautiset saattavat jäädä kokonaankin pois. Muuten luulisin, että mahdolliset sivuvaikutukset ovat samanlaisia kuin minipillereissä, joiden teho myös perustuu keltarauhashormoniin. Näitä mahdollisia vaikutuksia on muistaakseni lueteltu pakkauksen ohjeessa paljonkin, mutta omalla kohdallani ainoa huomattava vaikutus on ollut tuo kuukautisten poisjäänti aluksi.

Laittaminen on helppoa paikallispuudutuksessa, eikä sattunut lainkaan. Pois ottaminen yhtä helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat