Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Lapsen synnyttyä sukupuoli onkin epäselvä. Oletko tullut ajatelleeksi? Paljon erilaisia tutkimuksia ennen kuin lääkärit " päättävät" kumpi vauva on ja sitten ei muuta kun odottamaan, että lapsi tuntisi olevansa sitä sukupuolta mihin lääkärit ovat hänet asettaneet. Onko kenelläkään kokemusta ko. asiasta?

Kommentit (2)

tuttu juttu!mun siskon muksu oli kromosomeiltaan tyttö, muttei osattu määrittää synnyttyään tarkalleen.Noh tämä elikin vain päivän.Mut tytöksi se meille jäi elämään.

mutta varsinkin esikoista odottaessa mietin asiaa jonkin verran.

Ilmeisesti Suomessa suositaan mahdollisimman nopeaa sukupuolenkorjausta, kun taas esim. Yhdysvalloissa (voi toki olla laaja skaala eri osavaltioiden kesken) odotetaan, että lapsi itse mieltäisi itsensä jommankumman sukupuolen edustajaksi ennenkuin leikkauksiin ryhdytään, näin olen jostain lukenut.

Lisäksi muistaisin lukeneeni jostain, että aikuisena sukupuolenkorjausprosessiin ryhtyvien keskuudessa epäselvän sukupuolen syntyjään omaavien joukko olisi suhteessa " yliedustettua" . Tiedä sitten pitäneekö paikkansa.

Itse olen mietteissäni tullut siihen tulokseen, että jos meidän perheen kohdalla näin kävisi (Suomessa kuitenkin syntyy muistaakseni n. 10 tapausta vuosittain) yrittäisin " pitkittää" leikkaukseen ryhtymistä, jotta lapsi saisi itse löytää oman sukupuoli-identiteettinsä. Olisiko se sitten niin helppoa, onkin sitten jo taas toinen juttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat