Vierailija

Yli nelikymppisenä YRITÄN saada itseäni vihdoista viimein elämään terveellisemmin, ja että lapsillani olisi äiti hengissä vielä heidän ollessaan aikusia...Tupakkalakkoa menossa nyt toista viikkoa, mutta tuntuu että kompensoin sitä syömällä koko ajan! Ylipainoa on jo entuudestaan, ja kohta vielä lisää! Kumpi siis pahempi, tupakointi vai runsas ylipaino?

Kommentit (10)

Sanoisin, että ylipaino on varmaan paljon vaarallisempaa muutamaan tupakkaan verrattuna.

Ylipaino tuo mukanaan todennäköisesti varmemmin muita ongelmia, kun taas tupakointi altistaa.

Mutta kannattaa hoitaa molemmat kuntoon.

Laihduta!! Äläkä syö niin paljoa!

Jos syöt terveellisesti ja liikut, niin paljon, jotta kuntosi on hyvä. Niin ei se lihavuus vie terveyttäsi.

Itse painan yli 100 kg ja kaikki arvot on hyviä. Olen täysin terve, mutta lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pääsääntöisesti "normaali" ylipaino on vähemmän paha kuin "normaali" tupakointi. Sitä ylipainoa pitää olla tosi paljon, jotta tupakointi on pienempi paha. (tosi paljon varmaan sen 50-60 kg ainakin)

Olet ollut polttamatta nyt kaksi viikkoa. Anna itsellesi armoa. Jos alun pahin tupakanhimo on helpompi kestää syöpötellen, niin sitten syöpöttelet. Kohta kun tupakanhimo helpottaa, tunnet miten hapenottokyky paranee ja vointisi muutenkin helpottuu kun tupakan myrkyt lähtee poistumaan elimistöstäsi.

TÄmän jälkeen saat tsemppiä lähteä liikkumaan, ja kykenet varmasti vähentämään syömistäsikin kun huomaat ettei enää teekään niin hulluna mieli tupakkaa!

Tsemppiä! :)

Runsas ylipaino ja liikkumattomuus on tappavampi yhdistelmä kuin esim. kaksi tupakkaa päivässä.

Ja sitä paitsi esim. keuhkot paranevat kymmenessä vuodessa lähes ennalleen, kun taas ylipaino murtaa nivelet lopullisesti.

samalla voi sanoa että lopeta tupakointi. Piste. Jos noikin asiat olis niin helppoja, niin eipä täällä tarvis paljoa kysellä että kuinka tässä pääsis eteenpäin ilman sen pahempia repsahteluja. vaan kun kumpikaan ei ole helppoa, ja omasta kokemuksesta sanoisin että jopa tupakointi on helpompaa lopettaa kuin se laihduttaminen! Varsinkin kun tupakointia yrittää lopettaa, niin kyllä se syöminen on aikamoista korvaavaa touhua sille.

Mä sanoisin että pidä pintasi tupakoinnin lopettamisessa ensin, älä kaikkia muutoksia edes yritä tehdä samaan aikaan, siistä EI TULE MITÄÄN, paitsi joltain superihmisiltä (joita on kuitenkin aika harvassa:)

Yritä hiukan vahtia syömisiä, jottei paino täysin ryöpsähdä, mutta anna silti itsellesi anteeksi muutama lisäkilo, jos pystyt lopettamaan tupakoinnin.

Itse havahduin kolme vuotta sitten, että mulla oli ylipainoa 30kg ja tupakoin runsaasti. Ensin laihdutin ne 30kg ja vakiinnutin painoni ja sitten lopetin tupakoinnin. Lihoin kyllä 5-6 kg, mutta tupakanhimon loputtua laihduttelin ne pikkuhiljaa pois taas. Tärkeintä oli, että en yrittänyt molempia samaan aikaan vaan jompi kumpi ensin ja toista en miettinyt edes sinä aikana. Tupakka vaan oli vaikeampi pala kuin paino, joten jätin sen jälkimmäiseksi.:(

puolet polttajista kuolee tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin. ja lopuista suurimmalla osalla on sairauksia jotka vaikeuttavat elämää.

elimistölle rasituksena tupakointi vastaa muistaakseni noin 50 kilon ylipainoa (näin muistan lukeneeni). niin ja polttamalla hankkii itselleen aika tehokkaasti syöpää, mitä ei kyllä ylipaino aiheuta samalla tavalla.

nyt pysyt lujana vaan. sulla on homma voiton puolella jo! vaihda kasviksiin jos tarvitset mässytystä. iso osa polttajista lihoo aluksi mutta laihtuu sitten.

ja mieti vaikka minua jos et muuta keksi- meillä 3 alle kouluikäistä lasta ja juuri poistettiin kohtu syöpäepäilyn takia. aika paska miettiä että kuolenko tähän vai enkö- suurin syy tupakointi. sanomattakin selvää että enää en siihen paskaan koske. pelottaa lasten puolesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat