Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Uskaltaako kalaruuan korvata vaikka Omega3-kapseleilla tai E-epalla?

Sivut

Kommentit (31)

En ole tietenkään koskaan pystynyt syömään kalaa ja lapsikin on tehty. Eikä lapsi saanut kalaa ennen päiväkotiin menoa. Neuvolassa käskivät syömään kanaa vähän reilummin. Hyvin on pärjätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kana ei todellakaan korvaa kalaa ruokavaliossa!

Vierailija:

Lainaus:

En ole tietenkään koskaan pystynyt syömään kalaa ja lapsikin on tehty. Eikä lapsi saanut kalaa ennen päiväkotiin menoa. Neuvolassa käskivät syömään kanaa vähän reilummin. Hyvin on pärjätty.

Kalan haju aiheutti hengenahdistusta, savustetun kalan haju aiheutti anafylaktisen reaktion. Siksi en pysty itse valmistamaan kalaa enkä voi miestäkään siihen touhuun laittaa. Onneksi lapsetkin saavat kalansa öljynä. Hiukan vain huolestuttaa oppivatko hoidossa ja koulussa kalaa enää syömään.

T. 12,18,22

Itsekin olen erittäin allerginen (pisara kalalientä silmiin saa silmät turpoamaan, nieltynä turpoan kokonaan), mutta kalaöljystä ei tule mitään oireita. Toki kannattaa aloittaa kokeilu varovasti. Itse syön Möllerin Omega-3 Sydämelle.

anoppilassa sitten syövät kun käydään. Mulla tökkää kalan haju pahasti jos pannulla paistaa mutta uunissa laitettu ei niin kauheasti. Mies ja appiukko on vielä kauhean kovia kalamiehiä!! Oon todella kalamiehen painajainen...

Kaksi lasta on ja en oo syönyt kalaa kuin joskus ala-asteella. Kalaöljykapseleitakaan en syö. Ja lihaakin vain jauhelihana tai kinkkukuutioina.

Taitaa olla korvien välissä allergiasi!

Tiesitkö, että kala-alleergia perustuu kalan proteiineihin!

Eli kalan haju ei aiheuta kenellekään allergiaoireita. Jos alkaa ahdistamaan tms., niin se on vain psyykkinen reaktio ja tämän tietäessäsi voit kyllä kokkailla kalaruokia!

Nimim. Ammattilainen

allerginen kalalle, että kun koulussa on kalaruokaa niin ei voi mennä edes ruokalaan syömään. Että jos on niin allerginen lapsi, niin ei sitä kotona voi laittaa kalaruokaa muillekaan.

Kuinka monta kala-allergikkoa sitten tunnet? Ja kaikki ovat kokeilleet kalaöljyvalmisteita (ja jonkun tunnetun valmistajan, eivät mitä sattuvat luontaistuotekaupasta löytämään)? Kaikille kala-allergikoille, joiden kanssa olen jutellut, on kalaöljy kyllä sopinut.

Rasvaisen kalan (tai kalaöljyn) syömisellä on todettu olevan niin paljon positiivisia vaikutuksia sikiön aivojen kehitykseen, että kannattaa syödä kalaöljyä, jos ei pysty syömään kalaa ollenkaan tai ei syö sitä tarpeeksi.

Itse olen allerginen, ja olen monta vuotta jo syönyt kalaöljykapseleita. Lapsilla ei ole kala-allergiaa, mutta koska en pysty kalaruokia valmistamaan, saavat hekin kalaöljyä. Helppo tapa turvata tarpeellisten rasvahappojen saanti!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat