Vierailija

Iltalehdessä oli että äiti oli kahden lapsensa kanssa rannalla joista toinen pienempi kuin tuo hukkunut - äiti rannassa ja lapsi laiturilla.

Äiti oli pienen kanssa ja katsoi laiturille niin lasta ei ollutkaan siellä.

Miksi helkutissa se lapsi piti päästää sinne laiturille jonka päädyssä yli kaksi metriä vettä.

Joten kyllä on täysin äidin vika tämä hukkuminen.

Sivut

Kommentit (39)

kun me pidetään pelastusliivejä lapsilla veden lähellä.

Vierailija:

Lainaus:

Pitäkee te ap:n kaltaiset koko loppuelämä lastanne kädestä, että ei vaan tapahdu mitään. Tai vielä parempi, istukaa liikkumatta sohvalla, lapsi sylissä.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta lapsilla voi pitää kellukkeita, ja heitä voi vahtia!

Mitä rauhalliseen 3-vuotiaaseen tulee, kerta se on ensimmäinenkin kun hän horjahtaa laiturilta, tai saa rohkeudenpuuskan ja hyppää uimaan.... en todellakaan luottaisi tuon ikäiseen.

Mitä kellukkeisiin uimarannalla tulee, ne tuo mielestäni väärän turvallisuuden tunteen lapselle.

Juu-u, voihan se lapsi horjahtaa laiturilta veteen tai loikata sinne. Joo, kyllä minä sen älyän. Kyseinen lapsi on tällä hetkellä melkein viisi vuotta. Mökillä käynnistä se kaksi vuotta aikaa.

En vain yksinkertaisesti osaa ajatella, että roikkuisin lapsissani 24/7, tai pitäisin heillä liivejä, turvakypäriä, valjaita. Äh, musta tuntuu etten osaa selittää asiaa.

Olen siis huolehtivainen äiti. Lapsilla on turvaistuimet ja pyöräilykypärät. Ja niitä on käytettävä. Mutta he myös kiipeilevät puissa, ovat hetken pois silmistä, enkä panikoidu. Pienempikin kiertää joskus talon isompien perässä. Jotain voisi sattua. TIedän. Mutta mutta.

24

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mökki kallioisella paikalla ja ei todellakaan rantaan asiaa ilman pelastusliivejä. Ei niitä pukenut joten ei rantaan asiaa. Vaikka näkisin putoamisen, en iknä löytäisi syvästä sameasta vedestä.

Pitäkee te ap:n kaltaiset koko loppuelämä lastanne kädestä, että ei vaan tapahdu mitään. Tai vielä parempi, istukaa liikkumatta sohvalla, lapsi sylissä.

Vierailija:

Lainaus:

2-vuotiaankin voi sitoa vaikka paidalla puuhun kiinni siksi aikaa kun 3-vuotiasta sukeltaa etsimään!!! Jotta ihmettelen minäkin, millainen äiti kyseessä...

Luonnon valinnan puolelle minäkin kallistun... Luonto karsii heikot ja tyhmät. Ihan samalla tavalla kuin linnun ym. poikasista selviää vain ne vahvimmat ja viisaimmat ja ne joiden emolla ei ole järkeä jälkikasvuaan suojella ovat kaikista heikoimmassa asemassa...

Se, joka oli, voisi sanoa, miten asian laita OIKEASTI on ollut. Onko äiti MUKA voinut olla välinpitämätön huomatessaan lapsensa pudonneen veteen (äiti yritti mm. elvyttää lasta). Te jeesustelijat YÖKÖTÄTTE mua! Tuo on hirveä, traaginen tapahtuma. Kyllä sillä äidillä on kamala ja syyllinen olo ihan ilman teidänlaisianne haaskojakin.

kyllä meillä on lapsi kolmivuotiaaana päässyt käymään mummolan mökin laiturilla. Ilman liivejä ilman kättä kourassa. lapsi vain on erittäin rauhallinen, ei tee äkkiliikkeitä ja pelkää vähän vettä. eli oli laiturilla todella varovainen. kaksivuotiaan kanssakin voisin kuvitella meneväni laiturille. meummolan laiturilta on vain puolimetriä vettä. siihenkin lapsi hukkuu, mutta aikuinen pystyy siinä seisomaan.

eilen olin uimassa kahden alle viisivuotiaan kanssa. seisoin silloin kyllä koko ajan vedessä polvisyvyydessä ja lapset oli minun ja rannna välillä. toisinaan esikoinen juoksi sitten rantaviivaa just päinvastaisene suuntaan kuin kuopus. valvoin kuopusta tarkemmin. sillä hän ei älyä syvyyksiä ollenkaan. esikoinen edelleen arka veden kanssa. kellukkeita ei kummallakaan, ettei tulisi väärää turvallisuuden tunnetta.

Jotenkin tuntuu, etten voi lapsilta uimistakaan kokonaan kieltää. Mies työmatkoilla niin, että yksin sinne rannalle on mentävä. En halua ottaa mukaan kavereita lapsineen, silloin voi minun keskittyminen hairahtua. Tunnen oloni turvallisemmaksi kolmestaan lasten kanssa. Jos jotain sattuisi, onhan rannalla muita, joille heittää se ei-vaarassa-oleva lapsi.

Jos laittaa googlen Majutvesi, tulee mm. sivusto, jossa teksti ymparisto. fi. Siinä laituri. Sattuikohan tuossa? Siksi vaan, että

tuossa on melkoisen pitkä laituri. Siitä ei hetkessä pientä löydä=(

Ja se karsii pois typerykset (tai heidän jälkeläisensä), ei niitä jotka aikuisena alkaa tekemään julmuuksia.

Vierailija:

Lainaus:

pedofiilit oli pieniä???

Voisiko silti ajatella, että joku lapsena kuollut olisi ollut tuleva maailman tuhoaja. Älkää nyt vaan luulko, että mä ajattelen niin, mutta kysyn vaan luonnonvalinta-ajattelevilta.

Totta on, että 3-vuotiasta ei missään tapauksessa saisi päästää yksin laiturille, missä on vielä syvää. Matalaankin kun voi hukkua. Kelluntaliivit pitäisi ehdottomasti olla aina lapsen päällä silloin, kun ollaan veden äärellä. On myös olemassa kelluttavia uimapukuja. Sellainen on varmaan mukavampi kuin kellukkeet, eikä sitä lapsi revi yltään.

Mutta tämän tragedian äidin syyllistäminen ei auta ketään. En voi uskoa, että joku saa siitä hyvän mielen, vaikka ehkä saattaakin tuntea itsensä kyseistä äitiä paremmaksi, koska ei itse toimisi noin ajattelemattomasti, vaan pitää huolta siitä, ettei hänen lapselleen satu mitään pahaa.

Äiti, jolla on 3-vuotiaan lisäksi pienempi lapsi, saattaa pitää vanhempaa jo hyvinkin isona ja taitavana. Se pienempi aiheuttaa sen harhan, että isomman kuvittelee osaavan ja ymmärtävän jo vaikka mitä.

Mutta lapsilla voi pitää kellukkeita, ja heitä voi vahtia!

Mitä rauhalliseen 3-vuotiaaseen tulee, kerta se on ensimmäinenkin kun hän horjahtaa laiturilta, tai saa rohkeudenpuuskan ja hyppää uimaan.... en todellakaan luottaisi tuon ikäiseen.

Vierailija:

Lainaus:

kyllä meillä on lapsi kolmivuotiaaana päässyt käymään mummolan mökin laiturilla. Ilman liivejä ilman kättä kourassa. lapsi vain on erittäin rauhallinen, ei tee äkkiliikkeitä ja pelkää vähän vettä. eli oli laiturilla todella varovainen. kaksivuotiaan kanssakin voisin kuvitella meneväni laiturille. meummolan laiturilta on vain puolimetriä vettä. siihenkin lapsi hukkuu, mutta aikuinen pystyy siinä seisomaan.

eilen olin uimassa kahden alle viisivuotiaan kanssa. seisoin silloin kyllä koko ajan vedessä polvisyvyydessä ja lapset oli minun ja rannna välillä. toisinaan esikoinen juoksi sitten rantaviivaa just päinvastaisene suuntaan kuin kuopus. valvoin kuopusta tarkemmin. sillä hän ei älyä syvyyksiä ollenkaan. esikoinen edelleen arka veden kanssa. kellukkeita ei kummallakaan, ettei tulisi väärää turvallisuuden tunnetta.

Jotenkin tuntuu, etten voi lapsilta uimistakaan kokonaan kieltää. Mies työmatkoilla niin, että yksin sinne rannalle on mentävä. En halua ottaa mukaan kavereita lapsineen, silloin voi minun keskittyminen hairahtua. Tunnen oloni turvallisemmaksi kolmestaan lasten kanssa. Jos jotain sattuisi, onhan rannalla muita, joille heittää se ei-vaarassa-oleva lapsi.

ei suostu pitämään kellukkeita. juoksee salamannopeasti laiturille, haen pois tai kannan ja sama peli jatkuu kokoajan. seuraa rangaistus uimarannalta poistuminen. poika ei tottele.

nyt näyttää siltä, että tämän vuoden uinnit on uitu, koska poika täysin holtiton ja ei tottele.

motorisesti taitava lapsi juoksee kovaa vauhtia ja häviää salamannopeasti silmistä. monet 3v. lapset eivät juokse kovaa, meidän juoksee, on sitten muissa taidoissa jäljessä.

noi kellukkeet tuntuu ikäviltä käsissä ja poika repii ne pois.

minkälainen on toi uimaliivi lapsen päällä, tuntuuko se ikävältä. saako lapsi sen itse pois päältä.

laiturilla meidän 3v. on holtiton. juoksen lapsen perään, mutta pelkään että lapsi juoksee reunan yli. hahmottamisessa pojalla on jotain vikaa.

pelottaa juuri se, että vaikka lapsi tippuisi, niin lasta ei löydäkkään vedestä heti.

olen siis aina lapsen lähellä, mutta nää onnettomuudet mitä on tapahtunut, niin kertovat juuri siitä, että lasta ei löydetä vedestä, vaikka tippuminen on huomattu heti.

pedofiilit oli pieniä???

Voisiko silti ajatella, että joku lapsena kuollut olisi ollut tuleva maailman tuhoaja. Älkää nyt vaan luulko, että mä ajattelen niin, mutta kysyn vaan luonnonvalinta-ajattelevilta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat