Seuraa 

Ticketin talvihaalari on juuri pojalle ostettu. Nyt mietin ostaisinko rubber rain W.fleece -puvun toiseksi talvipuvuksi (alunperin mietinnässä oli halvempi kaksiosainen, kuitenkin kosteussuojattu talvipuku). Etelä-Suomessa kun asutaan, saattaisi usein riittää tuokin, viime talvi ainakin oli semmoista kurakeliä että... Ehkäpä se olisi monikäyttöisempi, vähän sellainen välimuoto vielä talvipuvun ja välikausipuvun väliin? Täällä etelässä tosiaan talvipuku oli monesti viime talvena liikkuvaiselle pojalle liikaa, kului vaan melkein puhki hiekassa ja kurassa.

Millaiset lahkeet housuissa on? Kuvan perusteella on resorit mutta ei ollenkaan lenksuja, pitääkö paikkansa? Pysyykö lahkeet kuitenkin alhaalla vai millaiset on kovassa menossa?

Käyköhän sama koko kaksiosaisessa puvussa kuin haalarissa? Haalari on juuri ostettu ja huolella sovitettu + koko myyjän avustuksella valittu.

En ole kaupasta löytänyt tuota kumipukua niin pitäisi jostain netiikaupasta tilata varmaan (mistä löytyy?!).

Kannattaako harkitakaan turkoosia pukua? Kokemuksia? Pinttyykö lika noihin miten pahasti?

Mitä kenkiä käytätte tuon puvun kanssa? Samaa "sarjaa" olis tietty kumpparit lämpövuorella, mutta en ole oikein kumppareita suosinut tähän mennessä muilla kuin ihan vesikeleillä, kun ei ole parhaat mahdolliset jalalle.

Kommentit (9)

Mielestäni rubber W/ fleece puvun koko ei ole perinteistä ticketiä eli reilua. Itse ottaisin sen koon mitä muutenkin käytetään. Meillä oli viimeksi kokoa 86cm ja siinä oli kuminauhat jalkalenksuina. Puku oli viime talveen tosi hyvä, mutta kovin lämpimillä keleillä aika hiostava. Mutta loistava puku, hankitaan myös täksi talveksi. www.ajabajakids.com löytyy myös vastaava ver de terreltä, mutta haalarina. X-(

blogisti-Laura,

Onko sulla kokemusta plain rain puvusta, onko yhtä hyvä (erilaisia ovat toki, ehkä vaikea verrata, mutta meinaan kestävyyttä/laadukkuutta)? Mulla on semmoinen käsitys, että rubber rain fleeecellä olisi selkeästi lämpimämpi (ja paksumpi) kuin plain rain fleecellä, onkohan näin?

Innille, en muista onko isompia kokoja näissä kaupoissa, kun meille riittää 104-110, mutta itse olen surffaillut ainakin näissä

kuperkeikka

sisukas

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin suhtaudun vähän kaksijakoisesti siihen kumimaiseen materiaaliin... Toisaalta onhan se varmaan kestävä ja paremmin vettä pitävä (?) mutta toisaalta taas inhottaa just se hengittämättömyys ja tönkköys.

Ainakin mitä pojilla on ollut H&M kumimaisia ulkohousuja niin ovat tosi hiostavia, muuten kyllä aika mainioita rymyeetuille. :) Tosin meidän ukkelit on niin hoikkaa mallia että henkselihousut pitäis ehdottomasti olla, H&M irtohousut tippuu jalasta ja niihin ei saa vyötäkään.

Joo, lian näkymistä vaaleissa vaatteissa ei varmaan voi millään estää silloin kun vaatteet on kunnolla liattu, mutta miten hyvin se lähtee koneessa? Meillä on nyt mennyt kaksi reimatec vk-pukua tosi kurjan näköiseksi, kun on pinttynyt polvet ja peppu ihan mustiksi, ei ne lähde millään... :( Mielestäni olen huoltanut ihan normaalisti, eli huuhtonut sisälle tullessa jos on ihan kurainen ja koneessakin on pesty tarvittaessa, ehkä noin kerran viikossa.

En halua ostaa välikausipukua, joka vaatii vielä kurahousut päälleen, vaan semmoisen jolla tosiaan pärjää loskassa.

Nyt jos olis ylimääräistä rahaa niin ostaisin nuo molemmat puvut fleecevuorella ja suosikkiyhdeistelmä olis varmaan sitten rubber rain housujen kanssa plain rain takki... Toinen puku turkoosina ja toinen mustana tai ruskeana. :)

Itse karsastan tuota kumimaista materiaalia, mutta tästä olen tykännyt kovasti. Poika on leikkinyt hiekkiksellä ym.ym. ja ihan hyvin on kestänyt kulutustakin.

Mun mielestäni materiaali tuossa plain rainissa on kivempi, sellainen tuulipukumainen. Väreistä on kokemusta pinkistä ja oranssista ja kyllähän niissä lika näkyy, mutta missäpä ulkoilupuvussa ei niin näkyisi...

Ostin toisen setin nyt kuukausi sitten ja uusissa puvuissa malliston koko ei enää ollut niin reilua mitä ennemmin oli. Eli ostin samaa kokoa puvun, mitä meillä on muutkin vaatteet tällä hetkellä.

mutta tuulipukukankaiset yleisesti ottaen eivät ole kovin kestäviä. Päällikangas repeää helposti. Samoin lika pinttyy niihin, ainakin kirkkaisiin/vaaleisiin väreihin.

Meillä on ollut käytössä nyt syksyllä se vuosi sitten keväällä HP:llä myydyn puvun takki, jossa fleecevuori. Housut siitä lähti jo ajat sitten roskiin.

Suoralahkeiset housut ovat tosi ongelmalliset, kun rispaantuvat lahkeista.

Plainin materiaali on kuitenkin ilmeisesti paksumpaa ja kestävämpää kuin sen HP-puvun.

Katselin nettikauppojen tarjontaa läpi ja jäin nyt miettimään olisko plain rain -puku fleecellä kuitenkin parempi vaihtoehto...

Onko rubber rain kestävämpi?

Entä onko selkeästi lämpimämpi myös vai vain hiostava?

Plain rain pukua en ole nähnyt enkä koitellut koskaan niin se materiaali mietityttää. Hakusessa siis kaksiosainen puku talvihaalarin rinnalla käytettäväksi loskakeleillä.

Jos jollakulla löytyy kokemusta molemmista puvuista niin olisin erittäin kiitollinen kommenteista!

Värin valintaan myös kaipaisin vielä apua, eli millaisia ovat pinttymään/imemään likaa itseensä nuo vaaleammat värit?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat