Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (17)

Riippuen siitä, missä vaiheessa kieliopinnot ovat joko abikurssille tai sitten alkukurssien oppimäärää kertaaville kursseille. Ei maksa maltaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suosittelen. Itse olin aikoinaan Essexissä 20-vuotiaana ja oli tosi antoisaa. Niillä on sitten vaan aika monen ikäistä porukkaa ja jos tyttösi on vasta abityttö, niin kannattaa muistaa että siellä voi törmätä myös ihan aikuisten juttuihin. Meillä nyt ei kyllä ollut kummepaa kuin pientä ryypiskelyä ja pari kesäsuhdetta :-)

ovat tasokkaita kursseja. Missään nimessä ei kannata mennä näille kielikursseja järjestävien firmojen kursseille, eivät todellakaan kannusta oppimiseen. Halvemmalla saa biletysloman ihan ostamalla lennot ja halvan hotellin.

Noissa yliopistojen järjestämissä kursseissa on se hyvä puoli, ettö oppilaat tulevat ympäri maailmaa, jos hyvin käy niin kurssilla ei ole yhtään suomenkielistä - kieltä joutuu oikeasti käyttämään.

Opettajat ovat alansa huippuja jne.

Lennot joutuu hoitamaan itse, mutta yleensä majoituksen voi varata opiskelijaasunnosta läheltä campusta.

Suosittelen!

kuin maksaa hirveä summa siitä, että saa kurjaa opetusta, kaikki organioisinti mättää ja asut slummissa. Kavereita saa ja kieltä oppii kun menee vaikka tarjoilemaan pubiin ja päälle tienaa vähän rahaakin.

Itse olin sellaisella 15 vuotta sitten ja kävin diskossa joka toinen ilta. Opetus oli tasotonta. Parhaiten opin kieltä siellä diskossa.

Minua arveluttaa, että joskus oman lapseni laittaisin tuommoiselle kurssille, kun pääasia oli monella vaan bilettää. Eihän siellä juuri muuta tekemistä ole. (Ihan vähän jotain ohjaajien järjestämiä ohjelmia, kuten makkaranpaistoa rannalla.)

Nyt laitat lapsesi kurssia netistä etsimään, sitten vertailette vaihtoehtoja. Katsokaa kaikki yliopistot tms. Itse olin erään yliopiston ulkomaalaisille suunnatulla kieli- ja kulttuurikurssilla. Niitä oli eri pituisia, muutamasta viikosta puoleen vuoteen.

Aika pitkällehän se meni juhlimiseksi, mutta ikimuistoinen kokemus se silti oli. Ja kyllä sieltä jotain oppia jäi päähänkin - tosin varmaan enemmän juuri vapaa-ajalta kuin itse tunneilta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat