Vierailija

Onko muita semmoisia perheitä kuin meidän, joissa ei kauheasti olla innostuttu uimisesta?

Minä ja ukkoni osaamme kyllä uida joten kuten, mutta itse en osaa esim. kellua enkä sukeltaa enkä tykkää kastella kasvojani vedessä.

Lapsemme on käynyt kahdesti uimakoulun alkeet eikä halua enää sinne mennä. Uimaan hän ei siellä oppinut, ikää on nyt jo 9 vuotta.

Lapsi on tietysti huolissaan, ettei opi ikinä uimaan. Ikävä kyllä hän on perinyt meiltä vanhemmilta inhon kastella naamaa avovedessä. Uimakoulussakaan ei onnistunut myyrän uiminen eikä kasvojen kastelu.

Uimataito on varmasti tärkeä, jos joutuu veden varaan eikä ole vaarassa joutua ison laivan potkureiden imuun, kuolla merellä hypotermiaan tms. Mutta muuten en aina jaksa käsittää, miksi liikunnallisia taitoja pidetään niin tärkeinä.

Haluaisin kuitenkin tietää, miten vastaavissa perheissä on onnistuttu opettamaan lapsi uimaan, koska se taito on kuitenkin jotenkin opittava. Olemme lohduttaneet lasta, että varmaan opit noin 12-vuotiaana, kuten me vanhemmatkin, mutta olisihan se kiva, jos jo aiemmin....

Kommentit (1)

vapaalla tyylillä. Selällään pystyy uimaan ilman, että vettä menisi naamalle. En pidä vatsallaan uimisesta, koska naama kastuu ja uinkin silloin niska epämukavassa asennossa. Osaan kellua. En pidä erityisemmin uimisesta, mutta koska mies pitää uimisesta vielä vähemmän kuin minä, niin olen päättänyt opettaa vanhemman lapsemme uimaan.

Ensi talvena alamme käymään yhdessä uimahallissa, sillä inhoan luonnon lätäköitä. Laitan käsikellukkeet alkuunsa silloin 4 v tytölleni. Uimataito on tarkoitus hankkia. Pinnalla pysyminen uidessa ja kellumisen hallinta olisi hyvä oppia. Olin itse hoikka lapsi, joten upposin, kun yritin kellua. Nyt aikuisena kelluminen sujuu. Saa nähdä, että pysyykö tyttöni kelluen pinnalla. Hän on normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat