Vierailija

Kuinka paljon on ylioppilastodistuksella painoarvoa? Esim. oikeustieteelliseen? Tuntuu että nyt vasta olisi se motivaatio opiskella, joka puuttui silloin parikymppisenä. Mutta onko peli menetetty jos ylioppilastodistus ei ole hääppönen?

Kommentit (10)

haet pelkästään pääsykokeen perusteella. joten sisäänpääsy on ihan riippuvainen siitä kuinka hyvin jaksat lukea pääsykokeisiin. näin on ainakin valtsikassa ja uskoisin että sama systeemi on muissakin itedekunnissa.

olen itse 33v ja hain tänä kesänä yliopistoon. en kyllä päässyt sisään mutta ensi kesänä uusi yritys :)

Ystäväni, lähihoitaja (ei lukiota käytynä), opiskeli farmaseutiksi. Tuttavani merkonomi (ei yo-tutkintoa) opiskeli myös yliopistossa venäjää. Ihan mahdollista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kiintiö on vaan tosi pieni, muutama paikka per vuosi. eli jos hyvä tsäkä käy niin muita hakijoita ei ole ja pääsee helpostikin mutta jos hakijoita on paljon niin vaikeata on päästä sisään.

t. 2 ja vissiin 5 vielä olin :)

Mulla on nyt ikää 30 v, lapset tehty (3) ja olen ollut lähemmäs 10 vuotta samassa firmassa töissä. Merkonomin paperit, ja tuntuu että jotain pitäis tehdä :-) Alankin nyt tosissani haaveilemaan...Jos alkaiskin ens keväänä lukemaan...ap

eli uusien ylioppilaiden kiintiössä pisteet menee yo-todistus+pääsykoe, vanhoilla pelkän pääsykokeen mukaan. ei tarvitse osata tuplasti paremmin kuin tuoreet yo:t :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat