Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

heippa vaan kaikille!

tässä uutta pinoa.Meillä taas viime yönä kekkuloitiin 01.45-03.15...Rauhallisena hän oli mutta silmät suurena oli ihan sitä mieltä,että nyt voitais seurustella...

Yritän et öisin selvästi viestitän et on yö, eli pidät mahollisemman vähän valoa enkä juttele, silittelen ja pidän lähellä...

No tunti siinä meni ja yli.No loppu ja alku yö meni ihan jees joten ei nyt niin väsytä ja iltapäivällä nukun päikkärit ni eiköhän tää päivä mene niinkun edellisetkin.

Vatsa on alkanut toimia ja se on helpottanut, onko sitten niillä maitohappobakteereilla merkitys en osaa sanoa.Pääasia on se et ei niin pientä satu.

Iloista viikonalkua kaikille!

TAnu ja Jesse 4 vkoa

Kommentit (14)

Heippa kaikki!

Kyllä se on uskomatonta miten paljon vauvanhoitoon menee aikaa ;-) päivät ihan vilistää silmissä ja tyttö kasvaa. Neuvolatäti oli tänään toista kertaa käymässä ja tytön paino on noussut viikossa 170 g ollen nyt 4230 g. Ei kyllä mikään ihme tuolla syömisellä!

Me ollaan ulkoiltu vaunujen kanssa melkein joka päivä. Ekan kerran oltiin kotiutumispäivästä seuraavana päivänä, sairaalassa oltiin sitä mieltä, että jos asteet on +10> niin ulos vaan vaikka heti. Tyttö viihtyy vaunuissa niin kauan kun ne liikkuvat, mutta päikkäreille en ole saanut häntä vielä jäämään. Toivottavasti jossain vaiheessa onnistun siinä..

Päikkäreitä ei meillä vieläkään nukuta kovin hyvällä menestyksellä. Tytöllä on untuvatyynystä tehty "pesä", jossa hän nukkuu päivisin välillä muutaman tunnin välillä tunnin tai alle pätkissä. En ole kantanut huolta siitä, koska hän on tähän asti nukkunut yöt suht hyvin. Nukumme perhepedissä, koska hän tankkaa sen 2-3 krt yössä, niin en jaksa siirtää häntä omaan sänkyyn (joka on kyllä ihan meidän sängyn vieressä). Myöhemmin sitten totutellaan omaan sänkyyn. Imetykset onnistuu makuulla, tytöllä on onneksi tosi hyvä imuote, niin laitan vaan tissin suuhun ja loppu käy itsestään. Koen imetyksen rentouttavaksi ja nukun samalla. Se on ehkä pelastukseni, koska muuten yöt olisi valvomista. Aamuisin hän joskus kitisee vatsanpuruja, mutta onneksi suurin osa yöstä menee rauhallisesti. Olen yrittänyt viedä häntä nukkumaan siinä klo 21-22 (mieluummin lähempänä yhdeksää) ja meillä noustaan sitten siinä klo 8.30-9.00.

Nostan kyllä hattua kaikille, jotka sinnittelee yksin vauvan kanssa. Mulla on niin mahtavat tukijoukot, että ei passaa valittaa. Mies pitää muutaman päivän viikossa isyyslomaa sekä on viikonloppuisin vapaalla, hänellä on normaali päivätyö. Anoppi on ollut kotiintulosta asti meidän apuna ja se on ihanaa! Hän auttaa kotitöissä ja pitää vauvaa, että pääsen rauhassa suihkuun ja syömään. Välillä oma äitinikin on täällä, eli sylejä tytölle kyllä riittää! Toki ainut maitobaari olen minä ja siksi "sidoksissa" vauvaan. Minulle on tosi tärkeää, että on kotosalla juttuseuraa, voisi muutoin käydä yksitoikkoiseksi.

Toivotaan sateettomia kelejä, että päästään vaunuttelemaan!!

Miaea ja Ina-neiti 2 vkoa

Molemmat pojat nukkuu, joten täytyy käyttää tilaisuus hyväksi. Viime yö meni pojan kanssa tuhinaksi ja ähinäksi alkuun. Poika heräsi iltpäivällä noin puoli kuuden maissa. Oli sen jälkeen selkeesti väsynyt, ja ottikin pienet vartin tirsat pariin kertaan illan mittaan. Mutta jatkuvasti oli hiukan tyytymätön, ähisi ja piereskeli. Selkeästi yritti kakata, mutta mitään ei tullut. Tätä touhua jatkui yhteen asti yöllä ennenkuin nukahti. Pari kertaa huusi vähän kovemmin ja herätti esikoisenkin huudollansa, mutta pääsääntöisesti oli sellaista pientä epätyytyväisen itkua. Onneksi sitten loppuyö nukuttiin kohtalaisesti parilla ähinäkohtauksella. Ja tissiä syötiin tuon eilisen illan aikan vaikka kuinka ja paljon... Mutta koko päivänä ei vaan kakkaa tullut, niin on käynyt kerran ennenkin.

Aamulla sitten kun hankittiin ulos, sai poika vihdoin kakattua. Ja sitä kakkaa sitten riitti. Koko poika oli navasta lähtein koko toinen kylki kakassa. Ja kun vaihdoin vaippaa niin sitä vaan tuli ja tuli lisää. ;o) No onneksi tyhjeni, ettei toisen enää tarvitse kärsiä. Ja nyt sitten on uni maittanut hyvin.

Arki on sujunut ihan hyvin. Päivät menee nopeasti. Esikoisella parempia ja huonompia päiviä. Eilen oli huonompi. Jossakin vaiheessa ihmettelin kun oli niin hiljaista. Lähdin sitten katsomaan mitä esikoinen puuhaa. Ja tämähän oli kiivennyt vauvan pinnasänkyyn. Mennyt vauvan ylitse seinän puolelle viereen makamaan, ja imeskeli kovaa vauhtia vauvan tuttia. Onneksi ei ollut vauvan päällä, että mahtui juuri sinne seinän puolelle. Kaikkea ne lapset keksii ja huomiota tarvitsee hakea juuri näillä tempuilla. Mutta ehkä se sitten jossakin vaiheessa rauhoittuu.

Nyt pitää alkaa valmistella ruokaa kun saa rauhassa tehdä.

Elohelmi ja Jarkko 1kk 1pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ollaan tooosi usein tissillä edelleen. Elohelmen edellinen viesti olis voinu olla minun kirjoittamani. Huono omatunto on isompien lapsien takia. Etenkin illat menee imettäessä. Muutenkin päivisin neiti on kova ähisemään ja kiemurtelemaan. Varmaan jonkin asteisia vatsanväänteitä on, kun ei ole "perustyytyväinen". Tai sit vauva on harvinaisen vaativa ja seurankipeä luonne;) Yöt menee kuitenkin ilman itkua. Syötän 2-5 krt, riippuen yöstä. Itse ei ole kuitenkaan tarvinnut valvoa, kun nukahdan imettäessä ja vauva mukkuu vieressä koko yön.

Huomenna on neuvola. Kiva päästä kuulemaan mitoista ym.

Terveisin

Wilhelmiina ja neiti 1kk +2 pv

Kyllä se vauva-arki siitä lähtee pyörimään! Kohta opitte vauvan tavoille, tiedätte mitä pikkumies on milloinkin vailla.

Meillä nukutaan nykyisin vaihtelevasti. Pikku mies nukkuu päivällä yhdet pidemmät unet, n. 3-4 tuntia. Sitten torkkuu päivällä ½-1 tunnin unia :-( Valveilla ollessa ei oikeastaan viihdy muualla kuin sylissä. Aika seurankipeä tapaus tämä poika. Yöllä poju nukkuu yhden pidemmän pätkän max. 4 tuntia, sitten herätään loppuyö vaihtelevasti, 2½-1 h välein. Vatsavaivoja ei pahemmin ole ollut, vaihdoin De-Vitol tipat Jekovitiin. Liekä Jekovit parempi meidän pojalle... Olen alkanut antaa pojalle myös maitohappobakteereja, ProbioottiBaby-valmistetta. Antaako muut vauvoilleen maitohappobakteereja? Muistelen, että Anu taisi mainitaantavansa Jesselle maitohappobakteerivalmistetta..?

Californiagirl kyselit alapään palautumisesta. Mulla tuntui varmaan ensimmäiset kolme viikkoa se paineentuntu alapäässä, varsinkin kun olin jalkeilla, istuessa tai maatessa ei niinkään tuntunut. Nyt synnytyksestä reilut neljä viikkoa ja "värkki" alkaa jo tuntua "omalta". Hih, seksiäkin kokeiltiin miehen kans ensimmäistä kertaa eilen ;-) Kylläpä jännitti! Mites muilla, ootteko jo uskaltautuneet petipuuhiin? Niin, ja kysäisenpä vielä, kun nyt "rohkaistuin" seksiasioista kirjoittamaan, että miten treenaatte lantiopohjalihaksia? Minä oon tehny supistusharjoituksia nyt muutaman viikon. Kuulatkin olis, mutta en oo vielä niitä käyttänyt...

Niin ja siitä vauvan ulkoilutuksesta. Minä vein pojan viikon ikäisenä ekaa kertaa ulos. Oli todella kaunis ja lämmin syyspäivä slloin. Kesävauvat saa viedä kuulemma heti ulos, talvivauvat kahden viikon ikäisenä. Nää syysvauvat on sit jotain siltä väliltä!

Pömppänä kera pienen miehen 1 kk + 1 pvä

Onnea californiagirl ja tervetuloa tälle puolelle!

Me aloitettiin antamaan eilen vauvalle reseptivapaata Disflatyl-lääkettä. Eli se on vastaavaa kuin Cuplaton. Alku on ainakin lupaava. Toivottavasti vauva alkaa olemaan "rennompi" ja hyväntuulisempi kuin tähän asti. Ainakin ilmaa on tullu ulos reilusti, mikä kuuluu kuulemma asiaan. Kerron sitten myöhemmin, onko tilanne muuttunut todella paremmaksi ja jatkuva kiemurtelu + ähinä ja kitinä vähentynyt. Olis niin ihanaa, jos neiti jaksais olla pidempään hyväntuulinen ja että sillä olis itselläänkin hyvä olla ja mahd. vähän vatsanväänteitä...

1 kk neuvolassa neiti oli 57 cm ja vähän yli 4800 g - ihan sopivasti kuulemma. Hoikempi kuin meidän edellinen vauva vastaavassa iässä, mutta pituus suunnilleen sama. Monet 56 cm vaatteet on jo käyneet pieneksi. Kyllä tää aika vaan meneekin nopeasti!

-Wiltsu ja neiti, 1kk+ risat-

Meillä nukuttiin viime yönä :) En muista ovatko tytöt koskaan vielä nukkuneet noin hyvin. Nukkuivat 22.30-0.40 ja 1.45-3.40 ja 4.30-7.00 samaan aikaan, välissä tunnin pituiset ruokailut. Itsekin sai 5-6h unta ja nyt on tosi hyvä olo. Tässä menikin viikko kitistessä ja nukuttiin miten satuttiin. Kovin väsyttävää, kun kumpaakaan ei meinannut saada tyytyväiseksi. Sen aikaa kun pullo/tissi suussa niin kaikki hyvin, muuten itkua ja ei suostuttu nukkumaan. Parhaimmillaan valvoivat vaihtelevasti itkeskellen iltapäivästä aamuyöhön ja sen jälkeenkin nukkuivat huonosti. Ehkäpä alkaa nyt helpottaa...

Mulla on myös välillä ihan kauhea nälkä yöllä. Useimmiten sitä on kuitenkin niin väsynyt, ettei jaksa hakea syötävää. Vesikannu on aina käden ulottuvilla ja sillä saan vatsan täytettyä siksi hetkeksi, että saa unen päästä kiinni.

Norah81 ja tytöt 6vk4pv

Mekin sitten vihdoin tälle puolelle... Meillä peikkoneitonen kasvaa kauheaa kyytiä, viime neuvolakäynnillä oli tullut painoa edellisestä kahden viikon takaisesta melkein kilo! Aiemmin siis 3880g ja nyt viikko sitten 4720g... Mutta kylläpä maito maistuukin! Pituuttakin on tullut syntymän jälkeen 4cm, eli viimeeksi oli 56cm pitkä. Ensimmäisen kahden viikon aikana tyttö oli kasvanut 3cm, ja nyt sitten "vain" sen sentin... Neuvolan täti totesikin että taitaa tulla pitkä tyttönen.

Nukkuminen sujuu ihan kivasti, pari kertaa yössä syödään, en kyllä enää tiedä kauanko kerralla kun nukahdetaan molemmat siihen tissille :D Jossain välissä havahdun aina että jaahas, neitikin nukkuu...

Kymmenen-yhdentoista välissä tyttö käy yöunille, heräilee ekan kerran 01-02 ja tokan kerran 04-05, riippuen edellisestä heräämisestä... Sitten taas 08-09 seuraava.Päivällä sama rytmi, eli kahden-kolmen tunnin välein syödään.

Tosi nopeasti nää vauvat kyllä kasvaa, meidän neitikin jo treenailee kovasti niskalihaksia ja kannattelee päätään silloin kun hänet pistää olkapäälle. Muutenkin tykkää olla olkapäätä vasten, "vauva-asento" eli selällään sylissä ei kelpaa kuin tosi harvoin (ja silloin kun syödään jos imetän istuen). Ihana huomata että tyttö on jo niin iso että jaksaa olla hereillä pitkiäkin aikoja, varsinkin tällä viikolla on päivällä seurusteltu jopa 4-5 tuntia, syötöt mukaan lukien...

Muutenkin on perustyytyväinen neiti, vain jos on kova nälkä niin vähän komentaa. Harvemmin mitään kovia huutohepuleita saa...

Meillä oli myös vähän masuvaivoja, lopetinkin kahvinj uonnin, omenat sekä ruisleivän ja ostettiin apteekista Rela-tippoja joita annetaan 5 tippaa päivässä. Ja nyt on masuvaivat loppu!

Meillä ei pahemmin D-vitamiinia ole syöty, kerran olen tainnut antaa kun niistä tuli masu kipeäksi. Konsultoin asiaa mm. äidiltäni joka totesi antaneensa tosi harvoin kuopukselleen (nyt 7v.) D-vitamiinia ja hienosti selvisivät.

Toivottavasti edes joku jaksoi lukea tämän "romaanin", paljon asiaa kun ei ole tullut täällä vierailtua...

Kutsu kuuluu makuuhuoneesta,

Nasu_ ja Tytönen 5vko 2pv

En ole ehtinyt kirjoittelemaan, kun tuo meidän pikkumies ja isosisko pitää siitä huolen....neiti on vauvasta ihan mielissään, pikkuveikasta. Mutta...on meilläkin tuhmuuksia kyllä tehty ja nyt on ruvennyt myös vauvaa "vahingossa" läpsimään, tönimään tms...tökkimään kasvoihin. ja yhtenä päivänä tällä viikolla omi jumppalelut ja muut vauvalelut itselleen, sekä myös yllätin neidin tutti suussa! Noh en voinut muuta kun nauraa.... selvähän se on,että jotenkin pitää mieltään osoittaa...

Meillä oli ristiäiset muuten 4.10, kun poika oli sen 7 viikkoa ja nimeksi tuli Juho.

Mietittiin pitkään eri vaihtoehtoja ja rimmaa hyvin muiden lapsien kanssa.

meilläkin tissitellään pitkään ja hartaasti ja valitettavasti oon joutunut korviketta antamaan lisäksi välillä, kun tuntuu että jää nälkäiseksi. Mutta pääosin rintamaidolla mennään. Juho on ottanut hyvin kiinni kasvussa keskosuuttaan ja 2 viikkoa sitten neuvolassa eli silloin ikää oli vajaa 7 viikkoa pituus oli 54cm ja paino 4580g. Nyt painoa varmaan jo reilusti yli 5 kg, ainakin hartioissa sen tuntee. Juho on kova seurustelemaan ja varsinkin yöaikaan juttua riittäisi. Hymyjä tulee jo paljon. Keskosuutta ei huomaa millään tavalla ja lääkäri sanoikin,että hurjasta syntymästä huolimatta poika on täysin terve eikä usko etttä mitään myöhemminkään ilmaantuu. Fysioterapeutilla ollaan käyty kerran ja toinen käynti on ensi viikolla. Kovasti jumppamatolla touhuilee ja katselee värejä ja leluja.

Meilläkin ilmavaivat oli riesana, mutta rela tipat auttoi ja tietysti kun lähemmäs 3 kuukautta ollaan menossa, niin jo sekin tekee sen. Ihanaa kun pahimmat vatsaitkut on ehkä jo ohitse.

Jotenkin nautin hirveästi itse tästä vauva-ajasta ja jotenkin hän tuntuu erityisen ihanalta ja rakkaalta...tietysti muutkin ovat, mutta ehkä kun tietää että tämä on viimeinen vauva...niin sen takia....

Mutta nyt pikkumies kutsuu syötölle...

pääsin vihdoin minäkin tänne puolelle.. :) synnytystiedot päivitin tuonne odotuspuolelle.

täällä totutellaan uuteen vauva-arkeen viikon ikäisen pojan kanssa. ekat kolme yötä kotona olivat aika kamalia, vauva oli tyytymätön koko yön eikä vanhemmat nukkuneet räpäystäkään kuin vasta aamulla klo7 jolloin poika rauhoittui. mulla on maito jo noussut, mutta ilmeisesti kysyntä ja tarjonta eivät vielä kohtaa, eikä mekään kauhean hyvin varmaan osata lukea vauvan viestejä vielä. viime yö oli jo helpompi, kun annettiin kahden yösyötön päälle tujaus korviketta. kapalointikin taisi auttaa.

huomenna neuvolaan, toivottavasti paino on noussut. tiistain kotikäynnillä se oli vain 10g enemmän kuin sairaalan lähtöpaino. masu ainakin toimii, jo ekana vuorokautena tuli 8 kakkaa ja mekonium on muttunut maitokakaksi jo muutama päivä sitten.

kysyisin vielä teiltä alatiesynnyttäneiltä, kuinka kauan kesti että olonne oli "normaali"? mulla vain 5 tikkiä, mutta alapää tuntuu edelleen herkältä ja "paineiselta", eikä virtsanpidätyksessä ole kehumista.

entä koska olette vieneet vauvan eka kerran ulos?

anteeksi pitkä meili, kova vuodatuksen tarve uunituoreella mammalla!

caligirl + suloinen poika 1vk

iltaisin väännättää ja paukututtaa meilläkin, joten ollaan annettu disflatyl- ja relatippoja. minunkin syömiset vaikuttaa, joten kahvin juontia olen vähentänyt ja jättänyt ruisleivät pois :)

yöunille mennään klo 22-23 välillä ja ensimmäisen kerran tyttö syö klo 2-3 aikaan. olen vain antanut tissin hälle suuhun ja jatkanut itse unia :) hänkin on sitten mitä ilm. jatkanut unia, kun on syönyt masun täyteen kun seuraavan kerran herättää 5-6 aikaan ja uudestaan tissiä. aamuisin sitten minä olen noussut esikoisen kanssa klo 8 aikaan ja vauva herää klo 9 tienoilla. päivällä hän nukkuu 20min- 3h pituisia pätkiä vaunuissa tai sängyllä. onneksi pääsin suihkutisseistä, joten yölläkin voi imettää makuulteen ja nukkua ;) meillä siis ollaan perhepedissä. esikoinen 1v.8kk on omassa pedissä. vielä en ole uskaltanut ottaa häntäkin viereen.

nyt tuolta kutsutaankin..

cec ja tytsi 5vk

kiva kun tänne tulee lisää väkeä :) me oltiin tänään neuvolassa ja jäppinen on kasvanut oikein reippaasti.2vkossa tullut painoa 800g ja pituutta 2,5 cm!

Eli nyt on menty yli neljän kilon.

Meillä nukuttiin viime yönä niin et herra heräsi kerran klo 01 ja jatko siit ruokailun jälkeen klo 5 jolloin oli pirteänä hereillä.nukkuun meni kasilta, tankkas vain kymmeneltä.

Mä vein Jessen ulos n.viikon ikäsenä sitä ennen oltiin tosin jo tutustuttu pukkusen lenkin merkeissä, mut viikon ikäsenä nukku jo pitkät unet ulkona.

Ja meillä syödään maitohappobakteeria ja on auttanut.

Aika nopeasti sitä oppii ne itkut ja tuhinat mitä millonkin on vailla.

Me ollaan noi petipuuhat alotettu jo 1 1/2 vkoa synnytyksen jälkeen tosi varoen ja harvakseltaan, mut mul on nyt oikeastaan kaikki normalisoitunut viikko sitten, et kai toi petihommakin alkaa normalisoitua sit ...

nyt tarvii lopettaa kun is¨ntä tuli ja me l'hetään kaupoille

iloistta loppuviikkoa!

T:anu ja

[quote]

heippa vaan kaikille!

tässä uutta pinoa.Meillä taas viime yönä kekkuloitiin 01.45-03.15...Rauhallisena hän oli mutta silmät suurena oli ihan sitä mieltä,että nyt voitais seurustella...

Yritän et öisin selvästi viestitän et on yö, eli pidät mahollisemman vähän valoa enkä juttele, silittelen ja pidän lähellä...

No tunti siinä meni ja yli.No loppu ja alku yö meni ihan jees joten ei nyt niin väsytä ja iltapäivällä nukun päikkärit ni eiköhän tää päivä mene niinkun edellisetkin.

Vatsa on alkanut toimia ja se on helpottanut, onko sitten niillä maitohappobakteereilla merkitys en osaa sanoa.Pääasia on se et ei niin pientä satu.

Iloista viikonalkua kaikille!

TAnu ja Jesse 4 vko ja 3pvä

Nyytti nuhanenä nukkuu, heräilee varmaan kohta syömään. Sunnuntain supersyöttöpäivän jälkeen tahti on vähän tasoittunut. Silloin poika tilasi maitoa oikein urakalla: 7.30 - 17.30 syötiin noin tunnin välein. Sitten sammui rattaisiin ja nukkui 5 h putkeen. Alkoi jo äitiä uuvuttaa jatkuva imettäminen, mutta kai se oli jotain tiheän imun kauden sukuista.

Nuha iski pikkumieheen ja kovasti rohistaan meilläkin. Samat konstit on käytössä kuin arkamammalla, sipulit sängyssä, dekkarit sängyn jalkojen alla ja keittosuolatipat nenässä. Minulla flunssa jatkuu nyt kai toista kuukautta, tosin parempaan suuntaan tässä on menty synnytyksen jälkeen.

Neuvolassa käytiin eilen, mitat 4,4 kg ja 55 cm noin suunnilleen. Painoa tullut 10 päivässä lisää melkein 400 g eli johonkin se kaikki maito menee, vaikka sitä pukluna tulee takaisinkin. Hurjaa ajatella, että pikkukaverin elopaino on kasvanut reilussa viikossa 10 %!!!

Kutsu kuuluu makkarin suunnasta, taas mennään ;D

Donna ja Pikkujätti

nappasin vauvan vain rinnalle :)

mitenkäs kakkosen saaneiden esikoiset ovat olleet mieltä vauvasta?? meillä kierretään heti kaikki kielletyt paikat ja tehdään tuhmuuksia, kun vauva rinnalla :( ja iltaisin hänkin haluaisi syliä äidiltä, mutta vauva on juuri iltaisin tunti tolkulla tissillä.. etenkin sellaiset illat kun olen yksin lasten kanssa on aikasmoinen härdelli päällä, kun toiselle syötän puuroa ja toinen kitisee syliä.. ja varmasti molemmat vääntävät kakat vaippaan samaan aikaan :D ja esikoinen repii vaippansa heti jaloista pois, jos et ole kerkiä apuun.

hymystä piti vielä kirjoitella, että neiti on alkanut vilauttelemaan kunnon hymysiä :) on se kyllä ihanaa katsottavaa!

Hei Anu ja muut,

Kiva kuulla, että Jessen maha toimii paremmin. Yökukkuminen on harmillinen asia, mutta hän on vielä niin pieni että kestää varmaan hetken ennen kuin ymmärtää yön ja päivän eron. Meillä myös mahdollisimman himmeä valo, mahdollisimman vähän seurustelua (sitä on kyllä vaikea vastustaa) ja erotuksena päikkäreihin kapalo, joka laitetaan vaan yöunille.

Meillä rytmi muuttui viime viikon lopulla ja nyt syödään n. 02 ja 05 aikasempaan 03 ja 7 verrattuna. Tuo 05 tuntuu aika rankalta, ennen kuin siihen tottuu. Aikaisemmin söin miehen kanssa aamupalaa ja aloitin päivän askareet, nyt menen uudelleen nukkumaan ja sekin tuntuu tällaiselta aamuvirkulta aika oudolta. Viikonloppuna ja tänään siis uudelleen nukkumaan n. 6.30-8.30. Aika makeeta... :)

Onko muilla hirmuinen nälkä yösyöttöjen aikaan? Miten olette ratkaisseet ongelman? Mulla on niin kova nälkä että en saa uudelleen unta! Ja tuntuu että mahakin kurisee niin paljon että se pitää hereillä. Viime yönä hipsin sitten syömään banaanin että saisin uudelleen unta. Onhan se hölmöä valvoa kun vauvakin nukkuu..

Jaakko on pikkaisen nuhainen. Onko vinkkejä tukkoisen pikkuvauvan hoitoon? Toistaiseksi on kokeiltu sängyn päädyn kohottamista, sipulilohkoja, minttu- ja eukalyptustuoksuja pumpulitupoissa, keittosuolaa ja sitä imulaitetta. Jaakolla ei kuitenkaan (ainakaan vielä) ole tullut varsinaista räkää, vaan hengitys vaan korisee ja kuulostaa tosi tukkoiselta. Itsekin olen flunssassa, että tää on nyt sit tätä...

Muuten elämä on nautinto, kun on paljon ystäviä, lenkkiseuraa saa aina ja kelitkin ovat suosineet. Mies jää syyslomalle keskiviikkona ja jatkaa siitä isyyslomalle niin että on yhteensä 10 päivää kotona! Enimmäkseen oon tuosta iloinen, mutta pikkaisen myös huolestuttaa: mies on niin energinen ja aikaansaava, että miten käy Jaakon ja minun pötköttelyhetkille...? Ollaan niin totuttu nautiskelemaan joutenolosta... :)

Kirjoitelkaahan kuulumisia!

T. Arkamamma ja Jaakko 6 viikkoa 1 päivä

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat