Vierailija

Lapseni kiljui ostoskärryissä, kaarsin takaisin parkkihalliin liukuportaiden jälkeen. Ei kiljukauloja kauppaan!

Kommentit (22)

Hienoa, että täälä on taas näitä sädekehää kiillottavia supermammoja, joiden lapset ovat aina osanneet käyttäytyä kaupassa, varsinkin jos on 3 vuotta mittarissa. Luuletteko te oikeesti, että juuri teidän kasvatuksenne tepsii lapseen, kuin lapseen vai onko oletettavaa, että toiset lapset koettelee vanhempiaan hieman enemmän?

Ja niin, se minun adhd lapseni käyttäytyy poikkeuksetta hyvin kaupassa, mutta tämä toinen lapsemme on kasvatettu niin huonosti, ettei vielä lähes 4-vuotiaanakaan muista aina käyttäytyä. Onneksi voin kiillottaa sädekehääni edes tämän toisen lapsen osalta, vaikka samanlaisen kasvatuksen ovat molemmat saaneet. Liekö lapset kuitenkin yksilöitä?

Autolta kävelimme kärryille, olisi halunnut pitää isäänsä kädestä kiinni. Hänellä pullokasseja joten vain minun käsi vapaana. Kärryillä halusi autokärryt jotka olikin vapaana. No ei sitten halunnutkaan niitä vaan tavalliset. isänsä lähti hakemaan tavallisiakärryjä ja tullessaan niiden kanssa lapsi -yllätys yllätys halusikin ne autokärryt...

Nostin lapsen tavallisiin ja huuto alkoi. Liukuportaiden yläpäässä sanoin isälle, että lähdemme autoon takaisin. isä meni kauppaan yksin.

Ihan kasvatuksellinen tilanne lapselle joka oli mahdollista hyödyntää koska kaksi vanhempaa mukana kaupassa.

Tiedän syynkin miksi lapsi kenkkuili. Annoin viimeksi kävellä kärryjen vierellä kaupassa jos pitää kärryistä kiinni. No ei pitänyt, mutta lapsi halusi varmasti kokeilla kuinka pitkälle äidin pinna venyy =)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei lapsi kaupassa käynniltä välttynyt, olimme vasta ostoskärryjen kohdalla. Autossa odotteli kanssani kaupan pihalla. Olen 99% varma että ensi kerralla ei kärryistä tule vääntöä. Ei ole esikoislapsemme.

ap

eli jos lapset (2v, 4v ja 7v) alkavat temppuilemaan kaupassa niin mies menee heidän kanssaan autoon istumaan ja minä hoitelen ostokset loppuun. yleensä ei ole kahta reissua peräkkäin tarvinnut tehdä tuota, paikoillaan olevassa autossa istuminen on lapsista vieläkin tylsempää kuin ruokaostoksien tekeminen...

miten sitten aiemmin olisi voinut tehdä vastaavaa temppua??

Vierailija:

Lainaus:

Olisi kannattanut se kasvattaminen aloittaa hieman nuorempana!

Vastava tiukka veto siinä parivuotiaana, niin nyt voisitte käydä ostoksilla ihan ihmisiksi...

Jos 3-vuotias saa pikkukärryt, haluaa 5-vuotiaskin. Jos annan molemmille kärryt alkaa rallikilpailu, jossa ajetaan toista takaa kärrien kanssa. Jos vain toinen saa kärryt, ei vuorottelu onnistu, jossain vaiheessa alkaa pienempi omimaan kärryt. Joten meillä 3-vuotias istuu kärryissä ( ja saa istua kyllä niin kauan kuin painoraja ylittyy) ja 5-vuotias kävelee nätisti vierellä.

Vierailija:

Lainaus:

eli jos lapset (2v, 4v ja 7v) alkavat temppuilemaan kaupassa niin mies menee heidän kanssaan autoon istumaan ja minä hoitelen ostokset loppuun. yleensä ei ole kahta reissua peräkkäin tarvinnut tehdä tuota, paikoillaan olevassa autossa istuminen on lapsista vieläkin tylsempää kuin ruokaostoksien tekeminen...

Yh, ei autoa vaan bussilla mennään kauppamatkat. En todellakaan jätä ostoksia tekemättä ja posota puolen tunnin bussimatkaa takaisin kotiin jos lapsi kiukuttelee. Tosin kumpainenkaan ei ole koskaan huutanut täyttä kurkkua kaupassa =)

En ota kaikkia kommentteja kirjaimellisesti, olen oppinut että suurin osa vanhemmista kuitenkin yrittää parhaansa. Monesti olen kyllä täältä saanut paljon hyviä neuvoja -niiden huonojen joukossa!

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat