Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Saimme iloksemme nopeasti lähetteen Naistenklinikan lapsettomuuspuolelle. Takana leikattu endo 01/04 ja poika myöhemmin 3kk yrityksen jälkeen 06/05. Nyt yritetty toista vuoden ja ei tulosta. Suurin epäilys uusiutunut endo. Saatiin kuitenkin lähtete tonne Naistenklinikalle mutta askarruttaa mitä siellä ekalla kerralla tehdään. Mies tulee mukaan kuten kutsussa pyydettiin. Ja sitten miten olette hoitaneet päiväsaikaan jos pitää olla pois töistä? Mitä selittää?? Onko poissaolo palkaton vai palkallinen? Mies aloittaa juuri reilu kuukautta aikaisemmin uudessa työssä ja aika on keskellä päivää kl 13. sitten vielä lapsi johonkin hoitoon, eiköhän se onnistu. Onko väliä missä vaiheessa kuukautiskierto on tuolloin? Itse laskeskelin että just olisi menkat tuolloin. Tehdäänkö jotain sisätutkimusta ekalla kerralla?

Kommentit (4)

sisätutkimus ja muistaakseni ultraus. Verikokeet molemmilta. Siemennesteanalyysi meil oli jo tehty aiemmin yksityisellä. Mieheltä kokeili viel kivekset. Ja kauheesti kyseltiin. Myöhemmin sit lisää verikokeita ja ultria sekä munajohtimien aukiolotutkimus.

Tsemppiä kovasti :)

T: 1v. pojan onnellinen äiti

Aukiolotutkimus tehdään niin, että kohdunsuun kautta ruiskutetaan nestettä sisään ja katsotaan sitten ultralla miten se kulkee siellä. Joillekin on ollut kipeä tutkimus, joillekin ei - riippuu kai lähinnä siitä onko paikat auki niin että neste pääsee kulkemaan vai tuleeko vastusta.

Älä niistä kuukautisista murehdi, minäkin ennen olin vähän varuillani kun tuntui ällöltä mennä vuotavana " näytille" , mutta kun sittemmin olen neljät keskenmenot vuotanut gynekologin käsille niin olen tajunnut että ne " veriset vehkeet" on kuitenkin heidän ammatissaan arkipäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ultralla vai miten? Niin ja mites sitten niiden kuukautisten kanssa jos sattuu just olemaan. Jotenkin en koe oloa miellyttäväksi jos joku kopeloi kun verta valuu...Kannattaisikohan soittaa ja mun kysyä tuosta asiasta, että missä vaiheessa olisi kierron hyvä olla vai oliko sillä väliä? Ja kiitos vielä vastauksistanne:)

Meillä ekalla kerralla keskusteltiin, missä tilanteessa ollaan. Sekä mies että minä passitettiin verikokeisiin (hiv, hepatiitti), mulle tehtiin sisätutkimus ja kun sattui olemaan ihan loppukierto, niin seuraavaan kiertoon otettiin kaikki mahd. hormoniverikokeet (fsh, lh, prog, yms. en muista kaikkia) eri kierron vaiheissa. Mies sai vielä purkin mukaan siemennesteanalyysia varten, minkä hän sit kiikutti seuraavana aamuna labraan. Tulosten saanti siemennesteanalyysistä kun kestää 3 viikkoa, niin saatiin sitten yhteenvetokäynti heti seuraavan kierron alkuun ja samasta kierrosta aloitettiin hoidot.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat