Vierailija

joja poikkeamalla sovituista säännöistä. Lapsi pitää kiinni ns isoista linjoista eli ei mene tielle, ei lähde pihalta yms yms... mutta leikkiminen menee helposti riehunnaksi ja höpötykseksi jne... saattaa myös lintsata sovitusta tekemisestä, jos aikuinen ei ole katsomassa eli ei hoida jotain sovittua tehtävää loppuun tms.

Asia tuli mieleen toisesta ketjusta. lapsi tekee myös tuota siellä mainittua: viereisessä huoneessa saattaa alkaa kuiskia tyhmyyksiä ja muita höpötyksiä, mutta ei aikuisen läsnä ollessa. Lapsi on 6-vuotias ja tietynlainen uhmakausi on päällä. Alkoi vain huolettaa kun tuossa toisessa ketjussa lto kommentoi, ettei olisi normaalia. Apua! Mitä siis konkreettisesti tehdä asialle. Ja miksi lapsi noin käyttäytyy???

Kommentit (15)

Olen lto, mutta en tuo mainittu.

Yleensä tutussa ympäristössä ja seurassa ihmiset toimivat suurin piirtein samalla tavalla. Toki aikuisten seurassa ollaan eri lailla kuin lasten.

Mitä jos koittaisit toimia kuin lapsi/ystävä hänen kanssaa, olla siis TASAVERTAINEN, eikä YLIaikuinen. Puuhata ja jutella, eikä vain komentaa ja valvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulee mieleen naapurin lapsi, jota äiti KOKO ajan ohjeistaa: " eihän tuota saa tehdä!" " mitä sä nyt teet??" " kuinka sä noin taas teit?" " Nyt kuule kohta laitetaan tuo lelu pois" ym.

Lapsi parka ei saa koskaan olla ilman vanhempia, äiti kun haluaa itse hoitaa lapsensa. Sitten kun äidin silmä välttää, niin onhan sitä kokeiltava kaikkea. Ja toisaalta ei edes osaa käyttäytyä ilman äidin jatkuvaa ohjeistusta. Pääsisipä lapsi hoitoon... Tekisi hyvää heidän suhteelleen ja lapsen kasvulle.

Oletko ajatellut hänen puolestaan? Koita olla taustalla hänen leikkiessään sinun läsnäollessakin!! Anna hoitaa itse asiansa. Puutu VAIN hätätilanteissa!!

Minusta ei ole epänormaalia, mutta jostain syystä lapsi tekee kiellettyjä asioita kun on tilaisuus. Uskoisin että kyseessä on fiksu lapsi, jolla on halu kokeilla rajoja tai hän on huomannut että voi tehdä kiellettyjäkin juttuja kun aikiunen ei näe.

Juttelisin ja muistuttaisin nätisti sovituista säännöistä aina ja aina uudestaan tarpeen mukaan. Jos lapselle on aina vihainen, hän alkaa oireilla siitäkin ja tulee ikävä noidankehä.

Kysy neuvoa vaikka neuvolasta, jos siellä on hyvä terveydenhoitaja.

uudelleen. Ja Luennolla Tahkokallio kertoi esimerkkinä omasta jo teini-ikäisestä pojastaan, jota pitää aina paimentaa nukkumaan. Ei tossa, mitä kerroit, minun mielestäni ollut mitään kauhean epänormaalia. Ei lapset ole pikkuaikuisia!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat