Vierailija

itse olisin kaikista mieluiten kotona huolehtimassa itse lapsestani, ainakin siihen saakka kun hän täyttää 3. Mutta miehen tulot ovat niin pienet ettei ole mahdollisuutta jäädä pelkästään niiden varaan. Kärsin jokaisesta työpäivästä, kaipaan pientä 1-vuotiastani ihan älyttömästi. Antaa tulla vaan syyllistämistä, tämä tilanne on mietitty, käännetty ja väännetty miljoonaan kertaan ja muuta ratkaisua ei kertakaikkiaan taloudellisen tilanteen sanelemana ole.

Kommentit (14)

Mulla sama tilanne edessa piakkoin. Esikoisen jalkeen oon nyt ollut 2,5v kotona, mutta kun kuopuksesta loma loppuu niin heti on toihin mentava.

valintakysymys; jos oikeasti haluaa olla kotona siihen löytyy kyllä mahdollisuus. Jos taas pitää materiaa tärkeämpänä kuin lapsen kanssa vietettyä aikaa se on oma valinta ja turha silloin mankua kuinka " joutuu" töihin vastentahtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

valintakysymys; jos oikeasti haluaa olla kotona siihen löytyy kyllä mahdollisuus. Jos taas pitää materiaa tärkeämpänä kuin lapsen kanssa vietettyä aikaa se on oma valinta ja turha silloin mankua kuinka " joutuu" töihin vastentahtoisesti.

kyseessä lainmukainen oikeus jos työsuhteesi on kestänyt yli puoli vuotta. Vain äärimmäisen harvoin työnantajalla mahdollisuus evätä vapaa.

jos ottaisit sitä osapäivähoitovapaata eli tekisit lyhyempää päivää? Tulot joo laskee, mutta niin laskee verotkin ja pikkusen saa alennusta päivähoitomaksuun.

Myös vuorottelemalla viemistä ja hakemista ja työaikoja sumplimalla monet vanhemmat saa pidettyä lapsen päivän 6-tuntisena.

Mies niin hyvällä palkalla että pärjättiin ihan niinkin.

Kaksi lasta ja kolme vuotta kotona.

Vapaa-ehtoisesti menin töihin nuorimman ollessa 11kk.

Teen osapäivä työtä, ihanaa olla taas aikuisten ilmoilla!!

Lapset ovat kotona, miehen kanssa vain vaihdamme hoitovuoroja kun toinen tulee kotiin niin toinen lähtee =)

Toimii meillä. Ja illastakin jää vielä aikaa olla kaksin, kun en tee yötöitä, kuten ei mieskään.

toivon mukaan työnantaja on myötämielinen. Tuntuu niin epäreilulta että yhteiskunta ei tue kotona olemista kun lapsi on pieni. En voinut tietää etukäteen miltä ikävä omaa lasta kohtaan tuntuu kun palaa töihin, on ihan kamala olo joka päivä. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat