Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

olen miettinyt alan vaihtoa. haluaisin työn jota tällainen perheellinen voisi tehdä ilma, että perhe siitä suuresti kärsisi. mitäköhän se voisi olla?

olen hyvä asiakaspalvelussa, minulla on hyvä käytännön kielitaito ja erittäin hyvä fyysinen kunto. mitä voisin alkaa tehdä?

Sivut

Kommentit (40)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lähinnä tarkoitan nyt kahvilan työntekijää tai suurtalouspuolella asiakaspalvelua? Ihanaa työtä, tietenkin riippuen toimipaikasta! Päivä alkaa aikaisin mutta mikä parhainta, pääsee myös aikaisin kotiinkin.

Itse olen suuressa ketjussa asiakaspalvelijana, työ on hektistä mutta niiiiiiiiiiin ihanaa, muuta en todellakaan koskaan halua. Omassa toimipaikassani on paljon edustustarjoilua jne ja niistä pidän erityisesti, saa käyttää kielipäätäänkin välillä ;)

Palkka on kehno mutta eipä minua haittaa, suurena plussana on työn ihanuus :D

ajatukset muhineet päässä yön yli.. kahvilanpitäjää minusta ei ihan heti tule, lastentarhan tätejä etsitään mollin sivuilla paljon. olisko vieä jotain muuta?

kauppakorkeaan tietenkin voisi yrittää ihan sitä kahvilaakin silmällä pitäen mutta se on jo udeamman vuoden projekti. mitä keikkatyötä voisi tehdä opiskelujen ohessa?

olin varma että vittuilet. lentoemännän työhän on monen mielestä vain sitä kahvin kaatamista.

työn tekee rankaksi ensinnäkin se, ettet voi suunnitella elämääsi lainkaan. koneet lähtee ja saapuu myöhässä ja monesti päivät ovat jotain ihan muuta kuin mitä työlistassa lukee. mihin ihmeeseen työnnän lapseni jos kone tuleekin vaikka rapiat vuorokauden myöhässä?!

työ on vuorotyötä, välillä olet aamuvuorossa, samalla viikolla voit joutua lennolle joka saapuu aamuyöllä. tälläinen vanha harppu kuin minä (30v) niin jalka ei enää nouse aamuneljältä niinkuin parikymppisellä..

työtahti on vedetty huippuunsa: käännöt kohteessa ovat lyhyitä, et välttämäti ehdi käydä edes vessassa (tai jos ehdit, pidät toisella kädellä vessankahvasta kiinni jottei siivooja järkyty). tarkkaa työtä pitää silti käännöllä tehdä: siitä voi riippua henkesi. tarjoilu lennolla on vietävä salamana läpi, varsinkin kun koneet on täysiä (ja kun ne ovat). missä välissä sitä itse ehtii edes syödä? katselet kun matkustajat syövät ja valittavat että on pahaa ruokaa ja itselläsi nälkä kurnii kun yrität pärjätä sillä hätäseen syödyllä banaanilla. ja hymy huulilla!

jos tulet yöllä kotiin, humisee korvasi vielä pitkään etkä saa unta sen vuoksi. jalat painavat ja suonikohjut tykyttää.

ja sitten nämä ikävät matkustajat ovat asia erikseen. niistä voi sitten huonona päivänä jäädä paha mieli. monet ovat niittäin " oikeutettuja" purkamaan päällesi mitä ihmeellisempiä asioita, lähtien ulkonäöstäsi. näistä ei sen enempiä.

yhtenä päivänä kuukaudessa on tietenkin hyvä mieli: on taas kannattanut painaa töitä peräsuoli pitkällä. palkka on kuitenkin hyvä mutta työmäärä täysin kohtuuton.

kirjoitan tätä vauva sylissä..

minulla on jo terveydenhuollon ammatti mutta jätin sen kun emäntä saa parempaa palkkaa.

miten olet yhdistänyt työn ja opiskelut`?

Minulla on ihan sama tilanne kuin sinulla - jopa ammattia myöten ;D. Olen myös ollut lentoemäntänä vajaat 2 vuotta, nyt kotona lapsen kanssa ja ikää hieman alle 30 v.

Itse haaveilen (ja olen aina haaveillut) akateemisuudesta, ja olen nyt lentoemännän homman jälkeen entistä motivoituneempi jatkamaan siihen suuntaan, kun joskus palaan opintojen pariin. Se aliarvostus (moneltakin taholta!) mitä siinä työssä kokee on innoittanut ja motivoinut uskomattoman paljon lukemaan ja yrittämään pidemmälle.

Oletko sinä ajatellut hotellin respan työtä? Siinä olisi suunnilleen samat vaatimukset kuin lentoemonkin hommassa, mutta työ olisi leppoisampaa maatyötä; ja siinä lentotyökokemuksesta olisi varmasti etua. Minun mielestäni meille tympääntyneille emoille voisi sopia hyvin myöskin jokin hoiva-ammatti; se mikä useimpia kuitenkin yhdistää on halu auttaa ja palvelualttius - voisitko ajatella opiskelevasi esim. sairaanhoitajaksi? Töitä riittäisi - tosin palkkaus on paljon huonompi. Mutta toisaalta, niin se taitaa olla missä vaan toisaalla, että palkka meillä laskee, kun lentämisen lopetamme ;o).

maatyötäkin olen kokeillut mamma-aikanani. en tiedä johtuiko raskaudesta mutta koin sen huomattavasti rankemmaksi kuin lentämisen ikinä! ja lentäminen _on_ rankkaa.

työ lentokentällä ja -koneessa on raskasta fyysisesti ja ennenkaikkea henkissesti. monen vuoden kokemuksella.

mitäs uramahdollisuuksia tällaisella laiskalla lentoemännällä olisi? ;0)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat