Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei

Haluaisin kysyä että onko muilla lapsia jotka syövät aina 4 tunnin välein ei tiheämpää tai harvemmin syö tiheämpää. Meillä n. 4kk tyttö joka syntyessään alle 3kg. MInulla huoli kun syö aina 4 tunnin välein ja määrät ovat max.140ml maitoa tai velliä.Voisiko se johtua että tyttö ei syö tiheämpää kun on pikkuinen verrattavissa muihin samanikäisiin. 3kk nla:ssa oli 5270g.

Onko muilla joilla syntynyt pienipainoisena mutta normaaleilla viikoilla tälläistä.itse olen ollut myös pieni syntyessää ja pitkä mutta hoikka.Esikoinen poika myös aina ollut pitkä ja hoikka.Voiko se vaan olla että tytöt syö harvemmin?Tyttö syö kuitenkin 5-6krt vuorokaudessa.

Jennuli ja tyttö n.4kk

Kommentit (5)

että toi viimenen lause viittasi siihen kun olit toisessa ketjussa myös jutellut tästä syömisestä. Eli se on todellakin mielenkiintoista kun yksi lääkäri sanoo sitä ja toinen tätä, kolmas vielä tota. Ei tiedä aina ketä kuuntelis. Mutta ei kannata olla huolissaan tosta syömisestä, kyllä ne määrät ihan hyvältä kuulosti. :)

Meidän poika (nyt 8kk) syntyi viikkoihin nähden pienipainoisena (rv 37+0, 2150g, 45cm). Aluksi " pakkosyötettiin" sairaalan kehoituksesta 3h välein, en tiedä kuinka pitkää väliä poika olisi itse pitänyt. Kuukauden iässä siirryttiin vauvan omatahtiseen syömiseen ja silloin ruokailut olivat noin 4h välein. Ja annosmäärät olivat noin 100ml/ruokailu. Joskus yöllä saattoi vetästä lähemmäs 200ml. Yöruokailut poika jätti itse pois jo 4kk iässä ja silloin tosissaan ihmeteltiin maidon vähäistä menekkiä, ruokailuja oli tuolloin noin viisi/vrk. Nykyään poika syö noin 3-4h välein, tuo 3h ruokailuväli tuntuu edelleen olevan meidän pojalle liian lyhyt. Ja maitoa menee edelleen todella vähän (korvikkeita saanut alusta alkaen), ruoka sen sijaan maistuu paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän poika on kasvanut ihan hyvin, tässä mittoja:

1kk 3050g, 50cm

2kk 4280g, 55,5cm

3kk 4820g, 59cm

4kk 5700g, 61cm

5kk 6245g, 62,5cm

6kk 6795g, 65,1cm

8kk 7860g, 70cm

pieni tyttö syntyi rv39+6 ja paino oli 3020g ja pituus 49cm. Viimeksi 3kk neuvolassa oli 5645g ja 59cm. Ens viikolla on 4kk ja silloin uus neuvola.

Mutta tyttöä siis pakko syötettiin ja herätettin sairaalassa sen kolmen tunnin välein syömään juuri painon takia. Ois nukkunu enemmänkin.

Kotona sitten tasan neljän tunnin välein söi alku kuukaudet (0-2,5kk). Viimesen kuukauden noi syöntimäärät ollut n.100-160ml välillä joskus (harvoin hotkasee 200ml). Välillä kyllä syönti väli voi olla kuusikin tuntia, joskus aamuisin kun syö vellin. Illalla saattaa syömisessä olla kahden tunnin väli. Nukkuu yöt heräämättä ja syö tosiaan 4-6 kertaa päivässä. Määrät suht samoja kuin sun vauvalla, mutta riippuu ihan päivästä nykyisin miten syö. Välillä on syömälakkoja, eli tuntuu ettei mitään syö. Mutta pakko luottaa siihen että nää vauvat syö just niin paljon ja usein kuin on tarvis! Ja lääkärit/terkat nyt sanoo mitä sanoo, ei ne ole kotona syöttämässä näitä!

kiitos waw vastauksestasi. miten poikasi on kasvanut? meillä menee aina kerralla se 120-140ml, joskus yöllä enemmänkin. meillä tyttö nyt 3.5kk 5470g ja kuulemma hyvin kasvaa sanoi th.

jennuli81

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat