Seuraa 

Kauanko teillä muilla mammoilla kestänyt ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen? Täällä jo kolmatta viikkoa vuotoa, onko normaalia?

Kommentit (8)

Olin myös itse ihmeissäni ekoista menkoista synnytyksen jälkeen. Onneksi olin sattunut kysymään neuvolasta, että mitä on odotettavissa, muuten olisin varmaan rynnännyt lääkäriin. Nyt tuntui siltä, että koko vuoden kuukautiset tulivat kerralla, yhtenä päivänä jouduin vaihtamaan paksun yösiteen suurinpiirtein kerran tunnissa, onneksi ei ollut mitään menoja siksi päiväksi. Mutta tosiaan ei se vuoto nyt noin kauaa kestänyt...

välillä vuoto väheni, sitten taas lisääntyi. Ja LOPULTA loppui kokonaan. Seuraavat olivat sitten kutakuinkin normaalit =).

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onko muilla ollut ennen raskautta epäsäännölliset, miten synnytyksen jälkeen on käyny? säännöllistynyt vai edelleen epäsäännölliset? Mulla oli just ekat synnytyksen jälkee (yli 8kk) vaikka imetän vielä.

menkat alko 2 viikkoa jälivuodon loppumisesta, eli reilu kk synnytyksestä. Vuotoa oli ihan älyttömästi, mutta ne ei kuitenkaan kestäny kun sen 4-5 päivää. Siitä asti ollu normaalit, kun oon syöny e-pillereitä, vaikka ennen raskautta olikin epäsäännölliset.

Olin ihmeissäni kun menkat tulivat ekaa kertaa vain 2kk synnytyksestä! Kestivätkin sitten melkein 2 viikkoa, jonka jälkeen oli 10 päivän tauko. Sitten samanlaiset megamenkat perään.. Huoh.

Jossain vaiheessa söin minipillereitä, mutta heitin sitten pois. Nyt noista edellisistä menkoista olisi 4 viikkoa, saas nähdä koska tulee taas ja minkälaisina..

S

ja olivat alkuun ihan kauheen runsaat mutta yhtäkkiä loppuivat melkein kuin seinään...

Ensimmäiset mekat tuli 6,5 kuukautta synnytyksen jälkeen ja seuraavia odottelen vielä eli säännölliset eivät ole ainakaan vielä!

Mun siskolla oli 1,2 ja 3 menkat TOSI runsaat ja kesti kuulemma ihan viikkoja että ei sulla pitäis olla aihetta huoleen...

Imetys kun loppui niin oliskohan menny 3 viikkoa niin alkoi menkat. Pillerit aloitin heti, niin kesti menkat sen levyllisen ajan sitten kun aloitin seuraavan levyn tauon jälkeen niin loppui menkat. Vuoto oli runsasta ehkä joku 4 päivää sen jälkeen riitti pikkuhousunsuoja. Ite en huolestunut kun mulla on ollut tulehdus aiemmin ja sen kyllä huomaa jo hajusta. Ja nyt kaikki ok.

4-5 päivää ovat ekat menkat kestäneet jokaisen synnytyksen jälkeen.

Kannattaisi varmaan varailla aikaa gynelle, jos vuoto vain jatkuu, ettei olisi mitään tulehdusta tai muuta asiaan kuulumatonta vaivaa (esim. kystat ja myoomat saattavat aiheuttaa pitkäaikaista vuotoa).

Kanelisokeri

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat