Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen nyt liikkunut 3 viikon ajan 3 x 1,5h viikossa (sauvakävelyä), mutta vaaka ei näytä heilahtaneen minnekään suuntaan. Lihaskuntojumpan (~30min) oon tehny kerran tai kaksi viikossa. Syömisiä olen myös vahdannut, eli makeat on jääneet pois ja tilalle on tullut marjoja ja hedelmiä. Painan nyt 67kg, pituutta vaivaiset 160cm..

Monesti viikkoon (ja kuinka paljon) muut laihduttajat liikuskelette? Myös jo painoaan pudottaneiden kokemuksia ois kiva kuulla..

Kommentit (10)

Jos ei syö, keho luulee paastoksi ja alkaa himmailla. Sittenhän ei laihdukaan. Itellä samanlaista. Kun keho on tottunut toisenlaiseen menoon, ei laihtuminen tapahdu helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tietysti ei mielellään putkeen ja mahdollisimman monipuolisesti esim. minikuntopiiri mm. siinä hyppynaru hyppyjä 20kertaa vatsalihaksia 20kertaa kyykky hyppyjä 30 kertaa toi sarja pari kertaa päivässä. Sitten tietysti sitä sauvakävelyä joka päivä puoli tuntia-tunti. Myös imuroidessa voi harrastaa hyöty liikuntaa musaa päälle ja tanssahtelua imurin varren kanssa. Telkkaria katsoessa jätä kaukosäädin kauemssa että joudut aina hakemaan sen kun haluat vaihtaa kanavaa. Tuollaisilla pienillä jutuilla tulee

se kaksi tuntia päivässä liikuttua.

Tärkeämpää on ruoka mitä suustansa laittaa.

Pelkällä ruokavaliolla voi laihtua todella paljon liikkumatta yhtään. Liikunta vain lisää mielihyvähormonien määrää ja liikuntaan käytetty aika on pois syömisestä.

Jätä kauppaan vaalea vilja (sämpylät, keksit, tavallinen pasta..), rasvaiset juustot ja leikkeleet, makkarat ja tietysti karkit. Ota tilalle kasviksia, tummaa pastaa, perunaa, marjoja.

Ole tarkka hedelmissä, viinirypäleet on pommi, samoin banaania ei kannata syödä montaa päivässä.

Toiset tykkää jättää hiilarit vähemmälle (yllä teetkin jo vähän niin), toiset taas karsii kaiken rasvan. Rasvaakin kuitenkin tarvitaan, joten tee vaikka paellaa oliiviöljyllä. Kun tekee oikein kasvispitoista ruokaa, ei lisuketta (pasta, riisi, peruna) tarvitse ollenkaan. Mä suosin ulkona muurikalla tehtyä paellaa missä

kanaa tai kalaa

kesäkurpitsaa, porkkanaa, maissia, paprikaa, sipulia, purjoa, herkkusieniä, tomaattia...

Se on ihanaa soijalla maustettuna! Täyttää tukevasti, mutta ei lihota.

Tsemppiä! Itseltä hävinnyt vyötäröltä 10cm puolessa vuodessa. Hidasta puuhaa, mutta täysin mahdollista.

Vierailija:

Lainaus:

Jos ei syö, keho luulee paastoksi ja alkaa himmailla. Sittenhän ei laihdukaan. Itellä samanlaista. Kun keho on tottunut toisenlaiseen menoon, ei laihtuminen tapahdu helposti.

Välillä aina koetin tsempata, jätin herkut pois ja söin hedelmiä, liikuin tosi paljon. En laihtunut grammaakaan. Sitten kun lakkasin syömästä tarpeeksi, eli olin nälkäisenä, viimeinkin laihduin. Eikä se ollut edes kovin kamalaa.

sillä liikuntaa aloitettaessa lihakset keräävät nestettä jolloin paino ei näytä putoavan.

Samoin kun saat lisää lihasmassaa niin se on painavampaa kuin rasva josta olet päässyt eroon joten sekin saattaa " vääristää" vaa´an tulosta.

Tsemppiä!Äläkä lannistu =)

Muista että liiallinen liikkuminen ja liian niukka ruokavalio yhdessä aiheuttavat kroppasi ajautumisen ns. tyhjäkäynnille jolloin et todellakaan laihdu! Kaloreita pitää tulla tarpeeksi ja liikunnankin pysyä järkevissä määrissä jotta painonpudotuksesta tulee osa elämää kunnolla, eikä vain hetkellinen " kuuri" . Kunnon ruokaa, paljon kasviksia ja hedelmiä sekä liikuntaa 3xvko, kyllä se sillä lähtee. Ei kahta tuntia päivässä tarvitse todellakaan liikkua!

En toki yksinään liikunnalla odotakaan laihtuvani, siksi vahdin syömisiäni. Tuo 1,5 tunnin sauvakävely kuluttaa mun kokoisella naisella reippaasti kävellessä noin 400kcal, ja jos pelkällä liikunnalla koittaisin painoa pudottaa, niin se jonkun ehdottama 2h liikuntaa päivässä ei ois yhtään liioiteltua. Lähinnä siinä oli kysymykseni pointti, että eikös liikunnan pitäisi vaikuttaa aineenvaihduntaan myös silloin kun en liiku (lenkin jälkeen) ja sitä kautta avittaa painonlaskua.

Turhauttaa vain se, kun tietää nipistäneensä ruuista ja tietää liikkuneensa, eikä synny tulosta. Tässä dieetissä on aikaisempiin verrattuna se ero, että mulla on ystävä mukana kunnonkohotusprojektissa, joten lenkille tulee lähdettyä varmemmin.

Minä nyt pari viikkoa spurttailen lenkillä välistä juoksuun, koitan skarpata syömisissä entistäkin enemmän ja otan lisää painoja jumppaan (levypainot ja penkki löytyy kotoa) :) Joskohan sitä edes pienen pieni heilahdus vaa' alla näkyisi!

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat