Seuraa 

Tuo autoviihdytysketju nyt on varmaan osittain provo, mutta usein täältä saa lukea näitä asenteita, miten lasta pitää karaista, kaikenlainen hemmottelu on pahasta, lasta ei saa palvella jne. Minä en oikein ymmärrä miksi.

Siis toki liiallinen hemmottelu on pahasta, jos lapsi ei joudu koskaan kohtaamaan pettymyksiä tai jos lapsen omatoimisuus tukahdutetaan, mutta yleensä näitä kantoja esitetään sellaisissa tilanteissa, missä tuota vaaraa ei ole. Mitä oikeasti pahaa voi olla esimerkiksi siinä, että lapsi nukutetaan (jos se ei siis vanhempia häiritse), isommallekin lapselle tehdään välillä aamupala tai välipala valmiiksi tai lasta tosiaan viihdytetään autossa?

Kaikki naistenlehdet ovat täynnä juttuja siitä, kuinka itseään pitäisi hemmotella ja se ei ole mies eikä mikään, joka ei vaimoaan hemmottele, mutta sitten lapsia pitäisi jotenkin erityisesti karaista ja heitä ei saisi hemmotella. Meilläkin lapsilla on omat velvollisuutensa, joista heidän pitää huolehtia ja rajat ovat monessa asiassa tiukatkin, mutta takuulla vien lapselle vesilasin yöpöydälle, jos hän sitä illalla nukkumaan mennessään pyytää. Muutenkin tehdään paljon asioita ihan siksi, että lapset niistä nauttivat. Lapsille tulle pettymyksiä ja vaikeuksia päivittäin ihan tarpeeksi joka tapauksessa, minä en niitä takuulla tahallani lisää järjestä. Sen sijaan minä järjestän niitä hetkiä, jotka saavat lapset tuntemaan itsensä rakastetuiksi ja hoivatuiksi, koska niitä ei itsestään maailma paljon vastaan heitä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat