Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen saanut nyt lopullisesti tarpeekseni mieheni ryyppäämisestä ja yöllisistä poissaoloista. Lapseme ovat 2,3v ja 4kk vanhoja. Mitä teen? Miten pärjään? Miten paljon saan tukia jne...? Mihin neliömäärään saan täyden asumistuen.? Miten te muut olette pärjänneet? Olen aina seurustellut joten minulla ei ole omia huonekaluja jne... miehen kalusteet, miehen asunto jne... Mistä huonekalut + tarvikkeet? Olen ollut kotiäitinä ja haluiaisin jatkaa näin mikäli vain pärjäämme taloudellisesti!? Ja voiko puoliso mielestänne estää/kieltää lapseltamme hänen kummitätinsä/minun parhaan ystäväni!? Heidän riitaansa liittyy työasioihin. Hän kieltää täysin lapsemme ja kummitädin yhteydenpidon ja näin myös koittaa estää minun ja ystäväni yhteydenpidon.... Kummitäti asuu lähellä ja olisi aina valmis hoitamaan ja auttamaan lastenhoidossa jne... jotta saisin levätä. Yksin hoidan lapset ja kodin kun mies on AINA töissä tai omilla reissuillaan!

Auttakaa, olen aivan loppu tähän...

Kommentit (3)

vauvaa ei lasketa asumistukiin mukaan, näin ainakin minulle väitettiin, eli raja jäisi ilmeisesti tuohon 60 neliöön.

kyllä uskon että pärjäisit!

Tiedän monia leskiä, joilla on useitakin lapsia. /Itsekin olen selki, ja mulla on lapsi). Monta kertaa joutuu venymään, laskemaan kymmeneen ja rättiväsyneenä vielä jaksamaan. Helppoa ei ole. Pakko on pärjätä, kun vaihtoehtoja ei ole.

Erotilanteessa asia on jo sinällään helpompi, kun on elatusmaksut ja lapset ovat joka toinen viikonloppu isänsä luona (ainakin teoriassa ja useimmilla perheillä). Äiti saa koko viikonlopun pituisen hengähdystauon ja aikaa kerätä voimia tulevaan arkeen.

Kyllä pärjäät! Eropäätös on iso asia. Harkitse, haluatko erota vai yrittää pari ja perheterapiaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen aivan varma että tulet pärjäämään lastesi kanssa!Olen 1-vuotiaan tytön yksinhuoltajaäiti ja pärjäämme kahdestaan aivan mainiosti.Olen nyt hoitovapaalla,taloudellisesti tiukkaa,mutta silti mennään täyttä höyryä eteenpäin.Ei kannata hukata elämää huonon miehen kanssa!Tällä hetkellä meidän tuet:kodinhoidontuki ja hoitolisä(käteen n.369,00),asumistuki 75 % vuokrasta,elatustuki(125,00/kk) ja lapsilisä (136,60 yh-lisän kanssa).Näillä on pärjättävä ja varmasti myös sosiaalipuolelta sais toimeentulotukea,mutta en ole vielä hakenut.Asumistuen neliömääristä en tiedä muuta kuin että kahdella ihmisellä raja on 60 neliömetriä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat