Vierailija

mistä erityisesti olette pitäneet ja mitä olisitte jättäneet kokematta/näkemättä?

Kommentit (17)

Eli jos pari itse ei tanssi eikä kukaan kavereistakaan, niin ei välttämättä palvele tarkoitusta. Parempi ehkä sellainen rokimpaa soittava bändi, joka aluksi soittaisi häävalssit ja sitten linja vaihtuisi...

Tai jos tarkoitus on lähteä jatkoille, niin mielellään melko lyhyen välimatkan päähän. Näin ei tule ongelmaa siitä, kuka on kuskina, kun taksikaan ei kovin kallis ole.

Mielestäni leikit ovat ok, mikäli niihin ei ole kenenkään pakko-osallistua. Ja niitä voi olla vähän varallakin, mikäli jotain joudutaan odottelemaan pidempään.

- Pidättekö livemusiikista vai toimisiko cd:lle nauhoitettu. Bändi maksaa satoja euroja.

- Tarvitsetko/tarvitsetteko todella puvut omaksi vai voisitteko vuokrata jos mieleiset löytyy? Hääpuvulla on hyvin vähän käyttöä muissa juhlissa.

- Hääauto ja sen koristelu, onko tarpeen? Jos kirkolta juhlapaikalle vain muutama kilsa, kannattaako maksaa?

Itse en miettinyt sormuksen hintaa, sehän on elämän aikainen hankinta. Valokuvauksesta myös maksaisin enemmänkin, ne muistot päivästä ovat tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minustakin hääauto on aika turhaa. Puvun sain halvemmalla alesta kuin sen vuokraus olisi maksanut, mies vuokraa puvun. meillä on live bändi... nekin tuttuja joten saa halvemmalla, vaikka silti maksaa paljon..lähinnä mietin ihan pikku juttuja, kuten onko joillain hyviä viime hetken vinkkejä esim miten häissä on lapset ajateltu, mitä tarjota yömyöhään pikkupurtavaksi juhlahumussa... kannattaako leikit jne, itse olen aika kyllästynyt iänikuisiin leikkeihin, mutta on joillain jotain tosi hyvää leikkiä tms tiedossa...

olimme juuri häissä, missä oli nimilaput jokaiselle ja meidät oli laitettu aivan outojen viereen ja meidän vieressä olevat sitten taas tunsivat toisensa eli oli aika ikävystyttävää

toinen miinus oli se, että oli kauhean paljon tyhjää aikaa.

- häämeikin tekee ammattilainen. Ei mikään oma " näin mä meikkaan joka päivä/mä vähän " kokeilen" nyt näillä uusilla meikillä look" .

- weskiin " selviytymispakkaus" . Eli sisältää mm. hammastikkuja, laastareita, pastilleja....(kortsuja, no ei vaineskaan!!!)

- Pöytiin vesikannut. Eli yleensä se ruuan saaminen kestää tosi kauan ja kauhia jano pukkaa päälle. Varsinkin jos on kuuma päivä, ja viimeisenä ruokaa saavan pöytäseure kyseessä, niin... vesikannuille olisi käyttöä!

- Hotelli hääyöksi hääparille. Mielellään mahd. läheltä juhlapaikkaa. Helppo ja huoleton yöpymispaikka juhlakaluille.

Mahdollisimman oman näköiset häät, ei kauheaa pömpöösiä tilaisuutta maatalouslomittajalle ja metsäkoneenkuljettajalle, jotka tavallisesti pukeutuvat tilaisuuteen kuin tilaisuuteen farkkuihin ja lenkkareihin.

kesäkuussa olluissa häissä (olimme siis vieraita) oli se, että kaikille jaettiin häätalolla nimilaput ja niissä oli nimen lisäksi vieraan " status" . Esimerkiksi:

Liisa Virtanen

Sulhasen kummitäti

Lisäksi nimen jälkeen oli joko punainen pallo tai sininen pallo ja se punainen merkkas siis morsiaimen puolelta tuttua ja sininen sulhasen. Joillakin oli molemmat pallot.

On monta vaihtoehtoista tapaa hoitaa esittelyt. Tässä joitakin ehdotuksia:

-nimikyltit tittelillä (morsiamen äiti, sulhasen lapsuudenkaveri jne.)

-leikki: nouse seisomaan jos kuvaus koskee sinua: esim. olin läsnä sulhasen ristiäisissä, olin paikalla morsiamen rippijuhlissa, osaan satuloida hevosen (=jos morsian on harrastanut ratsastusta ja paikalla on tallikavereita), olen hypännyt laskuvarjolla (=jos se on sulhasen harrastus ja paikalla on hyppääjäkaverita). Kohtia pitää olla niin paljon, että kaikki pääsevät nousemaan. Viimeisenä kohtana tietysti, " minulla on tänään hääpäivä" , jolloin morsian ja sulhanen nousevat. Helppo tapa saada vähän käsitystä että ketkä ovat sukua, ketkä kavereita ja helpottaa small talkia, kun tietää vähän kuka kukin on. Sopii hyvin vaikka bestmanin puheenvuoroksi ennen ruokailua kun kaikki istuvat pöydissä.

- Hääohjelmavihkosessa lyhyet, hauskat esittelyt kaikista vieraista sekä istumajärjestys. (suomenruotsalaisissa häissä yleinen tapa). Esim. " Sulhasen kummipoika on kova poika onkimaan ahvenia"

- Pöydissä kaksipuoliset nimikyltit, joista pöytäkavereiden on helppo luntata nimi, jos se on päässyt esittelyn jälkeen unohtumaan unohtumaan

- Morsian ja sulhanen esittelevät suullisesti jokaisen vieraan järjestyksessä tai pöytäkunnittain, edellyttäen tietysti että hääpari ovat halukkaita ja hyviä puhumaan.

Tarkoitin, että mietitte mitä tahansa tilaisuuksia ja juhlia niin ei muissa leikitä kuin lasten synttäreillä ja häissä. Vaihtoehtoja leikeille on, käytetään siis mielikuvitusta.

Leikkejä ei ainakaan kannata olla montaa. meillä oli visailu, 20 kysymystä hääparista jonka jokainen pöytä täytteli illan aikana. Voittajapöydän jokainen jäsen sai oman voimassa olevan lottorivin palkinnoksi. vanhempienpöytä ei voinut voittaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat