Vierailija

Kommentit (18)

jos tulisikin karenssi jos kieltäytyy työstä/kurssista, niin voiko sitten alkaakin nostamaan taas kotihoidontukea?

entäs saisinko jotain tukea lapseni hoitamiseen jos olisin työtön? miksi olen käsittänyt, että alle 3-vuotiaan lapsen hoitoon saa valita joko kotihoidon tuen tai yksityisen hoidon tuen, huolimatta siitä, mitä vanhempi tekee. olenko käsittänyt nyt jotain ihan väärin??

ap

ja joutuu kursseille tosi nopsaan. tutulle kävi niin että joutui kesän alussa työttömäksi ja tiesi että syksyn kuluessa töitä taas saa (kunnalla määräaikaisena) ensin joutui tekemään selvitystä työttömyydestä ja sen jälkeen johonkin puolen päivän työllisyyspolku systeemiin vaikka ties että saa syksyllä taas töitä kunnalta samasta paikasta. kesän ajaksi tyrkyttivät vuokrausfirman kautta työmahdollisuuksia.

eli jos kotona meinaat olla hae kotihoidontuki

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei mulle ainakaan mitään töitä työkkäristä tarjottu, vaan ihan itse jouduin työpaikkani etsimään. Riippuu tietenkin alasta, minkälainen kysyntä löytyy.

ei saa päällekkäin, ne " syövät" toisiaan eli kotihoidontuki vähennetään siitä työttömyyskorvauksesta.

Yksityisen hoidon tuki maksetaan sen hoidon tuottajalle, ei vanhemmalle.

niin kuin niinkin byrokraattinen laitos voisi jättää kelalle keltaisen muistilapun että älkää sitten maksako tuolle mitään..

aion lähteä opiskelemaan kun lapsi on 3v.

kelan laskurien mukaan tuloni paranisivat 90e:lla kuussa, jos ilmoittautuisin työttömäksi. onkohan se sen arvoista? jos ne yrittävätkin sitten tyrkkiä minua töihin ja joudun keksimään tekosyitä tai osallistumaan jonnekin kursseille tms..?? asumme helsingissä.

mutta olen kuullut monista jotka nostavat " kotiäitinä" työttömyyskorvausta. kuulemma ei niitä töitä paljon tarjoilla. Määräaikainen työsuhteeni päättyi äitiysloman aikana ja olen 26v, en kuulu mihinkään liittoon. olen kouluttamaton, pätkätöiden ex-uhri.

ap

vaan siitä miten sinuun suhtaudutaan työnhakijana. Jos saa laiskan lusmun maineen, saa ihan eri palvelua kuin sellainen, joka oikeasti pyrkii töihin.

Kaverille kävi niin, että jäi äitiysloman jälkeen työttömyyskorvauksille, vaikka hoiti kotona lastaan. Työkkäristä tuli käsky mennä jollekkin kurssille, mutta kun kaveri ei saanut lastaan hoitoon, tuli 2 kk karenssi...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat