Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ja mihin tarkoitukseen lapsilisät teidän perheessä on? ts. mihin käytätte ne vai käytättekö ollenkaan?

Oma vastaus:

Lapsilisät (4 lasta, eli n. 490 euroa) tulevat minun tililleni.

Hupenevat ruokakauppaan ja laskuihin, kuten kaikki muutkin rahat. Eli käytetään joka kuukausi elämiseen viimeistä senttiä myöten.

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä on siis minun tili, miehen tili ja yhteistili. Ihan elämiseen ne käytetään, eihän 100 euroa nyt mikään yli-iso raha ole mutta tarpeeseen.

ja menevät viimeistä penniä myöten normaaliin elämiseen.

Jos olisi mahdollista, laittaisin joka lapselle 50e kuussa johonkin rahastoon tai vastaavaan. Mutta meillä ei ole, minä olen kotihoidontuella ja mies opiskelee. Meidän on pakko ottaa opintolainaakin normaaliin elämiseen.

SUORAAN lapsen tilille, nyt kun yksi kirjoittaja kertoi faktaa tuosta lapsilisän maksamisesta suoraan lapsella... yllätys kaikilla se toki kiertää oman tilin kautta.

Eli oikeasti kenenkään lapsi ei saa suoraan lapsilisää itselleen, niinkuin täällä tähän asti on väitety.

jos on tarvetta. Ja nykyään jokakuukaus lapsilisät tulee käytettyä viimeistä senttiä myöten, ruokaan, laskuihin, lasten vaatteisiin jne.. Tarpeeseen tulevat todella.

Aikaisemmin kun oli yksilapsi lisät jäi säästöön, vaan kivasti on neki säästöt nyt huvenneet perheen elämiseen. Vaan siihenhän ne olikin tarkoitettu.

Pitäis muuttaa rahat meneväksi meidän yhteiselle tilille.

maksan sillä puhelinlaskuja tai käyn ostamassa syyshaalarit ja huomenna tulee se ja se raha mihin sen kuluttaisin..

Mulla on siellä tilillä aina suhteellisen paljon rahaa, enkä kuluta kerralla koko tiliä :) Mutta kyllä lapslisät tulee törsättyä muksuihin ja enemmänkin lapsiin menee kuukaudessa kun lapsilisät.

Ennen tätä palstailua täällä en edes tiennyt paljon lapsilisää saan ja milloin se tulee tilille.

[/quote]

jos edun nostajan on muu kuin huoltaja? Yhden lapsen kannalta ei tietty tuolla lapsilisän määrällä ole väliä, mutta jos minä 5 lapsen äiti ilmoittaiisn kelaan että lapsilisät menevät lasten tilille, saisin jokaisesta lapsesta sen ensimmäisen lapsilisä=500 e ja nyt saan 665 e.

Järkevintä kierrättää oman tilin kautta.

Hän haki lapsilisää, kun palasimme ulkomailta. Ja nyt kakkosen lapsilisäkin pitää panna menemään miehelle, muuten ei saa sitä sisaruskorotusta.

menevät ihan normaaliin elämiseen, ruokaan, laskujen maksuun. Joka kuukausi yritän muutaman kympin jokaisen lapsen tilille niistä siirtää, aina se ei kyl onnistu kun työttömänä tällä hetkellä olen

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat