Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko teillaan kellaan lasta, joka ei ole ollenkaan innostunut piirtamisesta?

Mulle sanottiin tarhassa etta varsinkin kun poikamme 4.5 v on vasenkatinen, hanta kannaa rohkaista piirtamaan. Mutta sepas ei hanta huvita Han kylla mielissaan katsoisi kun aiti tai isoveli piirtaa mutta ei tartu itse kynaan.

Jos ' lahjotaan' han juuri ja juuri saa aikaiseksi jonkinlaisen pallo-raajasen ukkelin. Han yrittaa kirjoittaa omaa nimeaan, mutta taydellisena peilikuvana. Varittaminenkin on yhta suttaamista. Han osaa tehda palapeleja ja rakentaa legoilla jne.

Asumme Britanniassa ja koulu alkaa ensi vuonna, joten sen vuoksi haluttaisiin jo vahan naita kynataitoja harjaannuttaa.

Kommentit (5)

Samanikäinen poika kuin ap:lla, eikä ole yhtään innostunut piirtämisestä. Katsoo kyllä mielellään kun minä piirrän, mutta jos pyydän piirtämään vaikka äidin, hän sanoo että piirrä sinä. Ei siis ole neuvoa, mutta on tätä muillakin ;)

Tai sitten sellainen piirustuslauta tai joku erikoisempi piirtoväline?

Tai maalausvehkeet, sormivärit... Tai sitten joku piperrys kynän kanssa, joku piirtovekotin, jonka läpi voisi piirtää kuvioita.

Kyllä se siitä. Eikä kaikkia kiinnostakaan.

Vasenkätisyys ei kyllä liity tohon mitenkään, olen itse vasenkätinen ja ei se ole haitannut millään lailla! Mitä nyt lyijykynän kanssa kirjottaessa aina käsi suttaantuu ja paperi samaten pidemmän päälle. Täytyy kirjottaa kovalla kynällä aina, suttaa vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kesäkuussa 4 täyttänyt poika ja ei ole oikein innostunut piirtämisestä. Joskus haluaa pirtää ja kun antaa paperit ja kynät niin jaksaa piirtää itse noin 5 minuuttia jonka jälkeen pyytää äitiä/isää piirtämään jotain kun itse " ei osaa" . Piirrokset ovat edelleen pelkkää " suttua" .

Neuvolassa (4v tarkastus) piti piirtää ihmisen ja tiesi kyllä mihin pää tuli ja silmät ja suu mutta piti kysellä ja pyytää/patistaa piirtämään ne paperille. Eipä terkka sanonut tästä mitään kun ei osanut piirtää " ukkoa" .

Teidän tilanteesta en osaa sanoa kun koulu alkaa jo noin varhain. Saisitko jostain selville mitä lapsen " tulisi" osata kouluun mennessä?!

Kait se on vaan niin, että yrittää sitkeästi piirtää lapsen kanssa jospa oppisi/haluaisi sitten itsekin piirtää.

Mielestäni toi piirustustaito ei nyt ole niinkään tärkeä kuin jokin muu taito. Näyttää tuo hienomotoriikka pelaavan jos kerran osaa palapelit tehdä ja legoilla rakentaa.

Minä itse en ole mikään taiteellinen lahjakkuus enkä tykkää piirtää vieläkään. Kyllä se siitä sitten aikanaan.....

Meillä on tyttö, 5 vuotta (aloittaa eskarin nyt syksyllä), jota piirtäminen ei ole koskaan kiinnostanut. Tullut siis minuun... 5-vuotisneuvolassa oli niitä piirtämisharjoituksia ja sitten oli kirjainharjoituksia niin piirtämistehtävät teki tosi huterasti mutta kirjaintehtävät todella hyvin. ELi kynä kyllä pysyy hyvin kädessä ja kirjaimia osaa tehdä mallista tai ilman hyvin. Ei neuvolassa oltu huolissaan, enkä ole minäkään. Tärkeää on se, että kynäote on oikea ja että osaa käyttää kynää.

reilu 3-v. poika ei ole ikinä ollut kiinnostunut piirtämisestä, haluaa että aikuiset piirtävät. Osaa kyllä pääjalkaisen ukkelin piirtää, kun olen hänet n. 3 kertaa saanut houkuteltua.

Anoppi sanoi, että mieheni ja hänen veljensä ovat olleet kuulemma samanlaisia pienenä, mutta koulussa kyllä piirsivät ihan hyvin. Mies on vieläkin aika järkiperäinen ihminen, luovutta ja mielikuvitusta ei pätkääkään. Olen vain ajatellut, että poika on tullut isäänsä tässä suhteessa. Ei kai se piirrustustaito oo elämän tärkein asia, paitsi jos aikoo taidemaalariksi!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat