Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Elikkäs tein tänään positiivisen raskaustestin, viikkoja 4+3. Tähän asti olen tupaoinut noin 10 tupakkaa päivässä mutta nyt olen päättänyt lopettaa. Tänään olen vielä muutaman polttanut. Pelottaa kuitenkin että mitähän tupakka on jo aiheuttanut ? Neuvolassa kyllä lohdutti ettei varmasti yhtään mitään. Toivottavasti pystyn olemaan polttamatta. Mites te muut? Miten on onnistunut tupakoinnin lopettaminen vai onko onnistunut?

Kommentit (3)

Mä lopetin tupakanpolton uudenvuoden lupauksen myötä. Sitä ennen poltin n. askillisen päivässä. Kolme ekaa päivää oli aika tuskaa olla ilman, mut sit tein positiivisen raskaustestin ja helpotti heti. Nyt olen sit ollut tupakoimatta ko tän vuoden. Yhdet savut otin pääsiäisen aikoihin.

Välillä tupakinhimo on ollut iso, mut kovana olen pysynyt. Polttamisunia on tullut myös nähtyä paljon. Nyt jännäänkin miten käy sitten kun olen synnyttänyt ja lopettanu imettämisen. Toivottavasti en ratkea uudestaan. Onneks mies on ollut tukena koko ajan, ja hänkin lopetti polttamisen. Ainoastaan silloin kun ottaa alkoholia hän polttaa. Jos polttaisi edelleen en tiedä olisinko itse näin hyvin pystyny oleen lakossa.

Uma81 32+3

minä tupakoin kun aloin odottaa esikoista ja tupakoinnin onnistuin lopettamaan 3kk ennen vauvan syntymää. Minulle tuli niin huono omatunto että yhtenä päivänä vain päätin etten pysty siihen enää enkä ole sen jälkeen polttanut. Keväällä tuli 10 vuotta siitä kun lopetin ja kyllä se vieläkin ajoittain haisee hyvälle kun jostain tupakan savua tulee.

Meille syntyi ihan terve hyvin voiva tyttö silloin 3,5kg ja 52cm

En usko että tupakoinnista on ollut vielä haittaa vauvallesi koska istukkahan kehittyy rv 6 jälkeen. Sitä onko siitä haittaa sen jälkeen on varmasti yksilökohtaista. Tunnen monia läpi raskauden polttaneita ja kaikille on syntyneett ihan terveet normaali kokoiset vauvat. Joten sinuna olisin stressaamatta tupakoinnista ja itse suosittelen lopettamista. Mutta niin kuin yksi ystäväni sanoi että onko parempi vauvalle se että äiti polttaa yhden/kaksi tupakkaa päivässä vai se että äiti stressaa päivät hermoraunioina kun ei saa tupakoida. Varmasti niitä stressin aiheita on niin paljon muutenkin.

Onnea lopetukseen!

Niiloakseli rv+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mietinkin kaksi kertaa uskallanko tänne edes kirjoittaa tupakoinnista. Tein sen päätöksen että yritän olla polttamatta :) En kuitenkaan kerrasta poikki -ajatukseen pystynyt.

Erityisesti se, että takana on epäonnistuneita raskauksia (joiden aikana en tupakoinut) aiheuttaa hermosavujen tuskaa! Kun pääsisi tästä alusta edes jotenkin eteenpäin, tupakatta tai ilman.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat