Seuraa 

Viime viikon PLUSSAPINO!! Ihan vaan sen takia "plussapino", ku saatiin niin monta plussaa! Toivottavasti sama jatkuu tällä viikolla!! =)

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (22)

Väliaikaraporttia: No niin, tuli sitten eilen pöllyyteltyä peittoa, joten katotaan nyt sitten meidän käy tässä kierrossa.. Vielä pitäs huomenna tai la:na ottaa varman päälle, mutta katotaan..

Eikös siittiöt elä 2-3 vrk, joten kai me ollaan jo sillä ns. "turvallisella puolella", että muutama olis hengissä vielä oviksen aikaan?? Ja luultavasti se tapahtuu huomenna. Eilen sain nimittäin vahvemman viivan ovistikkuun, kun mitä koko viikolla, joten saapas nähdä kun tänään teen testin, että minkälainen viiva siihen ilmestyy..

Sen päätin, että jos meillä ei tässä kierrossa tärppää, nii ovulaatiotikut jää pois ja sitten mennään OIKEESTI sillä TJOT menetelmällä. En enää jaksa ressata tätä asiaa, niinku esikoisen kanssa tuli tehtyä.

Huomenna vien poitsun mummolaan aamusta, et saan siivottua rauhassa täälä kotona..

No joo, sori omanapaisuus..

Kirjoittelen taas pian ja PLUSSAA kaikille ROPPAKAUPALLA!! =)

=) Lisbet, 13/27, yk 3.

SOFFU: Onkos sulla menossa ens viikolla "piinaviikko"? Toivottavasti saatas taas yks plussaaja lisää!! =) PEUKKUJA!!

RITU-74: Ei sullakaan ole kauaa siihen "piinaviikkoon". Olet aikalailla mun kanssa samoilla kiertopäivillä menossa.

ON: Nyt on sitten mulla ollu ja menny ovisviikko. Eilen oli limat ja tunsin aamusta pariin otteeseen nappailua alavastsassa. Illalla sitten heiluteltiin peittoja, jotenka ei kai se auta ku oottaa nyt pari viikkoo ja sitten alkaa jännääminen, että onko meille tulossa heinäkuussa vauva!! =) Ollaan nyt heiluteltu peittoa kp 10, 13 ja 15, joten saa nähdä osuiko "napakymppiin" kertaakaan.

No joo, jospa menisin syöttämään pojan ja sitten alan pakkaileen sille kamppeet, ku äitini lupasi ottaa pojan hänen tarhaansa (on päiväkodissa töissä) pariksi tunniksi ja me aateltiin miehen kanssa lähtee jonnekin syömään rauhassa. NAMI! =)

Mutta palaillaan viimeistään ensi viikolla!!

PLUSSAA KAIKILLE!! =)

=) Lisbet, kp 16/27, yk 3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kovasti kiitoksia kaikille onnitteluista ja toivottavasti muutkin raskautuu pian!

On tää niiiiin kummallista... Nyt tosin pelottaa että kuinka käy, onko sielä masussa elämää, meneekö kesken, jne. Ajattelinkin varata ensi vkolle ajan gynelle alkuraskauden ultraan, saampahan ainakin mielenrauhan itelleni. Laskettuaika olis ilmeisesti 13.6. Kauhistuttaa :) Eka reaktio perjantai-illalla oli että ei ****, ei nyt, ei vielä, ei näin nopeasti =D En millään jaksanut uskoa että yk2 tuottaisi tulosta koska esikoisen alkuun saaminen oli niin vaikeaa aikoinaan. Alotan uudessa duunissa 2 vkon päästä, mitähän mahtaa pomo tuumata kun ilmotan että jään mammalomalle loppukeväästä... Voipi olla että työsuhde loppuu koeajan jälkeen. Noh jos noin käy, niin mun maailma ei siihen kaadu, ollaan sitten vähän pidempään kotona.

Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta kun päässä ei liiku sitten niin yhtään mitään .. tai siis liikkuu ja ihan liikaa =D

Miljoonia plussatuulia kaikille!!!!!

RokkiMami rv5+2

Tervetuloa uudet kuumeilijat!

RokkiMami: Voin kyllä kuvitella kuinka täpinöissäsi olet plussasta! Itse en varmaan pysy housuissani sitten kun se plussa joskus toivottavsti tulee! :)

Täällä mennään kp 17/28-34 ja ollaan oltu kyllä tosi ahkeria, ja tarkotus olis tää viikko mennä niin että joka päivä tulis niitä peittoja heiluteltua. Rupee jo niin turhautuun tästä odottamisesta mutta nyt on kyllä tälle kierrolle suuret odotukset =) Ei kumminkaan liian suuret ettei sitten tunnu taas niin pahalta jos se täti sieltä pyyhältää loppukuusta kylään...

On niin vaikee tosta oviksesta tietää, kun muut kierrot on ollut sen 28-29 päivää mutta nyt viime kierto venähti siihen 34 päivään että nyt on sen takia varmuuden vuoksi hommailtava reilun viikon verran joka päivä että kait se ovis siellä jossain välissä sitten on..

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille =)

mä oon tässä joka kerta kun oon päivittäny tota pinoo ni miettiny et olis kiva laittaa ne mut en oo koskaan viittiny alkaa niitä ettii ku siinä on niin pirusti duunia. En tod muista kaikkia jotka on plussannu! Mut siis mitäs jos *plussanneet laittasivat siihen esittelypinoon itsensä ja LA:nsa* ni mä voin sitte tehä sinne jatkoksi tuon PLUSSANNEET -kohdan!!!!

Tänne ei mitään uutta ja ihmeellisempää. Sairastelu jatkuu, sain just silmätulehduksen. Tuntuu et ku toisesta parantuu ni uutta sairautta pukkaa...=(

Ovis tais olla eilen ja nyt sitte vaan peukut pystyyn et plussa paukahtaa parin viikon päästä. =)

Kivaa uutta viikkoa!!!!

Heippa! Eli tässä vastaukset niihin kysymyksiisi..

KP= kiertopäivä

YK= yrityskerta

ON= Oma Napa

Toivottavasti oli apua näistä ja ei muuta ku rohkeasti kyselemään lisää, jos on tarve!! =)

NIIN JA TERVETULOA TÄNNE MEIHIN PIKKUKAKKOSIIN!!! =)

=) Lisbet, kp 14/27, yk 3.

Hyvinhän tuonne esittelypinoon alkaa kerääntyä noita plussanneita sekä heidän lasketutajat. Kiva nähdä montako meitä plussanneita pikkukakkosia on vuoden loppuun mennessä!! Toivottavasti mahdollisimman paljon!! =)

Omaa napaa sen verran että menossa on kp 11 ja pitäs kai alkaa heilutteleen peittoa taas joko tänään tai huomenna ja vielä varmuuden vuoks vielä perjantaina tai lauantaina. Useamminkin ei olis pahitteeks, mutta kunhan noina aikoina sais "siemenet" sisään, niin olis 50/50 mahikset raskauteen. =) Viimeks su:na tuli "pupuiltua", joten uusia nuijapäitä pitäs saada =)

Ovulaatiotestin tein tänään, mutta ei sen mukaan vielä ole ovis, joten kai tässä on ihan hyvin aikaa.. Näin unta viime yönä, että olin taas raskaana ja tunne oli aivan ihana! Voi kun ei tarvis kauaa odottaa sitä plussaa!! =) Mun yhdellä kaverilla on su:na laskettuaika ja se on jo ihan kypsänä kotona. On se sitten varmaan itellä sama tilanne, ku alkaa se eräpäivä lähestyä, et haluais sen vaavin jo syliin! =)

Mut nyt pojan kans puuhaileen!

PALAILLAAN JA PLUSSATUULIA KAIKILLE!! =)

=) Lisbet, kp 11/27, yk 3.

Soffu: hyvä jos alat olee paranemaan päin!! :) joo, se olis kyllä hienoa jos pappa jaksais hoitaa meidän neitiä. toisen epäonni voi olla toisen onni. ei sen puoleen, pappa tykkää meidän neidistä aivan hirmusesti. se jaksais silitellä neitiä vaikka koko päivän:)

ON: menkat loppu. tänään yritettiin heiluttaa peittoa, mutta ei siitä oikein mitään tullut, mies lähti eilen aamulla kello 3 ajoon ja on sen jälkeen nukkunu vajaa 2 tuntia joten...... parempi onni ensi kerralla;) mies alkoi nyt hiillostaa, jos lähtisin töihin. ois kiva jos ois rahaa välillä (tuosta olen samaa mieltä) MUTTAMUTTa... mie oon liian kiintyny pikku neitiin, oon nauttinu olla sen kaa kotona.se on nyt niin metkassa iässä.. ja nyt mamman vauva pitäis laittaa hoitoon ja äitin töihin. NYYH!! noh, aikansa kutakin. Opiskeluaikasessa työpaikassa olis kuulema luultavasti töitä, kai se on alettava soittelemaan ja kysymään... pitää vielä kysellä papalta että millon sen "loma" alkaa ja tietääkö yhtään kuinka kauan se on, vai etitäänkö neidille hoito paikka. työ olis vuoro työ, joka toinen viikko 06.00-14.00 ja toinen 14.00-22.00... ja miehellä kun on epäsäännöliset työ ajat ja kiirekautena saattaa olla 16 tuntia töissä niin ei paljon naurata :( sit pitäis ottaa selville että mitä tukia sais, jos neiti jäis papan hoiviin ja kaikki...ja vielä kakkonenkin toiveissa..tai yrityksessä.... ähh....

kyllä se tästä!! se on nyt vaan ajateltava niin, että vielä joskus voi ehkä sitten olla kotona.

AI NIIN; (pakko vähän mainostaa) MEIDÄN NEITI ON ALKANUT KÄVELEMÄÄN! :) ihan tällä viikolla!!

Nyt kun oikein kunnolla luin tuon pikkukakkosiin ilmoittautuneiden listan niin jäi semmonen mielikuva, että oon koko porukan seniori! Siis minä?!!? Niin nuori ja näpsäkkä. ;-D Samoin huomasin, että mulla on vanhin esikoinen, eli tammikuussa 10 täyttävä poika. Olin aika nuori, 23, kun tulin edellisen kerran raskaaksi, joten tuntuu nyt kuin yrittäisi ihan ekaa kertaa... kaikki vanha on jotenki unohtunut. Eikä silloin ollut nettiä käytössäni eikä ketään kavereita, jotka olis edes vauvakuumeilleet, joten olin kyllä silloisen mieheni kanssa täysin yksin sen kuumeilun ja odottamisen sekä myös vauva-ajan kanssa.

Nyt kun vihdoin!!! löysin ihanan miehen itselleni niin on aivan käsittämättömän huippua haaveilla vauvasta! Ehdin olla yksikseni kolme ja puoli vuotta ja luulin jo, ettei enempää lapsia mulle suotaisi. Taikka eihän sitä nyt vielä tiedä suodaanko vai ei, mutta mahdollisuudet on paremmat miehen kanssa kuin ilman. ;-)

Mitä muuten lyhenne ON tarkoittaa?

Niinhän tää meinaa useimmilal mennä että varsinkin jo tokan kohdalla aatellaan et nyt en ainakaan enää mee niihin kierronlaskemiseen yms yms mukaan vaan ihan tjottaillaan vaan.... Mutta kummasti sitä löytää itsensä vauvapalstoilta ja ihmettelemästä omia tuntemuksia. Mä juon vielä peräti graippimehua ja otan jo foolihappoakin. Niin sitä hurahtaa täysin tähän vauvakuumemaailmaan, mut toisaalta mä myös nautin tästä vaiheesta. Jännäily on elämän suola! ;-D

Tässä palstaslangia hiukan:

yk= yrityskierto, eli kuinka mones yrityskierto on menossa....

kp = tosiaan kertopituus joka lasketaan siis menkkojen alkamispäivästä edelliseen päivään ennen kuin menkat taas alkavat. Eli kp 15/28 tarkoittaa seuraavaa: 15.päivä menossa kierrosta jonka koko pituus on 28 päivää. Ja sitten kun menkat alkaa hieman milloin sattuu niin sitten merkataan se heitto näin: 15/28-34

on =oma napa eli seuraa oman navan tutkiskelua, omia tuntemuksia yms yms...

Toivottavasti osasin selittää jotenkin selkeesti!

Ei muuta kun kuumeilemaan parhaisiin pikkukakkosen joukkoihin ja ikähän on vain numeroita!! =)

Niinkuin Lisbet81 kirjoitti, plussapinolta tämä jo vaikuttaa, ja hyvä niin. Toivottavasti me muut tullaan lujaa perässä..! Viimeistään joulupakettiin ois kiva kietaista positiivinen testi :)

Ihana kyllä kuulla, et muilla on onnistanu, se luo positiivista mielialaa ainakin tännepäin!

Miten olis, jos saisit laitettua tuonne pikkukakkosien esittelypinoon PLUSSANNEET ja heidän LASKETUTAJAT?? Olis kiva nähdä ja seurata niitä sieltä. Vai pitäiskö laittaa erillinen pino, mihin voi plussanneet laittaa sekä heidän lasketutajat?

T. Lisbet, kp 10/27, yk 3.

tervetuloa uusille :) keskustelu alkaa näin syksyn myötä kulkemaan, hyvä näin :) saa pin o elämää :)

hitto, alkaa tuo rahakriisi näkymään pikku hiljaa. eilen kun isäni oli meillä tekemässä pientä vessa remonttia, niin kertoi joutuvansa (luultavasti) joulun jälkeen pakko lomalle :( on rakennusalalla ja rahakriisi vaikuttaa ensimmäiseksi sinne. kukaan ei ala rakentamaan tänä aikana (puhutaan siis elementti eli kerrostaloista yms...) Iskä on hirveästi aina auttanut miuta ja muita, aina tulee tekemään remppaa yms. jos tarvii, on ostanu neidille turvakaukalon, rattaat ja antaa aina välillä rahaa. nytkin se osti meille vessaa levyä ja saunaan ilmastointi rööri jutut. huoh. valitteli vaan kun sattuu just talveksi se pakkoloma, ei kuulema ole mitään tekemistä. ja se on just sellanen ihminen että tulee hulluksi jos ei saa tehdä mitään. noh, mie sanoin sitten siihen, että mitäs jos mie lähen töihin nii hoitaisit sie mein tyttöä sitten, ettei tarvitsis ihan vielä hoitoon viedä. Pappa oli onnessaan :) Isi on miun idoli, rauhaa rakastava hippi ;)

nyt pitäis alkaa säästämään, kun ei tästä maailman tilanteesta tiedä. Juuri kun haaveilin ostavani veronpalautuksella keittiöön vitriinin ja tekeväni vähän remppaa :( mieskin sanoi että nyt pitää alkaa kattoa mihni rahat laittaa. tosin ensiksi saan kuulema tehdä tuon vessarempan loppuun ;) ei sieltä puutu onneksi enää kun kaakelit.

Tuli omaa napaa, anteeksi, mutta tuntui että piti näitä huolia vähän purkaa...

PALJON ONNEA KAIKILLe PLUSSANNEILLE!! toivottavasti pian tullaan perässä.

ON: menkat alko tänään. tavallaan olen ilonen, sillä tiesin, etten ole raskaana. uutta yritystä siis kun näistä selvitään. tässä alkaa vaan miun aika kohta loppua, ettei tarvi lähtee välillä töihin... ja laskettuaika alkaa lähennellä uhkaavasti häääpäivää ;)

PLUSSATUULIA KAIKILLE! :) Muistakaas heilutella sitä peittoa ;)

Mulla on nyt sitten mahdollisesti ens viikolla työhaastattelu yhteen vakkaripaikkaan. Siis ongelma on vaan se että me ei saada yhteen sitä haastatteluaikaa kun kaikki ajat jotka se haastattelija ilmotti, mä oon töis. =(

Mut tosiaan pakko yrittää löytää joku aika. Olis niin ihanaa saada vakituinen työpaikka. No eihän se viel mitään meinaa ku pääsee vasta haastatteluun mut se on jo eka askel kohti vakkariduunia. =)

Mahtava asenne kyllä tuolla Armin pomolla ollut ja ihan sika hienoo että saanu ihan vakkaripaikan vaik on ollu raskaana. Sitähän me ollaan duunissa puhuttu (tässä nykysessä duunipaikas on todella vaikee saada vakkaripaikkaa) et työnantaja ei tajuu et vaik me nyt pykästään niitä lapsia perä perään ni jos ne meidät nuoret vakinaistais ni niillä vois olla hyvä työntekijä vielä vuosikymmeniä talossa sitten kun lapset on tehty,

Jebujee, täällä ollaan jo ihan hyvässä kuosissa. Sunnuntaina en saakaan mennä vielä töihin ku mulla on vielä silloin virallisesti saikku. Joten sanotaan heipat myös toisille su-illan rahakkaille tunneille. =(

Minäkin voisin liittyä tähän joukkoon :) Mukavampi jännäillä yhdessä!

Eli pikkukakkonen olis täälläkin kovasti haaveissa. Esikoinen on viime vuoden iloista ja menevää mallia ja pikkuveikka tai -sisko olisi kuulemma "kiva" ;)

Kp18 mennään tänään. Miehen kanssa sovittiin että otetaan ihan rennosti tyyliin TJOT mutta kyllähän tässä ollaan molemmat niin innokkaina heti alkuun että on "pantu parastamme" xD Kaikenlaisten kipuilujen seasta on tosi vaikea bongailla ovista mutta olettaisin sen olleen viikonloppuna... Pari viikkoa piinaa siis.

Arrival

Moikka kaikille PIKKUKAKKOSILLE!

Mä oon nyt eka kertaa täällä palstalla rekisteröityneenä ja just ilmoitin itseni tuohon Pikkukakkoset esittäytyy-ketjuun. Kyselisin ihan aluksi näitä lyhenteitä, että mitä ne tarkalleen ottaen pitää sisällään. Mitä esim. kp 17/28-34 tarkottaa? Onko kp=kiertopäivä? Entäs jossain kun oli käytetty lyhennettä yk... onko se yrityspäivä? Mä oon hiukan pihalla näistä palstan kaikista lyhenteistä. ;-)

Oon siis ns. uusperheellinen siinä mielessä, että mulla on pian kymmenen vuotias poika eka avioliitosta ja nyt on solmittu uus avioliitto uuden miehen kanssa ja ihan viime viikolla alettiin yrittään vauvaa. Onko kokemuksia kenelläkään, miten kauan ootte yrittäneet hormonikierukan poiston jälkeen? Luulin, että osaan suhtautua asiaan hyvinki viileesti ja jaksaisin odotella ihan rauhassa monta kuukautta, mutta näin vaan sain itseni kiinni vauvapalstoilla roikkumisesta ja omien tuntemusten analysoinnista. ;-) Parempi on silti varmaan täällä purkaa kuumeiluaan kuin kotona. Mies kovasti haluaa isäksi, mutta ei missään nimessä haluaisi ruveta ns. yrittämään lasta vaan se saisi tulla ihan "itsestään". Jostain kumman syystä hän on silti halunnut seksiä melkein joka päivä tuon kierukan poiston jälkeen.... ehkäpä hänkin siis kuumeilee?! :-)

Mä oon täällä edelleen sairaslomalla. Sunnuntaina sitten palajan 1½viikon tauon jälkeen työmaalle. Nyt on kyllä jo huomattavasti parempi olo jo vaikkakin kaikennäköstä pientä vaivaa edelleen on esim se et mua huimaa ihan järkyttävästi koko ajan.

ROKKIMAMI: Kuullostaa ihan huipuilta nuo sun pohdinnat ja siis jos jo tokasta kierrosta voi plussata ni miks ei sitte jo ekasta?! ;-D Mä halusin niin kovasti heinävaavin. Pojalle ja vauvalle tulis varmaan aika tasan 3vuotta ikäeroa ku poika on syntyny kesäkuun ihan lopussa.

Tuota työpaikkakuvioo mäkin mietin ku koko ajan haen vakkaripaikkaa joka puolelta et jos saisinki vakkariduunin ni pitäs se sitte heti melkis kertoo et raskaana ollaan. Et pomo ei varmaan olis ilonen mut mun on kyl pakko aatella nyt vaan itteeni.

TERVETOA TOLLEROINEN JA ARRIVALmukaan kuumeilemaan!!! Mun kaveri plussas esikoisen ollessa 5kk juuri noin että he ajattelivat että eiköhän tuo imetys toimi ehkäsynä. =) Et toivottavasti ei vaikuta ainakaan enää imetys ehkäsytehoon. Tsemppiä yritykseen! Mulla alkoi menkat tasan 4viikkoa synnytyksestä. Kaipa se oli merkki et uutta oökköä pesään samantien =D

HARAKKA_PIENI: Tuo on kyllä huippua jos lapsi saa olla kotona eikä tarvii päikkyyn lähteä varsinkaan kovin pienenä. Meillä taas menee vuorot niin ristiin että nytkään poika ei ole ollut kahteen viikkoon hoidossa eikä oo menossa viikkoon vielä ainkaan. No tähän kyllä vaikutti osittain tämä meidän sairastelukin mutta onneksi ei tarvi paljon päiväkodissa yleensäkään olla.

MAMMATYPSY: Me taidetaan mennä ihan samoissa kp:n kanssa. Mutta mulla on selkeesti lyhyempi kierto ja ovis kyllä oli kp14 ihan varmana. Eli eipä tarvii enää ressata noista peitonheilutteluista hetkeen =D Ja ARRIVALKIN näyttää olevan samoissa kun me.

LISBET: Mä oon ainakin lukenu joka paikasta et siittiöt elää max 5 päivää. Keksimääri varmasti sen 2-3päivää mut mä aina aattelen et mahiksii on sen jälkeenkin.

ON: Nyt sitten on kierrosta menossa se vaihe että kiinnittyminen pitäs olla tapahtunu eilen tai tapahtua tänään. Joten sen jälkeen vois itten alkaa etsiä niitä oireita. Hahhaha! Se se vasta hommaa onkin kun tuntee ihan 100 varmana kaikki raskausoireet vaikkei raskaana oliskaan.

Hiphei ja nyt sitten tarkkailemaan itseään oikein kunnolla! =DDDDDDD

Satuin vierailemaan teidän pinossanne tuolta kolmatta kuumeilleista ja on ihan pakko saada sanottua pari sanaa. RokkiMami ja taisi olla Soffu jotka kommentoivat tuota raskautta ja pomon suhtautumista ja vakituista työpaikkaa. Haluan kertoa oman tarinani kun se osui niin kohdalle.

Olin aloittamassa uudessa työpaikassa parin viikon sisään, kun huomasin olevani yllätyksekseni raskaana (pikkukakkonen niinkuin teilläkin). Ehkäisymuotona oli nk. varmat päivät eli peittoja oli heiluteltu ilman ehkäisyä noin viikko oletetun ovulaation jälkeen. Niin se vain tärppäsi (nyt ei tärppää sitten millään, vaikka on ovulaatiotestit yms. käytössä, heh!). Olimme totta kai tosi iloisia vaikkakin yllättyneitä uutisesta, itseäni kyllä jännitti kun työt piti aloittaa. Kyse oli määräaikaisesta äitiyslomansijaisuudesta ja työn kuva oli sellainen, että minun tuli heti samantien ilmoittaa pomolle raskaudestani, oli työtehtäviä joita en voinut raskaana tehdä. Esimies otti asian ihan ok vastaan ja minä aloitin työt. Muutaman kuukauden kuluttua tuli avoimia vakinaisia paikkoja auki ja minä toki niitä myös hain. Sain vakituisen työpaikan ja kerkisin olla vakinaisessa työssäni kokonaiset puolitoista kuukautta ennenkuin jäin äippälomalle. Nyt on sitten oltu kotona jo 2 vuotta ja olen ilmoittanut, että kotona olen siihen että kakkonen täyttää 3 v. Nyt on tietysti kovasti yrityksessä nro 3 joten toivottavasti töihinpaluu vielä hieman venähtää. Muistan kun kävin hakemassa hoitovapaaseen jatkoa tuohon 3 v asti, sanoi esimieheni (kolmen lapsen äiti muuten), että sitten pitääkin niitä lapsia saada lisää, jos vielä tämän jälkeen haluaa jatkoaikaa kotona olemiselle (ihan hyvässä hengessä tuon sanoi). Mitäs tässä täytyyhän esimiehen neuvoja totella, yritystä on...

Toivottavasti teidän työasiat lutviutuvat yhtä hyvin kuin minulla aikanaan ja plussatuulia kaikille jotka eivät vielä ole niistä päässeet osallisiksi.

Armi09

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat